Autor Wątek: Rudder Pedals by Slaw.  (Przeczytany 32207 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Slaw

  • Gość
Odp: Rudder Pedals by Slaw.
« Odpowiedź #45 dnia: Listopada 07, 2014, 22:06:15 »
Mały skok można rozwiązać jakąś przekładnią na potencjometr (lub inne ustrojstwo), wówczas ruch nierównoległy nie będzie przeszkadzać. Zakładam, że projektując brałeś pod uwagę użyteczność, napisałeś "F16 Rudder Pedals" a  ja jestem maniakiem realizmu stąd moje uwagi.
 Patrzę z wielkim zaciekawieniem na ten projekt, bo to jedyny element którego mi brakuje. :)
Każda przekładnia zwiększa wielokrotnie wielkoćś luzów i możliwość ich powstania w urządzeniu. Powiem tylko, że w moich pedałach czujniki, które odczytują  0,022 stopnia obrotu, czyli na każdy stopień obrotu - 45,45 odczytów położenia, wychwycą najmniejsze luzy w każdej przekładni. Co doprowadzi do błędów w odczytach. Niech i nie wielkich, ale to dla mnie ma duże znaczenie, co pokazywałem w swoich filmikach o testowaniu elektroniki.

Odp: Rudder Pedals by Slaw.
« Odpowiedź #46 dnia: Listopada 07, 2014, 22:34:48 »
Ja bym się mikro-luzami w przypadku F16 nie przejmował. FBW jest po to, żeby korygować "błędy" pilota, co niemal realistycznie jest odtworzone w właściwym tego samolotu symulatorze. :)

Slaw

  • Gość
Odp: Rudder Pedals by Slaw.
« Odpowiedź #47 dnia: Listopada 07, 2014, 22:46:42 »
Ja bym się mikro-luzami w przypadku F16 nie przejmował. FBW jest po to, żeby korygować "błędy" pilota, co niemal realistycznie jest odtworzone w właściwym tego samolotu symulatorze. :)
Ja nie przejmuję się luzami, ja tylko chcę, żeby każdy fizyczny ruch wirtualnego pilota w 100 procentach odpowiadał ruchu w symulatorze. A jeżeli symulator użuwa swoich filtrów ruchu urządzeń sterującucuch - to jego problem.
Ja nie latałem w jakości pilota, a tym bardziej pilota F-16. Czy mamy Takich tu na forum? Chciałbym usłyszeć opinię.
 

Online some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Rudder Pedals by Slaw.
« Odpowiedź #48 dnia: Listopada 07, 2014, 22:47:59 »
Masz rację co do sterczącego amortyzatoru. Dla tego ja będę dołączał KIT do jego zamocowania. Używać czy nie - wybór pilota.
Na temet tenso. Realistyczne obciążenie i tak w tym przypadku zapewnia sprężyna, dla tego, że pedały fizycznie się poruszają. I nie ma różnicy, obciążać pedał sprężyną i sczytywać kąt obrotu, lub obciążać pedał sprężyną i sczytywać siłę nacisku sprężyny na czujnik tenso.(wyjątek Saitek X65, gdzie orczyk się nie rusza, jak w oryginale)

Aha, a w takim razie czy jest jakaś sprężyna centrująca pedały czy mechanizm chodzi "na luzie"?

Co do tenso - różnica jest, mam takie pedały z tensometrem więc mogę sobie porównać. Prawdziwy pedał (albo dźwignia) hamulca ma bardzo nieliniową charakterystykę pracy. Na początku nic się nie dzieje, dopiero jak klocki dociną się do tarcz a ciśnienie w układzie hydraulicznym wzrośnie, zaczyna się hamowanie. W tym momencie pedał "twardnieje", ruch jest minimalny, natomiast zmiana nacisku na pedał znacząco zmienia ciśnienie w układzie i siłę hamowania. Podobnie zresztą jest z prostymi hamulcami na lince.

Oczywiście to nie problem oddać taką nieliniową charakterystykę na potencjometrze, większość gier pozwala na modyfikację krzywych osi, ale jest problem z symulacją tego efektu "twardnienia" hamulca, a bez tego bardzo ciężko wyczuć, kiedy hamulec "łapie". Można kombinować z jakimiś podwójnymi sprężynami albo innym ściśliwym elementem, tensometr jest po prostu zgrabniejszym rozwiązaniem z możliwością dynamicznej regulacji czułości. Ale to co piszę to już dzielenie włosa na czworo, w porównaniu z samochodem, hamulce w samolocie nie są za często używane i nie potrzeba walczyć o ułamki sekund . Ważne, żeby nie zjechać z pasa.

Kurcze, ciekawi mnie ten nowy mechanizm, ale jednak do zastosowań domowych zdecydowanie wolę poprzedni kształt pedałów, na których można oprzeć całą stopę.

Ja bym się mikro-luzami w przypadku F16 nie przejmował. FBW jest po to, żeby korygować "błędy" pilota, co niemal realistycznie jest odtworzone w właściwym tego samolotu symulatorze. :)

Taki sprzęt powinien być jednak uniwersalny, inaczej spisze się tylko w jedynym słusznym symulatorze, co jak pokazał przykład Saiteka X65, jest generalnie kiepskim pomysłem. :)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Slaw

  • Gość
Odp: Rudder Pedals by Slaw.
« Odpowiedź #49 dnia: Listopada 07, 2014, 23:02:57 »
Aha, a w takim razie czy jest jakaś sprężyna centrująca pedały czy mechanizm chodzi "na luzie"?

Co do tenso - różnica jest, mam takie pedały z tensometrem więc mogę sobie porównać. Prawdziwy pedał (albo dźwignia) hamulca ma bardzo nieliniową charakterystykę pracy. Na początku nic się nie dzieje, dopiero jak klocki dociną się do tarcz a ciśnienie w układzie hydraulicznym wzrośnie, zaczyna się hamowanie. W tym momencie pedał "twardnieje", ruch jest minimalny, natomiast zmiana nacisku na pedał znacząco zmienia ciśnienie w układzie i siłę hamowania. Podobnie zresztą jest z prostymi hamulcami na lince.

Oczywiście to nie problem oddać taką nieliniową charakterystykę na potencjometrze, większość gier pozwala na modyfikację krzywych osi, ale jest problem z symulacją tego efektu "twardnienia" hamulca, a bez tego bardzo ciężko wyczuć, kiedy hamulec "łapie". Można kombinować z jakimiś podwójnymi sprężynami albo innym ściśliwym elementem, tensometr jest po prostu zgrabniejszym rozwiązaniem z możliwością dynamicznej regulacji czułości. Ale to co piszę to już dzielenie włosa na czworo, w porównaniu z samochodem, hamulce w samolocie nie są za często używane i nie potrzeba walczyć o ułamki sekund . Ważne, żeby nie zjechać z pasa.

Kurcze, ciekawi mnie ten nowy mechanizm, ale jednak do zastosowań domowych zdecydowanie wolę poprzedni kształt pedałów, na których można oprzeć całą stopę.

Taki sprzęt powinien być jednak uniwersalny, inaczej spisze się tylko w jedynym słusznym symulatorze, co jak pokazał przykład Saiteka X65, jest generalnie kiepskim pomysłem. :)
Zgadzam się.
Na moich rysunkach sprężyny nie pokazane. One robią obciążenie. A moment łapania ( nagła zmiana oporu) określia kształt krzywki.
Ja też wolę BF 109 i zostane przy tych pedałach, ale są po prostu inni, którzy wolą mieć tylko część stopy na urządzeniu.

Odp: Rudder Pedals by Slaw.
« Odpowiedź #50 dnia: Listopada 07, 2014, 23:16:48 »
Taki sprzęt powinien być jednak uniwersalny, inaczej spisze się tylko w jedynym słusznym symulatorze, co jak pokazał przykład Saiteka X65, jest generalnie kiepskim pomysłem. :)

Trzeba było nazwać - Rudder Pedals F16 Style, to nie byłbym taki upierdliwy. ;)
@Slaw
 Czekam na foty i obszerny opis, jestem zainteresowany.

Slaw

  • Gość
Odp: Rudder Pedals by Slaw.
« Odpowiedź #51 dnia: Listopada 07, 2014, 23:27:59 »
Trzeba było nazwać - Rudder Pedals F16 Style, to nie byłbym taki upierdliwy. ;)
@Slaw
 Czekam na foty i obszerny opis, jestem zainteresowany.
Foty w 2015. Najpierw sprawdzę sam, jak się nie spodoba - projekt do utylizcji, i zapomnijmy o tym. Chciałem usłyszeć Wasze zdanie, po prostu.
Dziękuję za pomoc.
Czekam na kolejne propozycje.

Odp: Rudder Pedals by Slaw.
« Odpowiedź #52 dnia: Listopada 09, 2014, 18:36:49 »
Czekam na kolejne propozycje.
Witam! Jestem pod DUŻYM wrażeniem; pomysł/ opracowanie dokumentacji/ jakość i wykonanie - światowy poziom "zaginający" takie firmy jak TM/ Saitek itp!!! Myślę, że opracowanie układu sterowania do symulatorów typu DCS:Ka-50 byłoby czymś, co może zainteresować sporą grupkę miłośników simów tego typu. Zwłaszcza, że na rynku brak tego typu rozwiązań dedykowanych "trzepaczkom" ;)
Pozdrawiam i ...życzę wielu sukcesów projektowo-realizatorskich! ZbS

Odp: Rudder Pedals by Slaw.
« Odpowiedź #53 dnia: Listopada 10, 2014, 12:15:43 »
Zwłaszcza, że na rynku brak tego typu rozwiązań dedykowanych "trzepaczkom" ;)
No tak, google nie wypluło linka na pierwszym miejscu...
http://www.simflight.com/2009/12/23/simaviatik-helicopter-hardware/ - trzeba by się kontaktować z producentem, bo na simmarkecie już nie ma.
http://www.simkits.com/product.php?prodid=313
http://shop.c-tekflight.com/Anti-Torque-Pedals_c4.htm
http://www.flightlink.com/base-page/anti-torque-pedals/
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Offline JacD

  • *
  • 7WEDS
Odp: Rudder Pedals by Slaw.
« Odpowiedź #54 dnia: Listopada 10, 2014, 15:13:52 »
No tak, google nie wypluło linka na pierwszym miejscu...
http://www.simflight.com/2009/12/23/simaviatik-helicopter-hardware/ - trzeba by się kontaktować z producentem, bo na simmarkecie już nie ma.
http://www.simkits.com/product.php?prodid=313
http://shop.c-tekflight.com/Anti-Torque-Pedals_c4.htm
http://www.flightlink.com/base-page/anti-torque-pedals/

ZibiSol zapomniał dodać: "w rozsądnej cenie" bo jeśli doliczysz jeszcze do powyższych linków koszt przesyłki to następuje (bynajmniej dla mnie) cenowa dyskwalifikacja tychże produktów.
Gravity is a cruel mistress!
7WEDS

Odp: Rudder Pedals by Slaw.
« Odpowiedź #55 dnia: Listopada 10, 2014, 16:37:22 »
ZibiSol zapomniał dodać: "w rozsądnej cenie"
To całkowicie zmienia postać rzeczy, bo pedały "samolotowe" od CH czy Saiteka można upolować nawet za około 300 zł.
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Odp: Rudder Pedals by Slaw.
« Odpowiedź #56 dnia: Listopada 12, 2014, 02:40:51 »
ZibiSol zapomniał dodać: "w rozsądnej cenie" bo jeśli doliczysz jeszcze do powyższych linków koszt przesyłki to następuje (bynajmniej dla mnie) cenowa dyskwalifikacja tychże produktów.
Dzięki!!! Lepiej tego bym nie ujął!!! Widziałem te produkty i mając na względzie wykonanie produktów przez SLAW'a (a Jego wydają się - NIEZNISZCZALNE!! :) ) brak jakiegokolwiek porównania! Pozdrawiam!

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Rudder Pedals by Slaw.
« Odpowiedź #57 dnia: Listopada 12, 2014, 08:31:44 »
Zgadzam się.
Na moich rysunkach sprężyny nie pokazane. One robią obciążenie. A moment łapania ( nagła zmiana oporu) określia kształt krzywki.
Ja też wolę BF 109 i zostane przy tych pedałach, ale są po prostu inni, którzy wolą mieć tylko część stopy na urządzeniu.
Jedno nie wyklucza drugiego, w końcu możesz wykonać ten projekt jako modularny i można by wybierać między kilkoma stylami dźwigni pod stopy. Przykładowo można by się wzorować na orczyku UH-60, który ma wydłużenie pod piętę. Na co ja bym zwrócił uwagę to materiał z jakiego będzie wykonana cylindryczna część, na której w głównej mierze opierać się będzie stopa - zaprojektowałbym go z myślą o wykonaniu z innego niż metal materiału (ABS, a nawet drewno) z tego względu, że to największa powierzchnia z jaką będzie się stykać stopa i bez obuwia przy metalowym komponencie może doskwierać niska temperatura ;)

Umieszczenie amortyzatora jest niefortunne, ale przy tym projekcie ciężko o jego umieszczenie w mniej problematycznym położeniu (poprzecznie) bez dodawania zbyt wielu komponentów (tym samym windując cenę). Zacząłbym rozważania poprawy tego od dodania ramienia do przedniej poprzecznej belki - poniżej, skierowanej w tył i umocowanie popychacza amortyzatora do tak umieszczonego komponentu - czy zakres ruchu byłby odpowiedni, bez zagłębienia się w projekt nie jestem w stanie powiedzieć.

Online some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Rudder Pedals by Slaw.
« Odpowiedź #58 dnia: Listopada 12, 2014, 09:03:20 »
Z doświadczenia mogę powiedzieć, że metal nie wypływa specjalnie na komfort korzystania bez obuwia.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Slaw

  • Gość
Odp: Rudder Pedals by Slaw.
« Odpowiedź #59 dnia: Stycznia 24, 2015, 19:49:13 »
Witam.
Pierwsze zdjęcia....