Autor Wątek: Okulary VR/Gogle VR, akcesoria. Informacje o rynku.  (Przeczytany 112730 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

_michal

  • Gość
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #135 dnia: Sierpnia 09, 2014, 20:18:29 »
Nie, nie... Trzymajmy kciuki za tego Oculusa i inne projekty, może za następne N lat będzie to powszechna sprawa. Może jeszcze przed moją emeryturą? ;)

Po co trzymać kciuki, zrób swój. ;)

Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #136 dnia: Sierpnia 12, 2014, 13:22:10 »
TIR bardzo ułatwia jazdę, bo można patrzeć na szczyt zakrętu, a rączki resztę robią automatycznie :)

Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #137 dnia: Sierpnia 12, 2014, 14:15:34 »
Nie, wiem. Muszę więcej praktyki na to poświęcić. Nie widziałem jednak aliena który jeździłby z TrackIRem. Wszyscy mają trzy monitory.

Zefirro

  • Gość
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #138 dnia: Sierpnia 12, 2014, 14:54:38 »
Ponieważ trzy monitory do ścigania się to lepsze rozwiązanie. Kąt widzenia jest większy i nawet patrząc na boczny monitor można peryferycznie obserwować to, co przed maską. A gdy już ma się trzy monitory, to TrackIR nie jest potrzebny. W przypadku lotniczym nawet trzy monitory nie wystarczają, żeby pokryć cały istotny z punktu widzenia pilota (zwłaszcza myśliwca) obszar, więc TrackIR lub podobne i tak jest bardzo wskazany. Co nie zmienia faktu, że jeśli ktoś jest głównie lotnikiem, ale chce też czasem pojeździć sobie samochodem, to taki TrackIR może się przydać, bo daje więcej swobody. Jestem na tyle przyzwyczajony do korzystania z TrackIR, że nie odczuwam jakiegoś dyskomfortu przy używaniu przy ściganiu się, a wręcz czuję się mocno zirytowany, gdy jakiś tytuł nie obsługuje TrackIR, bo odruchowo i tak ruszam głową.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #139 dnia: Sierpnia 13, 2014, 13:29:08 »
Jestem na tyle przyzwyczajony do korzystania z TrackIR, że nie odczuwam jakiegoś dyskomfortu przy używaniu przy ściganiu się, a wręcz czuję się mocno zirytowany, gdy jakiś tytuł nie obsługuje TrackIR, bo odruchowo i tak ruszam głową.

Hehehe, mam dokładnie  tak samo. Nawet jak z czegoś korzystam co nie obsługuje TiRa, to przynajmniej na początku kręcę łbem by zmienić widok ;). Jednak człowiek się przyzwyczaja do takich urządzonek.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Zefirro

  • Gość
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #140 dnia: Sierpnia 13, 2014, 14:43:07 »
Dziwnie to jest, gdy porusza się głową, oglądając filmy na Youtube.

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #141 dnia: Sierpnia 13, 2014, 19:59:41 »
A jeszcze dziwniej jadąc samochodem...  :evil:

Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #142 dnia: Sierpnia 21, 2014, 09:35:18 »
https://www.youtube.com/watch?v=BBG-YJLCEv4#t=64
Koleś w komentarzach napisał, że ilość klatek na sekundę nie może spaść poniżej 75 bo inaczej zaczyna go mdlić. Trzeba będzie nieźle z detalami schodzić żeby utrzymać taki fps np. w DCS.

Qbeesh

  • Gość
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #143 dnia: Sierpnia 21, 2014, 10:44:57 »
Za nudności odpowiada chyba niezgranie obrazu z ruchem głowy. Klatki może gubić, byleby opóźnień nie było, np.: że zatrzymuję ruch swojej głowy, a "głowa" w kokpicie porusza się jeszcze ten ułamek sekundy. To chyba wiele zależy od silnika. W DCSie, latając z freetrackiem nie zauważyłem, aby ten problem występował nawet przy spadkach fps. Ruch obu głów jest zawsze zsynchronizowany. Niektóre silniki graficzne mają coś takiego, że jak spada fps, to daje się zauważyć znaczne opóźnienie obrazu w stosunku do np.: ruchu myszką. DCS raczej gubi klatki, niż na siłę stara się z nimi wyrobić, tak jak w Cryengine, czy 4A Engine. To oczywiście na podstawie własnych obserwacji laika.

_michal

  • Gość
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #144 dnia: Sierpnia 21, 2014, 12:10:00 »
Za nudności odpowiada chyba niezgranie obrazu z ruchem głowy.

Nie tylko. Za nudności odpowiada wiele rzeczy, lag na synchronizacji ruchu jest tylko jedną z nich. FPSy niestety też są bardzo ważne.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #145 dnia: Sierpnia 21, 2014, 12:23:55 »
Trzeba pamiętać, że mając na głowie gogle VR ich obraz jest jedynym jaki widzimy. Więc nawet "niskie" fps będzie wpływać negatywnie, podobnie rozmywanie obrazu, a nawet efekty głębi ostrości.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #146 dnia: Sierpnia 24, 2014, 09:14:26 »
DK2 w DCS:

https://www.youtube.com/watch?v=4xiV5Y4nhQE

Konkluzja: lepsza rozdzielczość i można zapomnieć o lataniu na monitorze :)

Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #147 dnia: Sierpnia 24, 2014, 21:22:28 »

Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #148 dnia: Sierpnia 25, 2014, 00:27:21 »
Szkoda, że nie udostępnia stworzonego oprogramowania :/
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

Gigabyte: P55-USB3, obecnie: i7 870 2.93 (3.72) poprzednio: i5 760 (3.49), RAM: 16GB, MSI 970. AV8R-01, Logitech G940, Thrustmaster Hotas X, Saitek Pro Flight Combat Rudder Pedals, FreeTrack