Autor Wątek: Okulary VR/Gogle VR, akcesoria. Informacje o rynku.  (Przeczytany 113053 razy)

1 Użytkownik i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #75 dnia: Stycznia 20, 2014, 11:47:55 »
A tak z ciekawości w sprawie Oculus - Jako, że siedzimy jak w masce do nurkowania, czy jakoś ta część twarzy nie poci się przez to urządzenie i potem wyglądamy jak po saunie przy np. 2 godzinnym graniu? Ten ekranik też na pewno wydziela trochę ciepła. Ktoś coś może wie na ten temat, jakoś nigdzie nie widziałem, by coś pisali recenzenci na ten temat. Co np. latem? ;)
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #76 dnia: Stycznia 20, 2014, 11:59:37 »
Będziesz miał twarzową opaleniznę :evil:.



Z tego co ludzie piszą, to OR nagrzewa się, ale od zewnątrz. Większym problemem jest brak wentylacji, przez co pojawia się para na wyświetlaczach.
http://forum.il2sturmovik.com/topic/889-request-hey-loft-what-do-you-think-oculus-rift/?p=17909

Darth_Worm

  • Gość
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #77 dnia: Stycznia 20, 2014, 17:43:35 »
Ekran nie wydziela ciepła,po 4 godz. zabawy nie odczuwa się temperatury. Całość nie jest ciężka, a delikatna gąbka wraz z mocowaniem przypomina gogle narciarskie. Po dłuższej zabawie zostaje odcisk na skórze :). Wentylacja jest bardzo dobra, jedyna wada to soczewki wymienne, które w zależności od wady wzroku (są 3 rodzaje soczewek) mogą dotykać rzęs.

Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #78 dnia: Stycznia 21, 2014, 09:24:28 »
Ciekawe, co użytkownik to inne doświadczenia.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Darth_Worm

  • Gość
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #80 dnia: Stycznia 24, 2014, 22:21:01 »
Bardzo ciekawy projekt, o ile Oculus nie nadaje się do symulacji ze względu na bardzo słabą rozdzielczość, to tutaj już w fazie prototypu parametry - 1280x768 na jedno oko i te odświeżanie 245 fps, robią niesamowite wrażenie. Będę śledził temat.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #81 dnia: Stycznia 25, 2014, 09:08:19 »
Nie wiem skąd wziąłeś te dane, ale Avegant Glyph ma 1280x720 rozdzielczość i odświeżanie 120Hz, do tego tylko 45° kąt widzenia w poziomie. W obecnej postaci nie jest żadną konkurencją dla Oculusa (obecnie zbliżona rozdzielczość, odświeżanie i dwukrotnie większy kąt widzenia + 1000Hz czujnik ruchu), bo ma być po prostu "mobilnym ekranem kinowym", więc rywalizuje z ekranem Sony.


No i jest na Kickstarterze:
https://www.kickstarter.com/projects/avegantglyph/a-mobile-personal-theater-with-built-in-premium-au

Darth_Worm

  • Gość
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #82 dnia: Stycznia 25, 2014, 10:55:42 »
Dane wziąłem z artykułu linkowanego przez YoY'ka  " The device offers a separate WXGA (1,280x768-pixel resolution) image for each eye ", może to pomyłka piszącego. W filmie na tej stronce też jest wspomniane odświeżanie. Nadal w Oculusie jest to bieganie z lupą po LCD -efekt żaden, spróbuj sam przyłożyć lupę do swojego ekranu w kompie, a zobaczysz pixele. Zwracam także uwagę na obraz generowany przez kompa, z właściwej rozdzielczości zakrzywienie odbiera z 5 %. Dlatego uważam pomysł Avegant za bardzo obiecujący.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #83 dnia: Stycznia 25, 2014, 13:43:09 »
Sam produkt - taki sobie, ale technologia interesująca i mająca swoje specyficzne możliwości, które są rozważane od dekady (tylko, że z użyciem lasera, a nie diody LED ). Jednakże Oculusa łatwiej skalować bo już obecnie są dostępne wyświetlacze o rozdzielczości 4K z odpowiednio wysokim odświeżaniem, a na horyzoncie są już 8K. Rozdzielczości projektora lustrzanego nie da się tak łatwo skalować i im wyższa rozdzielczość, tym gorsze odświeżanie. W obu projektach ograniczeniem jest również optyka, której przy projektorze jest o kilka soczewek na każde oko więcej - to nie pozwala zejść ani z ceną, ani z masą.

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #84 dnia: Stycznia 25, 2014, 18:01:43 »
Niemieccy naukowcy już przed wojną testowali sprzęt kótry Was fascynuje ;) :

miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #85 dnia: Stycznia 28, 2014, 16:28:42 »
I do tego ma WiFi :D
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #86 dnia: Lutego 20, 2014, 12:34:25 »
http://vr.mkeblx.net/oculus-sim/

Symulator Oculus Rift, przedstawiający efekt różnych rozdzielczości i technologii wyłączania ekranu miedzy klatkami przy wolnym odświeżaniu pokazaną w prototypie Crystal Cove.

Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #87 dnia: Lutego 20, 2014, 19:44:09 »
Fajna sprawa takie okulary - widać, jak dużo jest do zrobienia jeszcze. Bez rozdzielczości 4K szkoda oczu - potrzebny niekiepski komp, który udźwignie jakiegoś najnowszego sima w 4K ??? 8-)
Mi osobiscie bardziej przeszkadzają zakrzywienia boków obrazu i efekt uciekania kątowego obrazu.
Dobrze jednak, że coś się rusza w tej materii bo bez tego VR to ciągle oglądanie świata, jak w słoiku monitora :)


Gigabyte: P55-USB3, obecnie: i7 870 2.93 (3.72) poprzednio: i5 760 (3.49), RAM: 16GB, MSI 970. AV8R-01, Logitech G940, Thrustmaster Hotas X, Saitek Pro Flight Combat Rudder Pedals, FreeTrack

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #89 dnia: Lutego 22, 2014, 18:22:29 »
Ale zaraz, zaraz... jak mniemam efekt 3D jest/będzie opcjonalny? Teoretycznie można dawać ten sam obraz na obydwa oczka, nieprawdaż? I, jak mniemam, prawdziwy efekt 3D u człowieka działa na bliskie odległości, czyli np. funkcjonuje jak lejesz wódkę do kieliszka, a nie ma znaczenia jak patrzysz na samochód jadący przed tobą na drodze - wtedy "efekt 3D" robi mózg, który już dobrze wie co jest dalej, a co bliżej...  Słowem - w symulatorze efekt 3D byłby tylko dodatkiem, i kwiatkiem do kożucha, a główny efekt wow dają okulary i head tracking 360 stopni.
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.