Po dłuższych zabawach z tym limiterem powiem, że sprawuje się bardzo fajnie. Ale też zauważyłem dość niesympatyczną przypadłość, otóż pod zewnętrznym limiterem dłużej wyostrzają się tekstury gleby (zwłaszcza np. to widać na fototeksturach). Jak damy limiter w FSX to teksturki są ostre po horyzont (zależy jaki mamy LOD Radius) ale FPS lecą na mordę i od bandy do bandy.
Podobna sprawa np. w tym poście:
http://oldfokkers.myfunforum.org/viewtopic.php?t=1295&start=0 .
Dziś natrafiłem na pewien trick dotyczący nVidia, ale wrzuciłem go do Radeon Pro.
Nie ustawiłem tutaj żadnej blokady na klatki, a jedynie wpisałem moje odświeżanie ekranu - czyli 60 (pozycja Display refresh rate).
Zgodnie z radą dot. nVidia dałem pod FSX połowę tego czyli blokadę na 30 klatek (normalnie to dla mnie masakra, bo wiadomo, że "goły" FSX zrobiłby z tego zapewne 10-20). Oprócz tego dodałem wpis w cfg.
FIBER_FRAME_TIME_FRACTION=0.1 (pomysł jest stąd:
http://forum.avsim.net/topic/369500-adaptive-vsync-30fps-new-levels-of-smoothness-in-fs9x/ ).
Nagle okazało, że te 30 kl/s jest stałe (dokładnie 29.5) prawie niezależnie od niczego i zniknął prawie całkowicie stutternig tuż na ziemią, a tekstury są od razu ostre, albo ładują się szybciej niż w porównaniu z zewnętrznym limiterem o jakieś co najmniej 50%. Na razie pół godziny testów, więc dość mało, ale może to być lekiem na całe "zło" FSX'a

. Oby.
Oczywiście, w FSX musi być dodany parametr do wymuszenia VSync (jak ktoś nie wie to musi dodać sobie pod Graphics - ForceFullScreenVSync=1).
------------
Inne moje ustawienia, które także coś w tym mogły pomóc:
WideViewAspect=True
TEXTURE_BANDWIDTH_MULT=120
SWAP_WAIT_TIMEOUT=2
AffinityMask=14
RejectThreshold=524288 (karta 3Gb).
------------------------
Ps. owszem, płynność jest super, nawet na cięższych sceneriach stałe 29,5kl. dodatkowo polecam to:
http://www.simforums.com/forums/fsx-tweaks-demystified_topic37948.html bo wykryłem jednak u siebie wolniejsze doczytywanie się tekstur (FTX England). Wg. wyliczeń matematycznych pozmieniałem (idealnie rozwiązanie dla mnie pod wzgl. tekstur to FIBER_FRAME_TIME_FRACTION=0.99, a nie 0,1 ale spadają klatki):
MAX_TEXTURE_DATA=798
TEXTURE_BANDWIDTH_MULT=78
TEXTURE_MAX_LOAD=1024
UPPER_FRAMERATE_LIMIT=30
Dodam, że też można korzystać jedynie z samego CCC, w RadeonPro jednak nie ma konieczności tych ustawień, ważne by była synchronizacja pionowa, chociaż symulacja Adaptive VSync z nVidia powinna wyglądać tak (przykład z VSync=60MHz):

+ włączony Triple buffering (u mnie jednak w menu wtedy nie pojawia się miniaturka samolotu), a ograniczenie fps w FSX jak i w RadeonPro równocześnie powoduje u mnie lekki stutter. Lepiej działa z tą modyfikacją jedynie z użyciem CCC (wygładzanie 8x16).
Tu jeszcze parę porad:
http://buffaloairwaysvirtual.com/forum/showthread.php?947-Ultimate-Terrain-X-Setup-Instructions-FSX-Tweaking , które pomogą w większej płynności.
Można także dodać te linijki:
[TERRAIN]
TERRAIN_MAX_AUTOGEN_TREES_PER_CELL=1376
TERRAIN_MAX_AUTOGEN_BUILDINGS_PER_CELL=907
Ale wtedy dajemy suwak Autogen na maksa w prawo.