Super wykres dzięki. Ja sprawdziłem swoją przepustnicę tzn. schemat połączeń.

Zrobiłem schemat dla przepustnicy Cougara. Schemat jest tak zrobiony aby pokazał funkcjonalność elektroniki, dlatego jest na nim pokazana tylko część złącza 22 stykowego realizująca połączenia analogów. Zrobiłem to celowo aby nie zaciemniać schematu. Na diagramie pod linkiem
http://cougar.flyfoxy.com/circuits.php jest schemat połączeń i wyprowadzeń na złącze 22 stykowe przełączników, przycisków oraz analogów. Sprawdziłem omomierzem czy jest zgodność z działaniem elektroniki tzn. elementy na chwycie trottle oraz wyprowadzenia na złącze 22 stykowe, jest o.k.
Na płytce ozn. 170-002-G są diody oraz rezystory i złącze 16 stykowe. Złącze 16 stykowe jest połączone z sznurem zakończonym 15 stykowym wtykiem (3x5), który jest połączony do kontrolera Cougara.
Schemat jest czytelny i nie ma sensu go omawiać. Można pod złącze 3 stykowe THR podłączyć zamiast potencjometru inny sensor np. Hall.
Sprawdzałem płytkę przepustnicy omomierzem i natrafiłem na pewien "błąd", który próbowałem wyjaśnić, ale się nie udało.
Wyjaśnię o co chodzi. Wspomniana płytka ma na druku 2 miejsca ozn. U1 oraz U2, które nie są obsadzone elementami, ma też dwa rezystory R6 i R7, które nie mają znaczenie dla tego schematu. Jest natomiast jeden rezystor R1, który wg. mojej oceny powinien być usunięty. Na schemacie matrycy widać, że jego działanie jest szkodliwe. Nie mam pojęcia dlaczego mój kontroler dla przycisków T12-T5 jednak działa, chociaż powinien być problem.
Znalazłem wprawdzie pod tym linkiem
http://www.viperpits.org/smf/index.php/topic,10669.0.html informację na temat R1, ale w innym miejscu i związanym z modem Hall oraz napięciem zasilania starszych płytek dla przepustnicy. Może ktoś coś wie na ten temat.
Generalnie schemat przepustnicy jest bardzo prosty i łatwo zamienić kontroler Cougara dowolnym innym sterownikiem posiadającym 5 analogów oraz matrycę 5x3.