Autor Wątek: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.  (Przeczytany 161092 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #585 dnia: Grudnia 14, 2017, 14:54:18 »
U nas lepiej bo z naszych nowych śmigłowców żaden się nie popsuł.

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #586 dnia: Grudnia 14, 2017, 15:45:52 »
Podobno to jednak fejknius... To jest podrożało, ale nie 70%, i Airbus będzie prostował, czy raczej naciskał rząd FR i tych, co to puścili, by sprostowali...
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Poko

  • Gość
Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #587 dnia: Grudnia 14, 2017, 16:35:54 »
No to czekam na mydlenie oczu i odkręcanie kota ogonem.

Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #588 dnia: Grudnia 14, 2017, 16:40:45 »
Większość francuskich caracali nie lata. Afera, której nie ma

https://www.tvn24.pl/caracale-francuskiego-wojska-w-wiekszosci-nie-lataja-afera-we-francji,798566,s.html

Cytuj
Francuska minister obrony ostro skrytykowała system odpowiedzialny za utrzymanie w gotowości samolotów i śmigłowców. Sytuacja ma być na tyle zła, że ponad połowa sprzętu latającego nie lata, choć w ostatnich latach zwiększono wydatki na ich serwisowanie. W przypadku śmigłowców H225M Carcal do lotu ma być zdatny co czwarty. Czy to oznacza, że Polska miała kupić ciągle psujący się "złom"? Temat francuskich problemów podchwyciła część polskich mediów, koncentrując się na wątku niskiej gotowości caracali. Maszyny H225M od głośnego przetargu i jego anulowania przez rząd PiS w 2016 roku, są dobrze znane w Polsce i budzą emocje. Ich przeciwnicy francuskie problemy wykorzystują do twierdzenia, że oto jest dowód na to, iż rząd PO chciał kupić kiepskie śmigłowce. Sprawa nie jest jednak taka oczywista. - Wątpię, żeby ta sytuacja było winą H255M jako takich - mówi Mariusz Cielma, redaktor naczelny miesięcznika "Nowa Technika Wojskowa".

Zawał organizacyjny

Afera wybuchła w związku z wypowiedzią francuskiej minister obrony Florence Parly. 11 grudnia podczas wizyty w jednej z baz lotniczych mówiła ona o wdrożeniu reformy całego systemu odpowiedzialnego za utrzymywanie w gotowości sprzętu latającego wojska Francji. Ma zostać utworzony specjalny departament, który przejmie obowiązki szeregu obecnie oddzielnych instytucji odpowiadających za remonty, przeglądy i serwisowanie samolotów oraz śmigłowców. Parly podkreśliła, że obecna sytuacja jest bardzo zła i stąd konieczna gruntowna reforma. W 2000 roku zdatnych do lotu miało być średnio 55 procent maszyn, obecnie jest to tylko 44 procent, choć tylko w ciągu ostatnich czterech lat zwiększono wydatki na ich utrzymanie o 25 procent. Rozwiązaniem ma być usprawnienie administracji i procedur. Minister podała przykład śmigłowców szturmowych Tigre, na których obsługę wojsko podpisało łącznie 37 różnych umów - każdą z inną firmą. Jak inny przykład Parly podała śmigłowce H225M Caracal. Zdatny do lotu ma być średnio co czwarty z nich, choć w ciągu kilku lat wydatki na ich obsługę wzrosły o 81 procent. Godzina lotu w 2012 roku kosztowała 19 tysięcy euro, a w 2016 roku 34 tysiące euro. Oznacza to łączne wydatki na utrzymanie maszyn, podzielone na godziny spędzone w powietrzu. - To nie jest pierwszy taki raport. Już mniej więcej rok temu były takie informacje - mówi Cielma

Reszta w linku.

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT

Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #590 dnia: Grudnia 14, 2017, 21:50:24 »
Ale to że oni próbują jakoś ogarnąć burdel z serwisem, nie zmienia faktu, że serwis Caraluszków im podrożał znacząco, więc 3/4 mają uziemione.
Swoją drogą, to jakoś mi tak "centralnie sterowaną gospodarką" zajeżdża.. Jest problem - trzeba stworzyć kolejne biuro/komitet/urząd itp.
Nie zdziwię się jak w sumarycznym rozrachunku wyjdzie im jeszcze drożej :)
Ale jakoś mi ich nie żal.
A może ktoś pokusi się o odpowiedź dlaczego serwisowanie Caracali takie drogie?
Czyżby dlatego, że w ogólnym rozrachunku mało się ich na świecie sprzedało, więc i części średnio się opłaca produkować, stąd ich cena wysoka.. Takie zwykłe prawa rynku..
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #591 dnia: Grudnia 21, 2017, 15:58:40 »
Kuwejt zarządził śledztwo dotyczące zakupu francuskich Caracali. Sprawą zajmuje się Narodowa Komisja Antykorupcyjna.. :-)
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM


Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #593 dnia: Marca 03, 2018, 15:37:39 »
"Pan Jezus Chrystus jest obok ciebie wystarczy
jeden krok aby zaprosić go do swojego życia!"

Offline Orzeł

  • APAsq
  • *
  • APAsq#4 WBCI#4
    • WBCI
Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #594 dnia: Marca 04, 2018, 14:26:55 »
Jeszcze raz ktoś wrzuci coś napisane przez Pana Fiszera na temat Caracali to bez sądu pod mur. To nie jest żaden ekspert w temacie śmigłowców. Ten Pan kiedyś dawno temu latał na Su-22 i tyle w temacie.

Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #595 dnia: Marca 04, 2018, 14:40:12 »
W dodatku ewidentnie lobbysta konkurencyjnej firmy, jego teksty są strasznie tendencyjne.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #596 dnia: Marca 04, 2018, 17:52:28 »
Nawet TVN24 już go nie zaprasza w roli eksperta :D.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #597 dnia: Marca 04, 2018, 19:30:15 »
O ile bardzo lubię Pana Fiszera za teksty w magazynie Lotnictwo (głównie monografie). Tak jak słucham jego wypowiedzi w telewizji gość jest niezwykle irytujący. Może jednak niech zajmie się pisaniem i to nie koniecznie niekoniecznie o śmigłowcach ;D.
« Ostatnia zmiana: Marca 04, 2018, 20:15:43 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #598 dnia: Marca 05, 2018, 06:46:38 »

        Ale w temacie  braku tylnej rampy, wąskiego podwozia i przewracania się Caracali łapkami
      na bok, to wymieniony przez Kolegów ekspert ma rację że to braki istotne, czy też nie ?

Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #599 dnia: Marca 05, 2018, 13:10:17 »
Tylna rampa to taki dość ciekawy temat, bo wyłazi spod ziemi dość często, a całkiem sporo śmigłowców lekkich/średnich jej nie ma, a jak już ma to i tak nie zawsze używa. Najlepszym przykładem jest US Army które śmigłowców z rampą trochę ma (Chinook jest w stanie pomieścić nawet H1), ale i tak wozi pojazdy kołowe na haku pod brzuszkiem. Z drugiej zaś strony robienie sobie wielkiej dziury w d... to spory "koszt technologiczny", w który nie koniecznie opłaca się inwestować jeśli nie zamierza się go używać. A co do przewracania to miałem "kiedyś" (gdy jeszcze każdą dopadniętą publikację o śmigłowcach traktowałem jak najlepsze powieści) w łapkach dzieło stanowiące że w razie awaryjnego lądowania lepiej się przewrócić, bo 1) mniejsze ryzyko że silnik wbije się w kabinę i 2) jest to (wbrew pozorom) bezpieczniejsze dla załogi/pasażerów ze względu na przebieg wytracania energii. Oczywiście maszyna dostaje w zadek o wiele bardziej, ale trzeba się zastanowić co jest ważniejsze...

Więc raczej w tym wypadku skłaniał bym się ku stwierdzeniu, iż nie są to w ogóle "braki" tylko "cechy" - każda maszyna jakieś tam posiada i nad każdymi trzeba się zastanowić; ale tych konkretnych nie da się jednoznacznie postawić po stronie ujemnej. Oczywiście każdy zainteresowany marzył by sobie aby wybrać się dało śmigłowiec "wszystko-mający", najlepiej zaprojektowany i zbudowany całkowicie w kraju, i to jeszcze za psie pieniądze; ale tak to nawet w Erze nigdy nie było.
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."