Autor Wątek: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.  (Przeczytany 160285 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpnia 29, 2013, 18:11:20 »
Teoretycznie pod koniec roku/na początku nowego roku powinniśmy znać zwycięzce. Może nawet szybciej.. Miejmy tylko nadzieje, że przetarg nie zakończy się jak milion innych, czyli anulowaniem i wznowieniem procedury od nowa. Taka szansa jest spora. Z dwojga złego również wolałbym Caracala i obstawiam jego wygraną ;D Ale pewnie skończy się tak jak piszecie: na Blackhawku.

Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpnia 29, 2013, 18:27:55 »
Miron a ile to Mi-14 i Anakond utraciliśmy na tej naszej bałtyckiej kałuży z powodu braku możliwości ich bazowania na okrętach ?

 Od kiedy to  śmigłowiec ZOP, SAR bazowania lądowego musi mieć możliwość bazowania na okrętach ?

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpnia 29, 2013, 18:55:24 »
Miron a ile to Mi-14 i Anakond utraciliśmy na tej naszej bałtyckiej kałuży z powodu braku możliwości ich bazowania na okrętach ?
7%

Od kiedy to  śmigłowiec ZOP, SAR bazowania lądowego musi mieć możliwość bazowania na okrętach ?
Zdajesz sobie sprawę, że "morski śmigłowiec bazowania lądowego" to nasz wymysł ? Żaden producent śmigłowców nie myśli takimi kategoriami.

Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpnia 29, 2013, 19:12:19 »
Cytuj
Zdajesz sobie sprawę, że "morski śmigłowiec bazowania lądowego" to nasz wymysł ?

No faktycznie szwedzkie Sea Knight  czy Cougar mają możliwość bazowania na okrętach że hoho. Albo  HH-65 lub HH-3. Taki  NH90 też sobie może bazować na pierwszej lepszej fregacie ?

Cytuj
7%

No i wszystkie te śmigłowce utracono z powodu ich niemożliwości BAZOWANIA na okrętach tak ? I jakby taką  możliwość miały to by zostały cudownie ocalone ?

Offline lancer

  • *
  • ka-boom!
Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpnia 30, 2013, 14:32:29 »
A ja się nie zdziwię jeśli przetarg zostanie unieważniony z powodu braku ofert spełniających wymogi zamawiającego.
Panowie, jesteście oficerami Armii Stanów Zjednoczonych. Oficerowie żadnej innej armii na świecie nie mogą tego o sobie powiedzieć. Zastanówcie się nad tym!

Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpnia 30, 2013, 14:35:10 »
Pewnie tak będzie, bo okaże się że nikt na świecie nie jest w stanie sprostać naszym kosmicznym wymogom.

Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpnia 30, 2013, 15:14:10 »
Powiem tak. Z wyjątkową ciekawością należy obserwować losy tego przetargu.
Pamiętajcie Panowie, że za chwilę rusza kolejny, tym razem na śmigłowiec szturmowy.
Wydaję się dosyć logiczne, że zwycięzca tego przetargu będzie miał olbrzymi wpływ na wybór szturmowca dla polskiej armii. Co do obecnego stanu rzeczy to tak jak powiedział Sun, trzy różne śmigłowce, trzech różnych klas. Osobiście obstawiałbym za śmigłowcem, którego nie ma na tej liście, mianowicie o NH90.
Go to your brother
Kill him with your gun
Leave him lying in his uniform
Dying in the sun.

Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpnia 30, 2013, 16:45:02 »
A ja się nie zdziwię jeśli przetarg zostanie unieważniony z powodu braku ofert spełniających wymogi zamawiającego.
Pewnie tak będzie, bo okaże się że nikt na świecie nie jest w stanie sprostać naszym kosmicznym wymogom.

Po czym wymagania zostaną "rozluźnione" (wersja oficjalna) w zakresie który spełni tylko jeden kandydat (ale o tym się już mówić nie będzie). Wygodne.

NH90 też mi pasuje, z tego samego powodu co Caraluch. Ale to powód całkowicie prywatny i czysto egoistyczny; do tego nie mający związku z celem przetargu, więc nie ma potrzeby go szerzej rozwijać.
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."

Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpnia 30, 2013, 21:41:50 »
Podobno w perspektywie jest jeszcze przetarg na ciężkie śmigłowce - była  o tym informacja w majowym Lotnictwie (str. 6). Maszyny te w liczbie 22 sztuk miałyby zostać pozyskane po roku 2022. 4 kwietnia ,przy okazji podpisania umowy pomiędzy WZL-1 a Eurocopterem przedstawiono pierwsze wymagania względem tego typu maszyn - możliwość przewozu ładunku o masie co najmniej 5 ton lub 30 żołnierzy z pełnym wyposażeniem. Typy brane pod uwagę - CH-47F, AW101 lub CH-53K.
Co z tego wyjdzie w realu ,jeśli tak jak w tym roku dalej będą łatać budżet kraju kosztem MONu i olewać zasadę 1,95% PKB na obronność to już inna sprawa...
A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpnia 31, 2013, 00:27:50 »
Perspektywa, to ciągłe szukanie pieniędzy po obiecaniu znalezienia 3 miliardów oszczędności w tym roku.

Przetargu na śmigłowce średnie nie anulują z powodu nie spełniania założeń technicznych - bo wszystkie 3 typy je spełniają (pogratulować), ale są dwa aspekty, które mogą być wymówką do takiego działania:
- wymóg wprowadzenia do służby śmigłowców w wersji ASW w 2017 roku;
- cena.

Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpnia 31, 2013, 11:21:01 »
No jak to wszystkie, przeca np. taki EC725 nie ma możliwości bazowania na okrętach, przez co będziemy je tracić setkami  :evil:

Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #26 dnia: Września 06, 2013, 14:29:50 »
Pamiętamy "piosenkę o czarnym jastrzębiu"? No to dla kontrastu:

LINK

Dodać tylko wypada, że powstanie tego dzieła nie było sponsorowane (przynajmniej bezpośrednio).
« Ostatnia zmiana: Września 09, 2013, 08:17:55 wysłana przez YoYo »
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #27 dnia: Września 06, 2013, 15:35:24 »
Szczerze mówiąc nie mam swojego typu ale jak patrzę na tego Eurocoptera to mam wrażenie, że każdy kto do niego podszedł to coś od siebie dokleił co miał w kieszeni. No szpetne to okrutnie. Za sztywną sondę czy na samolocie czy śmigłowcu powinien być karny ku@%$#acz. Taka oto refleksja mi się nasunęła :P.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #28 dnia: Września 06, 2013, 16:01:26 »
Taki urok maszyny która na początku miała (również w planach) o wiele bardziej ograniczone zastosowanie - nowe graty w środku się nie mieszczą, więc wywala się je na zewnątrz. Inna sprawa że czasem dało by się ładniej; ale w czasach liczenia każdego ojro... wychodzi tak a nie inaczej.
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."

Offline Orzeł

  • APAsq
  • *
  • APAsq#4 WBCI#4
    • WBCI
Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #29 dnia: Września 09, 2013, 13:00:08 »
Ja niestety dalej będę twierdził z uporem maniaka, że powinniśmy zakupić Mi-17. Wiem, że jest to opcja niepoprawna politycznie, a szkoda. Nie jest to może młoda konstrukcja, ale sprawdzona, a co do wyposażenia, to można zamontować to co się chce. Jest to na pewno o wiele bardziej podatne na modyfikacje niż inne konstrukcje. Zdaję sobie również sprawę z tego, że jest to za duży śmigłowiec do bazowania na okrętach, ale jako maszyna SAR nad morzem jest o wiele bardziej stabilniejsza w trudnych warunkach niż inne śmigłowce. "Siedemnastka" może nie jest tak zwrotna jak konkurenci, aczkolwiek w rękach doświadczonego pilota wiele potrafi, to jednak nie kupujemy śmigłowca akrobacyjnego, a transportowy. No i ma tą niezaprzeczalną przewagę nad resztą, że kupując Mi-17-tki piloci jak i obsługa naziemna przesiada się na nie praktycznie z marszu.