Autor Wątek: Zarządzanie silnikiem w LaGG'u (CEM)  (Przeczytany 7854 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mmaruda

  • Gość
Zarządzanie silnikiem w LaGG'u (CEM)
« dnia: Listopada 20, 2013, 12:28:43 »
Jeszcze mi się coś przypomniało. Już drugi raz się to zdarzyło zwieszka w controls. Wychodziłem na pulpit a po powrocie do controls nie mogłem nic kliknąć, przełączyć. Pomagało jedynie zamknięcie gry w menedżerze zadań. Spotkał się ktoś z takim problemem?

Ja tak miałem. Alfa.
Co do tego jak tym latać, to briefingi "misji" mają opisane parametry, sugeruję tam zaglądać w trakcie lotu i tym się kierować. Póki co nie ma uszkodzeń silnika i efektów przegrzania, więc żadnych konsekwencji nie będzie, ale dobrze zacząć wyrabiać sobie nawyki.
« Ostatnia zmiana: Listopada 21, 2013, 21:20:02 wysłana przez YoYo »

Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 20, 2013, 22:19:01 »
Zimny silnik można załatwić w ciągu kilku chwil na lotnisku. Dzisiaj jeszcze raz próbowałem spalić go w locie, po około 8 minutach pojawił się biały warkoczyk :). Ale potem przekombinowałem i spadłem gdzieś w lesie :). Więc eksperymentu nie dokończyłem.
Gigabyte: P55-USB3, obecnie: i7 870 2.93 (3.72) poprzednio: i5 760 (3.49), RAM: 16GB, MSI 970. AV8R-01, Logitech G940, Thrustmaster Hotas X, Saitek Pro Flight Combat Rudder Pedals, FreeTrack

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 20, 2013, 22:58:58 »
Eee. CEM jest. Test.



Wpierw przegrzana woda.



Potem jak rozumiem - czarny to olej. Silnik stracony.



No i pierwsze lądowanie bez silnika, czyli postrzelanym też się da ; >. Jedyne to co, to trochę to trwa przydługo. Może ok to temp. na zewnątrz, w CoD było to prawie momentalnie, ale tutaj też nieco powinno to być szybciej.

webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

mmaruda

  • Gość
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 20, 2013, 23:01:24 »
W briefingu jednej misji jest napisane, że ustawienia chłodnicy nie mają wpływu na temperatury silnika jeszcze, tylko na opór powietrza, więc ja już nie wiem jak to jest.  :o

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Zarządzanie silnikiem w LaGG'u (CEM)
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 21, 2013, 21:21:35 »
Dziś potestowałem sprężarkę w LaGGu. Faktycznie jest różnica i dodaje kolejne obroty na większym pułapie. Trzeba więc pamiętać to tych "biegach" 1 i 2 jak latamy na manualu.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Zarządzanie silnikiem w LaGG'u (CEM)
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 21, 2013, 22:34:57 »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Zarządzanie silnikiem w LaGG'u (CEM)
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 21, 2013, 23:35:22 »
Po wylądowaniu na oparach, na lotnisku Dubki (zostało 2% paliwa). Spróbowałem jeszcze raz odpalić silnik, zaskoczył za trzecim razem ale teraz nie mogę go zgasić. Chodzi na bardzo wolnych obrotach :).
Gigabyte: P55-USB3, obecnie: i7 870 2.93 (3.72) poprzednio: i5 760 (3.49), RAM: 16GB, MSI 970. AV8R-01, Logitech G940, Thrustmaster Hotas X, Saitek Pro Flight Combat Rudder Pedals, FreeTrack

Odp: Zarządzanie silnikiem w LaGG'u (CEM)
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 22, 2013, 08:04:50 »
Co prawda bardzo długo nie testowałem, ale. Kiedy się zamknie obie chłodnice to da się silnik przegrzać. Natomiast jeśli jedna z  nich (dowolna) jest otwarta, to w drugiej zamkniętej co prawda temperatura rośnie, ale nie na tyle, żeby silnik zajechać. Może to kwestia czasu lotu w takich warunkach, ale na tyle wydłuża żywotność silnika, że mi się nie chciało czekać na efekty.
tofik: na razie wskaźnik paliwa nie działa  :)

Odp: Zarządzanie silnikiem w LaGG'u (CEM)
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 22, 2013, 08:41:55 »
Ale ja obserwowałem cyfrowy wskaźnik :) on pokazywał 2% i wtedy  mi silnik zgasł.
Gigabyte: P55-USB3, obecnie: i7 870 2.93 (3.72) poprzednio: i5 760 (3.49), RAM: 16GB, MSI 970. AV8R-01, Logitech G940, Thrustmaster Hotas X, Saitek Pro Flight Combat Rudder Pedals, FreeTrack

Offline Leon

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Zarządzanie silnikiem w LaGG'u (CEM)
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 22, 2013, 12:21:15 »
Trzeba więc pamiętać to tych "biegach" 1 i 2 jak latamy na manualu.
ŁaGG miał tylko i wyłącznie ręczną wachlownię...
Marcin Widomski

Pealuuga lipp, Surnupealuuga lipp, Tundmuste tipp, Sinu tundmuste tipp, See on ju vabadus hüperboloid, Insener Garini hüperboloid...

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Zarządzanie silnikiem w LaGG'u (CEM)
« Odpowiedź #10 dnia: Listopada 22, 2013, 14:44:18 »
ŁaGG miał tylko i wyłącznie ręczną wachlownię...

Ale o co come on? Miał ręczną, ale pewnie są osoby co latają na auto. : P
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Leon

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Zarządzanie silnikiem w LaGG'u (CEM)
« Odpowiedź #11 dnia: Listopada 23, 2013, 09:37:50 »
Pewnie latają tylko dla grafiki ;)
A tak na poważnie to:
Drugi bieg sprężarki w silniku M-105PF należało włączać na 2000 m, w starszych wersjach, M-105P - 3000m. Wg manualna temperatura wody i oleju, której piloci nie powinni przekraczać to 110 C. Rekomendowana 90-100 C. Niedopuszczalna była temperatura wody > 110C przez 10 minut i oleju 115C przez 5 minut. Ciśnienie oleju przy 100C powinno być w zakresie 4-9 kG/cm2. Przy temperaturze oleju > 100C dopuszczalny był spadek ciśnienia do 3,5 kG/cm2 na każdej wysokości.

Tak to działa w BoS?
Marcin Widomski

Pealuuga lipp, Surnupealuuga lipp, Tundmuste tipp, Sinu tundmuste tipp, See on ju vabadus hüperboloid, Insener Garini hüperboloid...

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Zarządzanie silnikiem w LaGG'u (CEM)
« Odpowiedź #12 dnia: Listopada 23, 2013, 10:06:44 »
Dokładnie tak :- ) (wg.instrukcji ale i z tego co latałem). Jedynie nie mierzyłem tych czasów (trzeba to sprawdzić), wydaje mi się, że są one nieco dłuższe, ale może być coś koło tego.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Leon

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Zarządzanie silnikiem w LaGG'u (CEM)
« Odpowiedź #13 dnia: Listopada 23, 2013, 10:09:05 »
No to będzie dobrze. Może i ja zmienię procesor i sobie polatam ;).
Marcin Widomski

Pealuuga lipp, Surnupealuuga lipp, Tundmuste tipp, Sinu tundmuste tipp, See on ju vabadus hüperboloid, Insener Garini hüperboloid...

Odp: Zarządzanie silnikiem w LaGG'u (CEM)
« Odpowiedź #14 dnia: Listopada 23, 2013, 18:10:01 »
Ciekawe czy żywotność silnika M-105 w kolejnych bardziej wyżyłowanych odmianach też jest odwzorowana?
-Mamo dlaczego ci ludzie klęczą?
Bo to synku E24 jedzie.
-A ten za nim, to ma awarię?
Nie synku, to diesel.