Autor Wątek: Sturmovik: spojrzenie w przyszłość  (Przeczytany 19239 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline srk76

  • *
  • =PFT=Sroka76
Odp: Sturmovik: spojrzenie w przyszłość
« Odpowiedź #60 dnia: Października 02, 2013, 18:53:41 »
Jakby Bf latał tak samo jak Ła to bym do iłka nie wracał chętnie co jakiś czas. Cały urok tej gry polega na żmudnym procesie wypracowywania metody na czasami pozornie lepsze samoloty przeciwnika.

Był czas gdy nie potrafiłem podnieść F4U z jedną bombką z lotniskowca ... godziny, żeby nie powiedzieć dni treningów i podnosiłem 3 z roxami. Wykręca cię N1? Lataj tak FMką by wykręcić jego. Strąca Cię artyleria w B29? Lataj na 30 tysiącach stóp i naucz się obsługi celownika do bombardowania. Tą właśnie zaletę ma ił2 - można się w nim rozwijać, doskonalić. Inne gry tego nie mają. Jak dorzucimy do tego dziesiątki atrakcyjnych wizualnych i słyszalnych zmian jakie wprowadzono przez lata dostajemy produkt jakiego nie ma na rynku. Jest jakaś gra która by się tak dobrze rozwijała przez tyle lat, że już kolejne pokolenie w niej znajduje wytchnienie od życia codziennego? Ja nie znam.

Dlatego znów po dobrym roku lub dłużej sprawdziłem poprawność instalacji tej gry, odpaliłem i uczę się jej na nowo bo History Mod chyba sporo namieszał :)

BTW - każdy nowy produkt który się pojawi będzie miał jedną podstawową wadę - będzie nastawiony na zysk jego producenta. Nie pomyślcie że uważam to za błąd. Jedynie zdaje sobie sprawę z tego że już taki free sim jak il2 1946 się po prostu nam nie trafi. Nie bardzo miałbym ochotę latać online wiedząc, że przeciwnik jest ode mnie lepszy nie dlatego że ma większy talent czy też poświęcił na swój rozwój dużo więcej czasu ode mnie tylko ma diengi, za które udoskonali sobie maszynę, zapakuje gold ammo jak w WoT, a konto premium zrobi za niego 3/4 roboty.

W każdym bądź razie nadszedł czas by znów ruszyć w górę statystyki =PFT= na serwerach WoP ;) Do zobaczenia.

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Sturmovik: spojrzenie w przyszłość
« Odpowiedź #61 dnia: Października 02, 2013, 20:01:15 »
Mam podobne zdanie, podobne wspomnienia. Do zobaczenia, Sroka :)
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Offline srk76

  • *
  • =PFT=Sroka76
Odp: Sturmovik: spojrzenie w przyszłość
« Odpowiedź #62 dnia: Października 02, 2013, 20:06:50 »
Szkoda, że zeczka coś pustawa...

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Sturmovik: spojrzenie w przyszłość
« Odpowiedź #63 dnia: Października 03, 2013, 08:57:00 »
No szkoda, szkoda... Z nostalgii przeleciałem się wczoraj m.in. Corsairem (start z pełnym sprzętem z lotniskowca), miło. Inna sprawa, że tak dawno tego nie ruszałem, że oczywiście pojawił się problem, znów drivery nVidii. Jak dawno temu, po przejściu z gry do desktop'u i nazad, FPS'y spadają drastycznie o połowę lub więcej. Draństwo.
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

mmaruda

  • Gość
Odp: Sturmovik: spojrzenie w przyszłość
« Odpowiedź #64 dnia: Października 03, 2013, 23:28:59 »
Nowe stery NV coś pomieszały, ale są już jakieś nowsze bety, więc może one pomogą?

Ponieważ widzę, że wątek odżył, to postanowiłem pokusić się o niewielki update w temacie.
Iłek najwyraźniej zdechnąć nie chce. Wersja 4.12.1, która zajechała w tym roku przyniosła sporo fajnych zmian, np nowe efekty i możliwość podmienienia sobie dźwięków, bez MODACTów i innych wynalazków. W sumie stock mnie zadowala, ale zajrzałem sobie na SAS i... Ło matko!

No więc mamy kolejny JetWar, pod który można spokojnie montować kolejne maszyny z lat 60. Najciekawszy wydał mi się Mig-19S, który ma działający radar. Możliwe jest też tankowanie w powietrzu i inne cuda. Wszystko to wygląda coraz bardziej profesjonalnie i widać sporo można jeszcze z tego silnika wycisnąć.

Dalej rozwja się DBW - jest specjalny dodatek z wojną domową w Hiszpanii i cała masa innych bajerów, a w dziale ze screenami widzałem kilka bardzo fajnych przeróbek Corsairów pod Reno Air Race oraz... GeeBee. Do tego nowy DGEN i całkiem sporo kampanii, w których można nacieszyć się tym wszystkim. Jak ktoś chce mieć wszystko, to niejaki Monty zbiera to w paczki i wrzuca w jednym wątku jako The Full Monty.

Niestety, mój entuzajm znacznie opadł, kiedy spróbowałem cokolwiek z tego wypróbować. Torrent z DBW All-In-One, czyli ogólnie jedna paczka 4.07-DBW 1.71, zdechł. Czyli trzeba pobierać po kolei z Mediafire i instalować na betę Ultrapacka, do tego cały zestaw skórek wciąż jest w 10 częściach, potem dla zestawy od Monty'ego jedna 15 druga 26 paczek jakoś. Wszystko to są dziesiątki gigabajtów, które trzeba pobierać sobie kawałek po kawałku i jeszcze ogarnąć instalację. Jednym słowem: bajzel.

I tutaj dochodzimy do sedna problemu z modami. Iłka możnaby jeszcze spokojnie rozwijać, ale jak tak dalej pójdzie to zdechnie z dniem wydania bety nowego od 777. Jedyną ekipą, która ma jeszcze w miarę rozsądne podejście, to panowie od HSFX. Jest to jedna paczka, zawsze stawiana na możliwie najnowszej wersji, bez zbędnych wybryków, naktórej da się grać online i offline i która obsługuje kampanie po sieci. Bo jakby ktoś nie wiedział, to Ultrapack je wywalił na rzecz MDSa od Zutiego.

Rzeczy od SAS to już w całości offline, za dużo modów, za duży bałagan, brak jednolitej paczki, tekstury w kosmicznych rozdzielczościach (bo można) i mam wrażenie, że tu bardziej chodzi o modowanie dla modowania, niż dodawanie czegoś do gry, bo po prostu brakuje tu jakiejś spójności. W praktyce oznacza to, że współpraca moderów z różncyh ekip dla ogólnego ustanowienia jednego packa jest już zupełnie nierealna. Tymbardziej, że oficjalne patche nie są tutaj brane pod uwagę, bo kmpatybilność jest problemem. Co natomiast mi się nie podoba, to fakt, że ekipa od Ultrapacka nie zamierze się przestawić na 4.12.1, ale już zapowiedzieli, że kilka samolotów sobie z tego patcha pożyczą i włożą do UP jak wyjdzie.

Nieco przykre to wszystko. Z jednej strony widać sporo epickich rzeczy, zrobionych przez bardzo utalentowanych ludzi, a z drugiej strony wydaje mi się, że cała ta ich ciężka praca tak naprawdę staje się gwoździem do trumny Iłka. Community się fragmentuje, bo nie ma jednej platformy do online. Nowi gracze w to nie wejdą, bo grafika ich odrzuci, a mody, które są na to lekarstwem, są zbyt skomplikowane do ogarnięcia, żeby się komuś chciało. Osobiście mam nadzieję, że 4.13 zostanie zarzucone i po prostu nie wyjdzie, bo nie ma sensu, Najważniejsze rzeczy jak AI, zarządzanie silnikiem i kilka FMów zostały naprawione, byłaby wtedy szansa, żeby ustanowić jaki taki standard w postaci 4.12.1 + HSFX 7.0, które niebawem ma się pojawić.

Niestety oznacza to, że jakiekolwiek ekspansje w świat Korei, Wietnamu, czy Hiszpanii raczej na pewno nie pojawią się w formie kompletnej paczki z rodzaju "talnej konwersji", a wszystko trzeba będzie samemu kompletować z SASu, bo każdy sobie rzepkę skrobie. Zresztą megapczki "wszystko w jednym" też już nieco nie domagają, bo sam Iłek ma limit ilości samolotów, które może ogarnać i nowe HSFX musiało się już kilku pozbyć.

Czas pokaże co z tego wyjdzie, ale nieco jestem rozczarowany, że te wszystki wspaniałe rzeczy są tak porozrzucane i rozdrobnione, bo Iłek z jendą solidna paczką, ewentualnie kilkoma, gdzie każda skupiałaby się na innym okresie historycznym, mógłby jeszcze pociągnąć jako  złoty klasyk. Wydaje się jednak, że jeszcze jakiś czas ludzie będą grać sobie na 4.12, ewentualnie z HSFX, a potem powoli towarzystwo zacznie przesiadać się na Battle of Stalingrad. Przynajmniej ja tak zrobię i tym razem nie zamierzam odpuścić online. ;)

Offline srk76

  • *
  • =PFT=Sroka76
Odp: Sturmovik: spojrzenie w przyszłość
« Odpowiedź #65 dnia: Października 04, 2013, 08:01:44 »
Nie miałbym żadnych oporów przed deinstalacją iła w wersji 1946 i rozpoczęciem zabawy z czymś nowym jak BoS.

Obawiam się jednak, że to wszystko pójdzie bardziej w kierunku jakiejś mutacji MMO z szeroko rozbudowanym PtP ... i dostaniemy WoP lub WT z zajebistą grafiką, dźwiękiem i dopracowanym FM i DM ... ale to już nie dla mnie...

Ja jestem gotów zapłacić raz za finalny produkt i przyjąć ewentualnie kilka darmowych patchy poprawiających błędy autora niż zrobić  z siebie skarbonkę, z której co jakiś czas autor będzie wyrywał niemałe złocisze bo takie są ostatnio trendy.

mmaruda

  • Gość
Odp: Sturmovik: spojrzenie w przyszłość
« Odpowiedź #66 dnia: Stycznia 23, 2014, 20:36:17 »
Bardzo ciekawy post znaleziony na forum SAS:
I am unsure which version of IL2 you are using, but there was a significant improvement and update to the AI after version 4.10 (it was either in 4.11 or 4.12). DBW had been makign a new AI, but I think it was decided to nix it when the new AI came out (because it was a significant improvement already, but I am not positive of that). I am not familiar with HSFX, as I have not tried it at this point (although I hear it is great), but there are already plans(already in the process) to merge it into the DBW2 that is currently in the works, and which will also be compatible with the latest IL2 version (4.12). Plus tons of maps and other great stuff. It will definitely be the new benchmark for IL2 once it is finished, and will set the standard (I believe). Perhaps some others can chime in and shed light where I could not.

źródło: http://www.sas1946.com/main/index.php?topic=39051.msg435052#msg435052

To oczywiście nie jest jakieś oficjalne ogłoszenie, ale jeśli to się uda, to możliwe, że będziemy mieć wreszcie jedną, standardową paczkę modów, która połaczy wszystkie piaskownice, a to oznacza, że stary wysłużony Iłek może jeszcze nieco pociągnąć. Kluczowe pytanie to czy DBW 2 wyjdzie przed 4.13.(1) i Battle of Stalingrad?