Autor Wątek: Patch 4.11 nadlatuje!  (Przeczytany 10503 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Leon

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Patch 4.11 nadlatuje!
« Odpowiedź #15 dnia: Stycznia 15, 2012, 16:25:01 »
Sprawdziłem jedną rzecz z opisu polatawszy chwilę - rzeczywiście silniki grzeją się zdecydowanie szybciej, nawet przy w pełni otwartej chłodnicy.
Marcin Widomski

Pealuuga lipp, Surnupealuuga lipp, Tundmuste tipp, Sinu tundmuste tipp, See on ju vabadus hüperboloid, Insener Garini hüperboloid...

mmaruda

  • Gość
Odp: Patch 4.11 nadlatuje!
« Odpowiedź #16 dnia: Stycznia 15, 2012, 19:08:02 »
Taka mała ciekawostka odnośnie Foki - paskudztwo nie chce zwalniać przez ten automat do skoku śmigła (kommandocośtam), który teraz wrzuca zerowy skok jak moc jest na zero. Nie mam zielonego pojęcia czy tak powinno być (autorzy puchatka zarzekają się, że tak), ale przejście na manual i ustawienie 100% PP ładnie wyhamowuje. Dziwne to nieco, zwłaszcza, że w mietkach jest niby ten sam mechanizm, ale jakoś nie trzeba przerzucać się na manual.

Fajnie jakby lokalni eksperci się wypowiedzieli.


Zefirro

  • Gość
Odp: Patch 4.11 nadlatuje!
« Odpowiedź #17 dnia: Stycznia 15, 2012, 20:43:12 »
Dla mnie to nieco błędne podejście, bo widać jasno, że 4.11 nie zablokowało modów i pewnie szybko dałoby się wszystko przeportować.
Przy strukturze Iłka i modów niczego nie da się szybko "przeportować".

mmaruda

  • Gość
Odp: Patch 4.11 nadlatuje!
« Odpowiedź #18 dnia: Stycznia 15, 2012, 22:20:36 »
No cóż pewnie nie, ale fajnie by było gdyby jednak przeprosili się trochę z tym patchem, bo to najlepsza łatka do Iłka jaka wyszła (pomijając kontrowersje w fokach i kosiarkach, chociaż i tu sprawa bardziej rozbija się o subiektywne opinie).

Obecne AI jest naprawdę znakomite, nie wyobrażam sobie powrotu do 4.10. No i mamy jeszcze inne, wspaniałe ficzery, jak choćby przerobione zarządzanie silnikiem, czy ulepszone odwzorowanie bomb i torped.

Jeszcze kilka słów odnośnie komputerowych lotników - niezależnie od poziomu trudności są nieprzewidywalni. Kiedyś zawsze latali tak samo, a jeśli któryś usiadł na ogonie, to nie było problemu, bo kiepsko szło im strzelanie na poprawkę. Teraz latają niemal jakby mięli jakiś plan, lider potrafi skupić na sobie uwagę, a skrzydłowy znika, by chwilę później pojawić się w lusterku i nie ma przebacz. Jak już złapiemy ogon, to w kilka sekund tracimy skrzydła. Strzelanie pod różnymi kątami to też normalna rzecz. Walka z komputerem wreszcie jest emocjonująca i to nie w tym dotychczasowym negatywnym znaczeniu, gdzie krew człowieka zalewała na te beczki i +50 do prędkości. Kiedyś bałem się tylko ognia AA, bo żeby zestrzelił nas myśliwiec, trzeba było latać bez pomyślunku. Przy 4.11 jak słyszę w radiu "Indianer, Zwolf Uhr" autentycznie zaczynam się pocić. Ani UP3, ani DBW nie są w stanie zapewnić takiego immersion. To już nie jest ten Iłek, w którego grało się popijając herbatkę i zajadając pączka.

Odp: Patch 4.11 nadlatuje!
« Odpowiedź #19 dnia: Stycznia 16, 2012, 10:35:22 »
Cytuj
No AI jest niesamowite

Diabeł niestety tkwi w szczegółach.  :004: Od razu zastrzegam, że od wczoraj nie miałem zbyt wiele czasu na testy, niemniej mam kilka spostrzeżeń.
Zacznę od komplementów. Faktycznie AI zaczynają się zachowywać, jakby chcieli przeżyć, a nie zginąć razem z antagonistą.
Latałem wczoraj nad Pearl Harbor i w płytkim nurkowaniu na P-40B zacząłem się zbliżać do odlatującego w kierunku lotniskowca Zero. Gdy Japończyk zobaczył, że go doganiam, łagodnym skrętem zaczął przystępować do walki, ale nie tak jak w starym AI, aby próbować się ze mną zderzyć; próbował od razu wejść mi na ogon. Stary AI gdy miał kurs powrotny to leciał bez względu na na wszystko. Łatwo wtedy ginął. W 4.11 AI wyraźnie kombinuje co mu się bardziej opłaca, aby przeżyć.
Kolejna fajna rzecz. Nad portem przestrzeliłem Zero zbiorniki i zaczął on tracić paliwo. Natychmiast przerwał walkę i zaczął się wycofywać na północ bardzo nisko nad ziemią, potem nad morzem. Ze starym AI to było niemożliwe - gość walczył do wyczerpania paliwa.

Pora dolać dziegdziu. W odróżnieniu od kolegi nie zauważyłem dużych zmian zachowania się skrzydłowych. Mój zaczął mi pomagać dopiero wtedy, gdy pierwsze pociski zadudniły mi po skrzydłach, a więc "tradycyjnie", jak w starym AI. Podobnie zachowują się skrzydłowi przeciwnika: są zbyt bierni.
Jedyne odstępstwo od starego AI to takie, że skrzydłowy odsuwa się na rozsądną odległość od prowadzącego, co sprawia fajne wrażenie na przystępującym do ataku, bo musi mocno się za siebie oglądać. Ale okazuje się to tylko wizualną zagrywką. Skrzydłowy atakuje dopiero wtedy, gdy jego prowadzący dostał.
Dzisiaj dalszy ciąg testów i być może zmienię zdanie o skrzydłowych. Przetestuję też chowanie się w chmurach.

mmaruda

  • Gość
Odp: Patch 4.11 nadlatuje!
« Odpowiedź #20 dnia: Stycznia 16, 2012, 11:03:38 »
Co do skrzydłowych, nie jestem w stanie na 100% potwierdzić jak jest, bo wciąż za mało testowałem, ale z moich obserwacji wynika, że wrodzy skrzydłowi atakują dużo wcześniej, niż kiedy lider dostał, ale może to dlatego, że nie jestem aż tak szybki w kasowaniu wrogich maszyn. Faktem jest, że ilekroć zagapię się zbytnio na cel i zapomnę o skrzydłowym, kończę w płomieniach, zwłaszcza, że celność AI się poprawiła. Moi skrzydłowi faktycznie się ociągają, ale jak poprosić o asystę przez radio, zaczynają ogarniać. Co do P-40, próbowałem tym latać, uwielbiam ten samolot, ale przeciwko zero jest bez szans. AI Japońców jest teraz bardzo agresywne i wykorzystuje swoją przewagę w pełni.

Tak czy siak, walka z więcej niż jednym przeciwnikiem jest teraz trudna. Na pewno AI nie jest idealne, pewnie wciąż daleko mu do tego z BoB II, ale skok w jakości jest olbrzymi. Nawet jeśli wciąż są głupi, to warto wziąć poprawkę na to, że mają różne poziomy umiejętności i teraz ten skill, to już nie tylko celność jak było wcześniej. Grunt to fakt, że przestali oszukiwać, koniec z beczkami, napędem warpowym i notorycznym chowaniem się za ramy owiewki. Walka stała się przynajmniej tak emocjonująca jak w RoFie. Co jak co, ale Iłek wciąż rządzi, jeśli o mnie chodzi.

PS Chowanie się w chmurach i pod słońce działa, testowałem w QMB, chociaż nie polegałbym na tym zbyt mocno - przeciwko weteranom zazwyczaj nie zdążam dolecieć do chmurki. Dziś wieczorem obczaję, jak komp radzi sobie przy złej pogodzie, turbulencjach itp.

Odp: Patch 4.11 nadlatuje!
« Odpowiedź #21 dnia: Stycznia 16, 2012, 13:07:12 »
Witam
 Wracając do kompatybilności modów -
  http://www.filefront.com/17285147/Cockpit_Hurricane.7z
  http://www.filefront.com/17285101/Cockpit_P-40.7z
  http://www.gamefront.com/files/20997465/Cockpit_Spitfire.7z
 bezproblemowo można wykorzystać w 4.11.
 Pozdrawiam


 
Alkohol zabija komórki nerwowe ...zostawiając spokojne.

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Patch 4.11 nadlatuje!
« Odpowiedź #22 dnia: Stycznia 16, 2012, 13:29:09 »
Naprawdę się cieszę na te zmiany.
Tyle tylko, że są one o jakieś ... 5-6 lat spóźnione. A może i więcej.
mmaruda - wybacz, jesli Cię obraże takim stwierdzeniem, ale od kiedy to walka z AI jest emocjonująca ??
Od jakiego to czasu walka 1:1 z Ai jest jakąkolwiek trudnością ??
W sumie to zainteresowaliście mnie na tyle, ze sobie zaintstaluję tego patcha, w sumie co mi szkodzi, najwyżej znów wrócę trenować w rofa.
Pytanie - snajperzy z Pe-2, B-25 i B-24 nadal istnieją ?

Ramm.

ps. Czy jesteście w stanie sobie wyobrazić, jaką gierka byłoby FB w ... powiedzmy .. 2004-2005 roku, gdyby wtedy Olo i ruska spółka z nieodpowiedzialnością wprowadziliby zmiany z ostatnich dwóch, trzech lat ??? Bo ja nawet nie próbuję ...
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Odp: Patch 4.11 nadlatuje!
« Odpowiedź #23 dnia: Stycznia 16, 2012, 15:02:33 »
Ramm - wtedy grę robili "wyrobnicy" za pensję. Teraz robią to pasjonaci za... dobre słowo. Dzięki setkom, tysiącom godzin pracy i włożonego serca mammy teraz to co mamy. Co więcej - gra nadal jest rozwijana. Dla starych wyjadaczy to pewnie żadna pociecha - oni tak czy siak już się grą znudzili. Ale... są nowi. I tylko im zazdrościć z radochy z latania.
Wódka to śmierć, ale polski lotnik śmierci się nie boi...

mmaruda

  • Gość
Odp: Patch 4.11 nadlatuje!
« Odpowiedź #24 dnia: Stycznia 16, 2012, 16:24:12 »
Oczywiste jest, że te wszystkie zmiany powinny już dawno w tej gierce być, zwłaszcza jeśli idzie o AI. Napisałem, że walka TERAZ (na 4.11) jest emocjonująca. Wiadomo, że wciąż nie to samo co z żywym graczem, ale jednak trzeba się nareszcie wysilić, a nie tylko wykorzystywać fakt, że AI leci schematycznie, że nie umie strzelać i można ich podpuścić, żeby zużyli cała amunicję i zaczęli lecieć na pałę do bazy i tym podobne szachrajstwa, które bez problemu skutkowały w poprzednich wersjach. Snajperzy w bombowcach zniknęli, co więcej, przy dużych przeciążeniach strzelcy ogonowi nie są w stanie strzelać, ostrzał prowadzą też wreszcie pod normalnymi kątami.

Iłek stary ale jary, nie ma co hejtować, tylko trzeba latać, bo w niczym innym nie da się rozbujać Foki do 600 na godzinę i robić miazgę z Peszek swoim Grosse Kanone! :D

Offline Minamir

  • 16th VTFS
  • *
Odp: Patch 4.11 nadlatuje!
« Odpowiedź #25 dnia: Stycznia 16, 2012, 16:31:23 »
Pytanie - snajperzy z Pe-2, B-25 i B-24 nadal istnieją ?

Bo z He-111 czy Ju-88 to strzelają tylko na pokaz i pilota czy silnika nigdy nie trafiają.

Offline traun

  • *
  • CM, RoF, CoD
Odp: Patch 4.11 nadlatuje!
« Odpowiedź #26 dnia: Stycznia 16, 2012, 17:59:51 »
Masz rację że AI walczy o niebo lepiej niż kiedyś.

Lecz przyznam z bólem że po odpaleniu gołej wersji 4.11 z jej odpaleniem silnika jednym I z jej siermiężną grafiką z jej banalnymi kampaniami miałem niestety "cofkę".
Ta gra niestety nie sprawia mi już za grosz przyjemności ....
Pozdrawiam chłopaków z EKG
GG 4834952

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Patch 4.11 nadlatuje!
« Odpowiedź #27 dnia: Stycznia 16, 2012, 18:45:58 »
Bo z He-111 czy Ju-88 to strzelają tylko na pokaz i pilota czy silnika nigdy nie trafiają.

Minamir ... proszę.
Ale w sumie to masz rację. Przepraszam, że nie uwzględniłem maszyn niemieckich. I bijąc się w pierś muszę przyznać, że snajperzy z He-111 są nawet gorsi od tych z Ju-88. Kresky ściągnął kiedyś 5 samolotów w jednym locie prowadząc to bydlę. Mea culpa.

Ramm.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Offline Minamir

  • 16th VTFS
  • *
Odp: Patch 4.11 nadlatuje!
« Odpowiedź #28 dnia: Stycznia 16, 2012, 19:12:26 »
Ramm, nie ma problemu. Widzę że masz pod nickiem JG 300, więc domyślam się że walczysz głownie u "niebieskich" maszynach, i atakujesz "czerwonych". U mnie jest odwrotnie, i prawdę mówiąc nie bardzo miałem kiedykolwiek okazję strzelać do Peszki. Wiem jednak, że strzelcy w IŁku są trochę przesadzeni, sam nie raz byłem świadkiem jak bomber (czy to niebieski, czy czerwony) wraca do bazy z kilkoma "killami".

mmaruda

  • Gość
Odp: Patch 4.11 nadlatuje!
« Odpowiedź #29 dnia: Stycznia 16, 2012, 19:53:11 »
Na szczęscie to już przeszłość. Bombowce potrafią się czasem głupio zachowywać, robią takie bardziej myśliwcowe uniki, ale nie razi to aż tak bardzo jak się weźmie pod uwagę, że pociskam ich aż się lufy grzeją, na miejscu pilota też bym panikował...