Autor Wątek: Prepar3D 2.0  (Przeczytany 50357 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Prepar3D 2.0
« Odpowiedź #180 dnia: Lutego 12, 2015, 12:21:36 »
Wczoraj się złamałem i kupiłem P3D.
Przygodę zacząłem od "fatal error" przy starcie ale ten problem rozwiązałem.
Mój problem to F-14 od Aerosoftu.
Samolot uruchamiałem przez zakładkę "Ready to taxi".
W widoku wewnętrznym parę klatek w dół (O.K., rozumiem, skomplikowana maszyna :) ).
Natomiast w widoku zewnętrznym, na stojance, za samolotem kurzy się strasznie a klatki lecą w dół prawie o połowę.

I teraz pytanie: czy ten typ tak ma, czy mam coś źle ustawione w opcjach?
P3D mam "goły", więc to nie dodatki namieszały.

Możesz sobie w opcjach do F-14 wyłączyć kurzawę  za silnikami. W FSX też to zabiera sporo klatek.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Prepar3D 2.0
« Odpowiedź #181 dnia: Lutego 12, 2015, 13:03:02 »
Jestem teraz w pracy, więc sprawdzę dopiero po 16.
W FSX nie zauważyłem takiego spadku fps, dlatego myślałem że coś nie tak mam ustawione w opcjach P3D.

Odp: Prepar3D 2.0
« Odpowiedź #182 dnia: Lutego 12, 2015, 14:41:33 »
Też zainstalowałem F-14 na moment bez problemu. Zobacz jakie masz ustawienia cieni / rzucanie-przyjmowanie tu może być problem.
« Ostatnia zmiana: Lutego 12, 2015, 16:54:53 wysłana przez KosiMazaki »
Lukas

Odp: Prepar3D 2.0
« Odpowiedź #183 dnia: Lutego 12, 2015, 18:21:43 »
Dzięki. Wyłączenie kurzawy w F-14 podziałało.
Skoro mam czym latać, to czas pogrzebać w ustawieniach, bo fps-y tyłka nie urywają. :(
 

Odp: Prepar3D 2.0
« Odpowiedź #184 dnia: Lutego 13, 2015, 09:17:38 »
Nowy problem: czasem wyświetla budynki w powietrzu, tak około 100-200m nad ziemią.
Pamiętam że w FSX też miałem taki problem, ale to było dawno i wyleciało mi ze łba jak to naprawiłem.
P3D mam cały czas prawie goły, dodałem tylko chmurki od REX.

P.S.: F-14 jest dosyć klatkożerny, bardziej niż B200 od Carenado, czy AV8 od Razbam (nawet działa).

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Prepar3D 2.0
« Odpowiedź #185 dnia: Lutego 13, 2015, 11:54:36 »
O F-14 jest osobny temat, nie rób OT please :).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Prepar3D 2.0
« Odpowiedź #186 dnia: Lutego 18, 2015, 20:10:36 »
Są już nowe biblioteki FTX dla 2.5: https://fullterrain.com/support#Orbxlibs.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Prepar3D 2.0
« Odpowiedź #187 dnia: Lutego 19, 2015, 09:30:34 »
Są już nowe biblioteki FTX dla 2.5: https://fullterrain.com/support#Orbxlibs.
A co to oznacza dla szarego użytkownika?

Ja bez żalu wywaliłem 2.4 i zainstalowałem na nowo 2.5.
Moje potrzeby są dość specyficzne - zero paneli, sam widok (ale aż 200 stopni i 3 okna).
Liczyłem na: "Added a configuration option to the Prepar3D.cfg and Camera Definitions that allows cameras to share a single terrain view" - i na pewno to działa, ale nie za bardzo dodaje FPS. Po włączeniu (przy korzystaniu z 3 okien) sprawia, że P3D zajmuje ponad 100MB pamięci mniej. Generalnie przy użyciu tego wpisu oraz dwóch innych "fiber frame" i "job shedule" (szczegóły mogę podać dopiero wieczorem) mam bez problemu 45 fps (tyle potrzebuję, żeby moje projektory DLP dawały płynny obraz).
Co ciekawe, teraz wąskim gardłem stała się u mnie grafika (GF650TI) a nie procesor (stary I5).

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Prepar3D 2.0
« Odpowiedź #188 dnia: Lutego 19, 2015, 09:40:58 »
Kompatybilność z dodatkami od ORBX, które po łatce 2.5 miały problemy.

Ps.

"job shedule" - ten wpis w P3D nic nie daje, dawał w FSX. Lepsze wartości można osiągnąć dodając Affinity z poziomu Managera programów, lub na stałe włączając wszystkie wątki procesorów ręcznie (Win7), w Win8 bez znaczenia.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Prepar3D 2.0
« Odpowiedź #189 dnia: Lutego 19, 2015, 16:35:45 »
Dzięki.
A co do cfg:

Jak to nie daje, jak widzę że działa. Bez wpisu pracują wszystkie rdzenie, najbardziej obciążony jest pierwszy. Ja chcę mieć jeden rdzeń (pierwszy) zostawiony na obsługę serwera do oprogramowania kokpitu, na sterowniki do hardwaru itp. Z wpisem
[JOBSCHEDULER]
AffinityMask=14
(piszę z pamięci), P3D obciąża 2,3 i 4 rdzeń. A na pierwszym mam całą resztę.
U mnie dużo można powalczyć zmieniając jeszcze tutaj:
[MAIN]
FIBER_FRAME_TIME_FRACTION=0.33
U mnie 0.01 (w 2.5) pozwala na spory fps i jednocześnie nie ma problemów z nieostrymi teksturami.
http://forum.avsim.net/topic/454792-fiber-frame-time-fraction/

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Prepar3D 2.0
« Odpowiedź #190 dnia: Lutego 19, 2015, 18:57:25 »
Bardziej mi chodziło o to właśnie: https://www.youtube.com/watch?v=UnhG44prnMk . Ja mam ustawione wszystkie rdzenie ale z poziomu rejestru kompa. Po swoich testach mogę potwierdzić, że jest to lepsze niż wpis Affinity w P3D w cfg.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Prepar3D 2.0
« Odpowiedź #191 dnia: Lutego 19, 2015, 23:06:32 »
Hmm, to dziwne, ale masz rację. Bez wpisu w cfg i przełączaniu w Task Manager jest lepsze rozłożenie na rdzeniach i dużo szybsze wczytywanie tekstur.
Jak to wpisać do rejestru?

Aha - ORBX już działa (jak pisałeś).
ASN też.
http://www.hifitechinc.com/forums/showthread.php?4338-ASN-SP2-OPEN-BETA-For-FSX-FSX-SE-and-P3D

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Prepar3D 2.0
« Odpowiedź #192 dnia: Lutego 20, 2015, 07:37:57 »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Prepar3D 2.0
« Odpowiedź #193 dnia: Marca 15, 2015, 15:10:49 »
Jak zwiększyć ilość klatek?
Proszę bardzo: w prepar3d.cfg
[SIM]
OPTIMIZE_PARTS=0
zmieniamy na
[SIM]
OPTIMIZE_PARTS=1
Lukas

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Prepar3D 2.0
« Odpowiedź #194 dnia: Marca 15, 2015, 17:56:53 »
A co to robi? :)
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl