@Rutkov: tabelki są "mobilne", można je wyciągać bez trudu (zwykle prostym narzędziem lub zupełnie bez) - właśnie dlatego, że powinno się je regularnie aktualizować (czy się to robi to już inny temat). Częstą praktyką jest też wypełnianie takiej tabelki poza samolotem (w biurze), gdzie mogą leżeć również tabelki dla innych płatowców/busol (np. kompensowanych w tym samym czasie). Model/typ/numer samolotu/busoli jest przez to dość przydatnym elementem takiej tabelki - nie żebyś wiedział, w jakim samolocie siedzisz; tylko aby mieć pewność, że tabelka, na którą patrzysz, to ta właściwa.
@Adampolska: busoli się nie wyciąga (przynajmniej nie "do kompensacji"), kompensację wykonuje się "na płatowcu" (bo to on najbardziej przeszkadza). Wyciąga się za to tabelkę (czasami - j.w.).
@Sherman: to niemiecka tabelka, a Niemcy są porządni. Mało tam miejsca na wpisanie modelu/typu/wersji/nr. rej. samolotu w jednej linii, więc rozbito je na trzy. Osobno dla samolotu i busoli, bo przecież nikt nie powiedział że w samolocie może być tylko jedna busola.