Autor Wątek: Okulary VR/Gogle VR, akcesoria. Informacje o rynku.  (Przeczytany 112812 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #240 dnia: Maja 22, 2016, 20:55:28 »
Miałem okazję pobawić się w ten weekend przez kilka godzin HTC Vive, między innymi w FSX (z Leap Motion), DCS, Project CARS. Zabawka ciekawa i niektóre elementy robią duże wrażenie, śledzenie ruchów głowy i kontrolerów działa bezbłędnie, do tego 3D w którym można się poruszać.

Niestety rozdzielczość jest zdecydowanie niewystarczająca do poważnej zabawy symulatorami, jeśli ktoś chce sobie uzmysłowić jaki to problem, to niech spróbuje włączyć jakiś symulator w rozdzielczości 800x600 a potem wyobrazi sobie, że jest jeszcze gorzej.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #241 dnia: Maja 22, 2016, 21:00:37 »
Miałem okazję pobawić się w ten weekend przez kilka godzin HTC Vive, między innymi w FSX (z Leap Motion), DCS, Project CARS. Zabawka ciekawa i niektóre elementy robią duże wrażenie, śledzenie ruchów głowy i kontrolerów działa bezbłędnie, do tego 3D w którym można się poruszać.

Niestety rozdzielczość jest zdecydowanie niewystarczająca do poważnej zabawy symulatorami, jeśli ktoś chce sobie uzmysłowić jaki to problem, to niech spróbuje włączyć jakiś symulator w rozdzielczości 800x600 a potem wyobrazi sobie, że jest jeszcze gorzej.

A jaką to miało rozdzielczość?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #242 dnia: Maja 22, 2016, 21:08:57 »
Vive i Rift mają taką samą rozdzielczość, 2160x1200, (1080x1200 na każde oko). Ale tyle musi wystarczyć na wyświetlenie całego otoczenia jakie możesz objąć wzrokiem bez poruszania głową, więc tylko mała część tego przypada na przyrządy w kokpicie, przynajmniej po zajęciu normalnej pozycji w fotelu. Do tego dochodzą zniekształcenia wynikające ze sposobu w jaki obraz dla gogli jest generowany i jak działają soczewki w goglach, co jeszcze obniża ostrość.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #243 dnia: Maja 23, 2016, 13:46:48 »
Czyli ogólnie lipa?
Rozumiem, że to w przypadku gier lotniczych, a co ze strzelankami? Takiego Dooma 3 zapuścić :)

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #244 dnia: Maja 23, 2016, 19:36:22 »
No to dziwne. Miałem Oculusa 1 na oczach i tam było fatalnie w simie (latałem IL-2). Wszystko rozgrywało się właśnie w związku z niską rozdzielczością ale tam było chyba 1024x780 czy coś takiego.
Te 2160x1200 tego nie naprawia? Nie da odczytać wskazań zegarów? Przecież rozdzielczość jest także ważna we wszystkich strzelankach, gdzie przeciwnik to czasem kropka po drugiej stronie mapy wychylająca się zza filaru...

Czyli jednak najlepiej gdzieś obadać w realu przed zakupem.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #245 dnia: Maja 23, 2016, 20:06:49 »
O ile wskazówki jeszcze jako tako, to o drobniejszych napisach i podziałkach zapomnij, chyba że się przybliżysz. Na przykład HUD w A-10 jest praktycznie nieczytelny, ten w Mirage2000 da się jako tako odczytać dzięki większym cyfrom.

Istniejące strzelanki FPP to jedne z najgorszych gier do VR. Najlepiej sprawdzają się gry które są już dedykowane goglom, oraz simy, ale takie w których czytelność detali w kokpicie jest drugorzędna. Elite Dangerous wyglądał fajnie.



"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #246 dnia: Maja 23, 2016, 20:19:59 »
No to slabo. Trzeba poczekac na 4k ;).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Darth_Worm

  • Gość
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #247 dnia: Maja 24, 2016, 05:53:37 »
4k na jedno oko oczywiście,  inaczej to nie ma sensu :(

Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #248 dnia: Maja 24, 2016, 09:21:32 »
Powiedz mi teraz który komp to uciągnie? :).

Jakoś miesiąc temu czytałem recenzję Oculusa CV1. Gość zamieścił screena w którym zaznaczył które elementy kokpitu A10C są czytelne (zielona ramka), czytelne ale rozmyte (pomarańczowa) oraz nieczytelne (czerwona). Całość tutaj https://www.reddit.com/r/hoggit/comments/4fvk62/my_dcs_on_cv1_review/


Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #249 dnia: Maja 24, 2016, 10:32:38 »
Za to w symulatorach z DWŚ chyba wszystko będzie w takim teście na "zielono", głównie duże wskazówki, przełączniki, wajchy... Dobrze rozumuję?
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #250 dnia: Maja 24, 2016, 10:45:42 »
Poza zegarami jest jeszcze jeden problem. W trybie VR nie da się zoomować kamery. Ja w DCS czy innych simach często korzystam z zooma do wyszukiwaniu celów. Typek po drugiej stronie kabla z TrackIRem na głowie wypatrzy Cię 10x szybciej dzięki zoomowi.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #251 dnia: Maja 24, 2016, 11:16:04 »
Typek po drugiej stronie kabla z TrackIRem na głowie wypatrzy Cię 10x szybciej dzięki zoomowi.

A w dogu nie dostanie kręczu szyi :). Z hełmem na głowie musisz się naprawdę obrócić żeby sprawdzić szóstą.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #252 dnia: Maja 24, 2016, 14:58:23 »
Za to może dostać zeza, ciągle oczy mu latają... Serio zoom'a nie będzie? Duży minus. Przecież to chyba kwestia co tam się renderuje na obu wyświetlaczach?
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #253 dnia: Maja 24, 2016, 15:43:54 »
A w dogu nie dostanie kręczu szyi :). Z hełmem na głowie musisz się naprawdę obrócić żeby sprawdzić szóstą.
Ale obrót 1:1, czy można ustawić skalowanie jak w TIr?
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #254 dnia: Maja 24, 2016, 16:38:20 »
Serio zoom'a nie będzie? Duży minus. Przecież to chyba kwestia co tam się renderuje na obu wyświetlaczach?
Na pewno nie było kiedyś, może się coś zmieniło. Na forum ED jest dyskusja o tym z lutego 2016, czyli jeszcze przed wyjściem CV1. W FSX jest możliwe zoomowanie. Zastanawiam się tylko jak oczy i mózg wytrzymują przesuwający się szybko obraz przy max. przybliżeniu. Nie trudno chyba o hefta.

Czytałem niedawno dyskusję na forum simracingowym, gdzie goście napisali że w przypadku spina trzeba zamknąć oczy, bo inaczej rzyganie murowane :).

Edit: żebyśmy jeszcze mniej wiedzieli to w tym wątku koleś napisał że wszystko jest tip-top. Zooma nie potrzebujesz, rozdziałka jest ok, wszystko czytelne...
http://forum.il2sturmovik.com/topic/22019-oculus-rift-cv1-tested-dcs-world/