Autor Wątek: IL-2: CloD Modyfikacje  (Przeczytany 90970 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: IL-2: CloD Modyfikacje
« Odpowiedź #90 dnia: Grudnia 16, 2013, 10:16:30 »
Może być i tak, jak Maruda pisze...

Panowie, po prostu wybrałem najwyższe ustawienia z comb'a do tego, potem checkbox, który pokazywał podopcje - ale tam nic nie zmieniałem, tylko sprawdziłem, czy wszystko na maksa. Wszystko na komputerze z i5 2500k, Win 7, 8GB RAM i karcie nVidii GTX 560Ti.

Żeby nie było tak milusio, to na serwerze ATAG wszystko chodziło płynnie (sprawdzane z konsoli: fps START SHOW), ale raz na pewien czas - i nie jest to związane z grafiką, bo np. patrzyłem nieruchomo do przodu - pojawiały się spadki do np. 8 czy 15 FPS. Wydaje się to związane z kodem sieciowym, nawet miałem myśl, że spadek jest jak ktoś pisze wiadomość do wszystkich w konsoli ;)  Za to udało się przeprowadzić płynny atak z nurka w Ju 87na konwój na kanale i zginąć później zestrzelony przez Spita, i nie widziałem wtedy jakiś problemów graficznych czy spowolnień - te miałem wcześniej parę razy, w płaskim locie w kierunku Anglii...
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: IL-2: CloD Modyfikacje
« Odpowiedź #91 dnia: Grudnia 16, 2013, 21:43:02 »
Suplement:

Wszystko było na max, ale wygładzanie było wyłączone. Włączenie x4 daje przykrość w ilości FPS, danie x2 to jakiś kompromis, z tym, że to wygładzanie to jakoś chyba tak sobie działa. Ale działa. W sensie - jest grywalne.

Start dwusilnikową maszyną opanowany - okazało się, że to błąd amatora, przypisanie nie tego kurka paliwa jako drugiego. Inna sprawa, że cała procedura startu wygląda tylko odrobinę trudniej niż w starym Ile 2.

Za to bombardowanie - tu coś mi nie gra. Ustawienie odpowiednich slotów, salwy, uzbrojenie bomb, otworzenie drzwi bombowych i... i jakoś nic na ziemi nie wybucha. Co jest? Pewnie następny błąd nowicjusza... :(


Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Offline Misiek

  • JG300
  • *
Odp: IL-2: CloD Modyfikacje
« Odpowiedź #92 dnia: Grudnia 16, 2013, 21:43:22 »
No więc kilka pytań:
1. do userów Saitek x52: czy jeśli ustawicie trym na kółko pod kciukiem na przepustnicy to też macie tak, że nie możecie czasem dodawać gazu bo koło trymu drga i pilot nie może oderwać ręki? Tzn saitekowe pokrętło nie stoi idealnie w miejscu lecz zmienia minimalnie trym.
2. Czy jest jakiś opis parametrów ustawień grafiki w conf.ini albo też jakieś rady aby obciąć to co niepotrzebne tak jak to było w 1946? Czy da się zrobić tak aby gra wykorzystywała max ilość rdzeni? (i7 870)

Benek

  • Gość
Odp: IL-2: CloD Modyfikacje
« Odpowiedź #93 dnia: Grudnia 17, 2013, 10:54:46 »
Ad 1. jeśli grasz w singla (na serverze ATAG ta opcja jest wyłączona) to być może masz włączoną opcję anamorphic control i ponieważ trym Ci się trzęsie to gra myśli że nim cały czas manipulujesz i przez to nie daje ci dodać gazu bo to ta sama łapa. Spróbuj albo psiknąć np Kontakt PR do tego pota od trymu (podobno się da od góry bez rozbierania - mój dobrze działa więc nie próbowałem jeszcze). Alternatywnie spróbuj dać większy deadzone na tej osi możliwe że coś się poprawi.

Ad 2.  musiałbyś pogrzebać tu: http://theairtacticalassaultgroup.com/forum/forumdisplay.php?f=63 coś napewno znajdziesz, z tego co zapamiętałem, spokojnie możesz zjechać w dół ustawienia jakości i ilości domków, co do rdzeni to nie umiem Ci pomóc

Odp: IL-2: CloD Modyfikacje
« Odpowiedź #94 dnia: Grudnia 17, 2013, 17:59:26 »
Wrzucając ustawienia na wyższe przerzucasz obciążenie na kartę graficzną.
Cieniutki ze mnie programista, nigdy nie lubiłem babrać się w kodzie ale z tego co wiem to takie cuda nigdy się nie zdarzają.
To, że komuś CloD działa płynniej przy wyższych ustawieniach detali wynika prawdopodobnie z nieukończonej optymalizacji. Przy zmniejszonych detalach może pojawiać się jakiś zonk i gra liczy coś dwa razy albo jest jakaś kaszana ze streamowaniem mniejszych tekstur itp. Nigdy się tego nie dowiemy bo wątpię żeby komuś chciało się bawić w reverse engineering takiej durnoty jak "dlaczego chodzi płynniej w momencie kiedy powinno działać wolniej". :)

Odp: IL-2: CloD Modyfikacje
« Odpowiedź #95 dnia: Grudnia 17, 2013, 18:10:10 »
Ja zauwazylem jeszcze jedna ciekawa prawidlowosc - czasem jak lece ktoras misje pod rzad i pojawia sie przyciecia grafiki, to wystarczy ze zresetuje gre i wszystko wraca do normy. Jakby sie jakis bufor na tekstury wyczyscil. Czasem przyciecia pojawiaja sie w momencie jak np. zostane zestrzelony i przeskakuje z widokami zewnetrznymi na inne samoloty gdzies na mapie. Wydaje mi sie ze rowniez ma to zwiazek z zapchaniem bufora spowodowanym nadmiarem doczytanych tekstur albo modeli. Ogolnie rzeczy absolutnie to przelkniecia, na obecnym etapie tytul w moich oczach zyskal drugie zycie, swietnie sie w niego lata.
Ryzen 7 5800x3d, Gainward 4080 Phoenix, 32 Gb RAM, Samsung 980 Pro 1Tb, 4 x SSD, Hotas Warthog, TrackIR 4, HP Reverb

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: IL-2: CloD Modyfikacje
« Odpowiedź #96 dnia: Grudnia 17, 2013, 19:09:19 »
W konsoli czasami widać jakieś błędy mesh-bla-bla-bla, może to mieć znaczenie. Co do tekstur - a może warto wywalić cache? Ta gra ma taki cache jak stary Iłek. Do sprawdzenia.
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Odp: IL-2: CloD Modyfikacje
« Odpowiedź #97 dnia: Grudnia 17, 2013, 20:21:35 »
Swego czasu było trochę gadania na żółtym i ATAGowym forum o trapiącym CloDa "memory leaku", zapychającym RAM i powodujacym różne krzywe akcje z wypluciami do łyndołsa włącznie. Nie wiem czy Team Fusion zdołał ogarnać zagadnienie, ale może to wciąż jakieś pokłosie tego problemu.

Offline Misiek

  • JG300
  • *
Odp: IL-2: CloD Modyfikacje
« Odpowiedź #98 dnia: Grudnia 17, 2013, 21:26:35 »
Benek - dzieki za pomoc. Ustawiłem sobie ten trym przy jednoczesnym operowaniu ciągiem i problem zniknął. Jednak nie daję rady ogarnąć ustawień grafiki tak żeby było nisko lecz bez stutteringu. Trzeba będzie poczekać albo na kolejny mod albo chyba prędzej na BOSa a tym czasem latanko w war thunder :) Tam wszystko jest na medium detalu płynne w 60 fps-ach i nic się nie kaszani.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: IL-2: CloD Modyfikacje
« Odpowiedź #99 dnia: Grudnia 19, 2013, 13:13:40 »
Dobra, też pociągnę te łatki od TF. Coś trzeba robić w przerwach w BoS ; > (a widzę, że na tle BoS temat z Kłodą odżył hehe). 3.0 - 3.1 już mam, teraz idzie 4.0 ale pokazuje jeszcze parę godzin ściągania z serwera (2Gb)?

AA dalej beznadziejne przez co się nieco odechciewa (może mniej jest zauważalne z kabiny), dobrze to widać na tym screenie (na karcie default, w Kłodzie x8): http://i921.photobucket.com/albums/ad52/rafikst/Various/Nowy-2_zpsc446a6de.jpg~original .

webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: IL-2: CloD Modyfikacje
« Odpowiedź #100 dnia: Grudnia 19, 2013, 14:59:25 »
SweetFx dość skutecznie niweluje braki w AA. Dość, bo oczywiście nie do końca, ale na zadowalającym poziomie. Nie ma potrzeby ustawiania AA w grze

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: IL-2: CloD Modyfikacje
« Odpowiedź #101 dnia: Grudnia 19, 2013, 17:11:14 »
SweetFx dość skutecznie niweluje braki w AA. Dość, bo oczywiście nie do końca, ale na zadowalającym poziomie. Nie ma potrzeby ustawiania AA w grze

A możesz podrzucić swój w takim razie Settings? Zobaczę jak to wygląda ze SweetFX.

Hmmm, chociaż dodanie Sweeta albo jakiegoś Injectora na TF powoduje u mnie po chwili latania zwiechę :\ .
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: IL-2: CloD Modyfikacje
« Odpowiedź #102 dnia: Grudnia 19, 2013, 20:28:19 »
Nie mogę zamieścić załącznika. Jak klikam "załączniki i opcje dodatkowe" nic się nie zmienia - brak opcji wyboru załącznika. Dlatego podaję mój conf.ini. Sprzęt dość leciwy: C2Q 3.2 MHz, 8 Gb ram, redeon 6850, win7 64, res. 1600/1200. Używam też Bandicam (limit 30fps)

[BOB]
EpilepsyFilter=0

[window]
  DepthBits  =24
  StencilBits=8
  DrawIfNotFocused=0
  SaveAspect=0
Render=D3D10_0
width=1600
height=1200
posLeft=0
posTop=0
ColourBits=32
FullScreen=1
ChangeScreenRes=1
Frequency=60
StereoMode=0

[NET]
  speed=25000
  localPort=27015
  serverName=My Server
  serverDescription=IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover
  serverInfo1=
  serverInfo2=
  serverInfo3=
  serverInfo4=
  VAC=1
  maxPlayers=255
  socksEnable=0
  socksHost=
  socksPort=1080
  socksUser=
  socksPwd=
localHost=
SkinDownload=1
host=216.52.148.29
port=27016

[Console]
  IP=20001
  UseStartLog=1
  WRAP=1
  PAUSE=1
  HISTORY=1024
  HISTORYCMD=1024
  PAGE=20
  LOG=0
  LOGTIME=0
  LOAD=console.cmd
  SAVE=console.cmd
  LOGFILE=log.txt
  LOGKEEP=0

[rts]
; 0 - not use, 1 - show cursor and not capture, 2 - not show cursor, and capture
mouseUse=2
; 0 - not use, 1 - use if hardware exist
joyUse=1
; 0 - not use, 1 - use if hardware exist
trackIRUse=1

[rts_mouse]
SensitivityX=1.0
SensitivityY=1.0
SensitivityZ=1.0
Invert=0
SwapButtons = 0

[rts_joystick]
FF=1

[core]
RandSeed = 0
TexQual=2
TexFlags.PolygonStipple=0
Shadows=1
SpecularLight=2
DiffuseLight=2
DynamicalLights=1
MeshDetail=2
LandShading=2
LandDetails=2
Sky=3
Forest=2
VisibilityDistance=3
LandGeom=2
DrawCollisions=1
Water=-1
Effects=2
EffFlags.Light=1
EffFlags.SpriteRender=0
Grass=3
CordEffect=1
UseFog=0
UseLandCube=1
UseLandConnectedObject=1
LinearObjectManager=1
Roads=1
Sun=1
Clouds=1
EffFlags.LightSpritesProj=1
ShadowMapSize=5
TexFlags.AsyncLoad=1
TexFlags.ShowTexture=0
SimpleMesh.SWTransform=0
SimpleMesh.QuadTreeClip=1
SimpleMesh.InstancingHW=1
EffFlags.LightContextSprites=1
CloudsFlags.Detailed=1
TexFlags.CreateHDR=1
Decals=2
EffFlags.SWLight=0
TexFlags.CockpitOnePass=0
MegaTexture=0
TexFlags.Reflection=0
RenderTargetQual=3
MSAA=0
MeshStatics=2
MeshStaticsDetail=3
SimpleMesh.QTNoCompose=0
MeshFirstLod=0
MeshShowLod=0
SpawnHumans=0
TexFlags.SSAO=0
TexFlags.VSync=1

[sound]
SoundUse=1
DebugSound=0
SoundEngine=1
Speakers=1
Placement=0
SoundFlags.reversestereo=0
RadioFlags.Enabled=1
RadioEngine=2
MusicVolume=14
ObjectVolume=7
MusState.takeoff=1
MusState.inflight=1
MusState.crash=1
MusFlags.play=1
MasterVolume=14
Attenuation=7
SoundMode=0
SamplingRate=0
NumChannels=2
SoundExt.occlusions=1
SoundFlags.hardware=1
SoundFlags.streams=1
SoundFlags.duplex=1
SoundExt.acoustics=1
SoundExt.volumefx=1
SoundFlags.voicemgr=1
SoundFlags.static=1
VoiceVolume=8
Channels=1
SoundFlags.bugscorrect=0
SoundExt.extrender=0
SoundSetupId=8
ActivationLevel=0.02
Preemphasis=0.8
RadioLatency=0.5
AGC=1
PTTMode=1
RadioFlags.PTTMode=0
RadioFlags.PlayClicks=1
ActLevel=9
MicLevel=10
SoundFlags.UseRadioChatter=0
SoundFlags.AutoActivation=0
SoundFlags.forceEAX1=0
speakers=1
vgMaster=15
vgMusic=15
vgVoice=15

[game]
mirror=0
mapPadX=0.65
mapPadY=0
mapPadDX=0.35
mapPadDY=0.6
« Ostatnia zmiana: Grudnia 19, 2013, 20:49:56 wysłana przez Grover »

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: IL-2: CloD Modyfikacje
« Odpowiedź #103 dnia: Grudnia 19, 2013, 21:59:38 »
Ciekawe, czy u Ciebie water=-1 oznacza, że wody w ogóle nie ma?
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: IL-2: CloD Modyfikacje
« Odpowiedź #104 dnia: Grudnia 20, 2013, 00:43:24 »
Nie mogę zamieścić załącznika

No właśnie chodzi o plik ale ze Sweet FX: SweetFX_settings.txt , a Ty dałeś config z Kłody :].
Jest wiele portali do tego, np tu bez logowania: http://www.sendspace.com/ .
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl