Autor Wątek: Mig-15 v. bariera dźwięku  (Przeczytany 1736 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mig-15 v. bariera dźwięku
« dnia: Listopada 08, 2012, 13:48:48 »
Szanowni Panowie,
na forum Siemirowic dot. lotnictwa morskiego rozwija się wątek nt. możliwości przekroczenia prędkości dźwięku przez Mig-15. Z dostępnych mi źródeł wynika, że mógł on przekroczyć barierę dźwięku w locie nurkowym. Mam świadomość, że brak usterzenia płytowego itd. nie sprzyja lotom tego modelu z prędkościami ponaddźwiękowymi. A jak to jest w rzeczywistości? Czy "piętnastka" latała z prędkością dźwięku?
Pink Floyd rządzi!

Odp: Mig-15 v. bariera dźwięku
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 08, 2012, 19:59:13 »
3 minuty patrzenia przez go(o)gle ujawniają coś takiego:

Cytuj
- MiG-15LL- latające laboratorium. We wrześniu 1949 r. pilot Anatol Tutierew ustanowił na MiG-15LL rekordową prędkość dla MiG-15, osiągając w locie poziomym liczbę M = 0,985. W dniu 24.09.1949 r. ten sam pilot wykonując lot nurkowy z wysokości 12000 m, przekroczył barierę dźwięku osiągając liczbę M=l,01,

A cały tekst znaleźć można TU.
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."