Autor Wątek: CRJ 200 - domowy kokpit - postęp prac  (Przeczytany 23143 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: CRJ 200 - domowy kokpit - postęp prac
« Odpowiedź #75 dnia: Czerwca 28, 2014, 21:44:57 »
Czołem.
Wreszcie udało się wszystko zmontować w przedszkolu mojego Synka.
Akcja charytatywna rozpoczyna się wkrótce:)

Z ważnych rzeczy - bardzo popchnałem temat urządzeń wejściowych na kontrolerach DmKeys8 - w niedalekiej przyszłości rozpracujemy output.

Poniżej najnowszy filmik - moż http://www.youtube.com/watch?v=cwWtetIo8uY
Na filmiku widać, jak współpracują przyciski z panelu APU lub Ignition, z X-planem










Postęp w pracach nad kokpitem: Galeria zdjęć Google+

Odp: CRJ 200 - domowy kokpit - postęp prac
« Odpowiedź #76 dnia: Czerwca 29, 2014, 06:44:49 »
Gratulacje za wykonanie kokpitu oraz akcję charytatywną.

Odp: CRJ 200 - domowy kokpit - postęp prac
« Odpowiedź #77 dnia: Czerwca 29, 2014, 23:18:08 »
Chętnie bym się przeleciał (oczywiście jako drugi pilot ;) ). Gratulacje!

Odp: CRJ 200 - domowy kokpit - postęp prac
« Odpowiedź #78 dnia: Lipca 01, 2014, 13:29:18 »
Dla czego jako drugi?? Cały fun być pierwszym:):)

Postęp w pracach nad kokpitem: Galeria zdjęć Google+

Odp: CRJ 200 - domowy kokpit - postęp prac
« Odpowiedź #79 dnia: Lipca 04, 2014, 22:58:27 »
Dla czego jako drugi?? Cały fun być pierwszym:):)
Zgadza się ;) U mnie jest prościej - tylko jeden fotel :D

Odp: CRJ 200 - domowy kokpit - postęp prac
« Odpowiedź #80 dnia: Lipca 07, 2014, 23:57:30 »
U mnie na razie też tylko jeden:) (joke)

Dzisiaj przypadkiem się rozwaliłem w samej Warszawce - testowałem kamerkę GoPro:)
Coś się chyba urwało...z powierzchni sterowch :o

Polecam - może być ciekawe dla ludzi rządnych sensacji :evil:

https://www.youtube.com/watch?v=joVPBxW_XKA

Postęp w pracach nad kokpitem: Galeria zdjęć Google+

Odp: CRJ 200 - domowy kokpit - postęp prac
« Odpowiedź #81 dnia: Lipca 18, 2014, 11:08:54 »
Witajcie - widzę, że wakacje na dobre zagościły na forum :)

Niestety, ktoś musi pracować, żeby wypoczywać mógł ktoś...

No ale do rzeczy - wreszcie na dobre odpaliliśmy naszą akcję w przedszkolu, nawet było kilka osób, które przyszły "polatać", przy okazji wspierając naszą akcję charytatywną. Oddźwięk jest na prawdę bardzo pozytywny  ;)

Tutaj można zobaczyć, jak sobie radził jedenastoletni chłopiec - lot Norymberga-Wiedeń:
https://www.youtube.com/watch?v=3qv9cCjlchw

Zmontowałem jeszcze jeden filmik z mojego lotu - podejście i lądowanie w Warszawie EPWA - RWY33, przy silnym bocznym wietrze - o sile do 24 węzłów. Filmik zawiera zrzuty z kilku kamer (co prawda delikatnie klatkują, ale to powód ustawień softu, z którymi nie mogłem sobie poradzić :-[)

http://www.youtube.com/watch?v=fR8jlx1KboU


Jakby ktoś chciał wspomóc naszą przedszkolną akcję, to tutaj są dane przedszkola i szkoły: http://www.daniel.edu.pl - co do terminów to można się kontaktować ze mną na PW.

Postęp w pracach nad kokpitem: Galeria zdjęć Google+

Odp: CRJ 200 - domowy kokpit - postęp prac
« Odpowiedź #82 dnia: Lipca 24, 2014, 22:24:39 »
Chyba wszyscy jednak na urlopach, no cóż - ja coś tam znowu wydłubałem.

Dziś przyszło mi do głowy, że warto zrobić jakąś obudowę kokpitu.
I zaczęło się - zakupiłem spienione PCV 3mm oraz plexi (na razie kasy starczyło na szyby boczne)

Do zrobienia - lewa strona, ramki szyb, część przednia, szyby czołowe - niestety w garderobie nie będę miał za dużo miejsca, więc boczne okna są trochę krótsze niż w rzeczywistym CRJ-cie.

I poniżej jeszcze działające CDU - jako wyświetlacz wykorzystałem wyświetlacz do kamer cofania:)

Postęp w pracach nad kokpitem: Galeria zdjęć Google+

Odp: CRJ 200 - domowy kokpit - postęp prac
« Odpowiedź #83 dnia: Lipca 25, 2014, 06:08:06 »
Cytuj
Chyba wszyscy jednak na urlopach, no cóż - ja coś tam znowu wydłubałem.
Masz rację jest zastój. Patrząc na Twoje i Drejku działanie postanowiłem także u siebie zrobić modernizację mojego kokpitu, który w chwili obecnej z przyczyn obiektywnych jest zdemontowany i częściowo w piwnicy. Czekam na prototyp drążka Cougara (FCC) od Drejku. Jeśli testy FCC wypadną pomyślnie to zmieni się moja prawa burta i będzie trochę pracy.

Odp: CRJ 200 - domowy kokpit - postęp prac
« Odpowiedź #84 dnia: Lipca 25, 2014, 09:58:02 »
Miło słyszeć Vito:)

Postęp w pracach nad kokpitem: Galeria zdjęć Google+

Odp: CRJ 200 - domowy kokpit - postęp prac
« Odpowiedź #85 dnia: Października 29, 2014, 21:29:30 »
Witajcie.
Dawno nic nie pisałem, ale to nie znaczy, że nic się nie działo.

Po pierwsze, kokpit wreszcie trafił do garderoby (2,6x1,9m).
Po drugie, zabrałem się za kolumny sterownic - na razie powoli. Rodzi się też koncepca połączenia wolantów paskami zębatymi zamiast linkami.
Po trzecie, zabrałem się za tapicerkę wewnętrzną - na razie powstała podsufitka.

Poniżej kilka zdjęć poglądowych z moich ostatnich prac:













Postęp w pracach nad kokpitem: Galeria zdjęć Google+

Odp: CRJ 200 - domowy kokpit - postęp prac
« Odpowiedź #86 dnia: Października 29, 2014, 22:50:40 »
Rzeczywiście budując kokpit można nauczyć się dodatkowych "zawodów" i je później wykorzystać do innych celów np. naprawy sprzętu domowego. Gratulacje, miło znowu widzieć Ciebie na forum.

Odp: CRJ 200 - domowy kokpit - postęp prac
« Odpowiedź #87 dnia: Października 29, 2014, 23:15:21 »
Stad już niedaleko do robienia np. siodeł, np. dla ... ? ;)

Miło cię znowu widzieć (kurcze, już nawet piszę podobnie jak @vito ;) )!

Odp: CRJ 200 - domowy kokpit - postęp prac
« Odpowiedź #88 dnia: Listopada 04, 2014, 19:35:40 »
Podsufitka wygląda porządnie ładnie się to komponuje  z resztą :)

Odp: CRJ 200 - domowy kokpit - postęp prac
« Odpowiedź #89 dnia: Stycznia 04, 2015, 10:14:47 »
Witajcie.
Dawno mnie nie było na forum - ostatnio nie mogłem się zmotywować do dalszych prac - co się chciałem zabrać za coś, to jakaś wewnętrzna siła mi mówiła: "zostaw to, zrobisz kiedy indziej".

Pomysłów mam mnóstwo, ale ciężko się po prostu za nie zabrać. Jednym z nich jest zaadoptowanie prawdziwych "przepustnic" od CRJ-ta, które jakiś czas temu nabyłem (to już będzie kilka miesięcy, jak leżą i czekają :(

I tutaj mam do Was prośbę o wrzucenie kilku pomysłów, jak rozwiązać temat zamocowania potencjometrów, lub innego ekwiwalentnego rozwiązania. Opis i zdjęcia poniżej.

Uwaga - cały "case" polega na tym, że przepustnica z pozycji "idle", może być jeszcze cofnięta o kilka stopni do pozycji "shut off"
Nie mam pojęcia jak rozwiązać ten temat, aby stan potencjometru "0" był w pozycji "idle" i jeszcze dało się go cofnąć.
Jednym przebłyskiem jest zastosowanie potencjometru z wyłącznikiem - ale nie mam pojęcia jak zamontować koła zębate. Inny temat zarzucił mi kolega, że można byłoby zastosować np. enkodery z komputerowej myszki mechanicznej (na kulkę) lub rozwiązanie z optycznej myszki, ale nie wiem, jak pociągnąć dalej temat.
Może jeszcze podpięcie potencjometru suwakowego do cięgna i jego kalibracja? Nie wiem...

Widok na "mechanizm"
Dwa płaskowniki z łożyskiem to dźwignia rewersu ciągu silnika (lewa przepustnica jest w pozycji idle, a dźwignia rewersu maksymalnie wychylona.
Dodatkowo mamy cięgno prętowe przesuwające się proporcjonalnie do położenia dźwigni przepustnicy.


A tutaj widok na skrajne położenia przepustnic oraz pozycję idle, w której potencjometr powinien być "skręcony" do zera.


Z góry dziękuję za konstruktywne pomysły.
Pozdrawiam
Leszek

PS - Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!!!!


Postęp w pracach nad kokpitem: Galeria zdjęć Google+