Autor Wątek: Zarządzanie silnikiem w LaGG'u (CEM)  (Przeczytany 7840 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mmaruda

  • Gość
Odp: Zarządzanie silnikiem w LaGG'u (CEM)
« Odpowiedź #15 dnia: Listopada 23, 2013, 20:52:28 »
Wątpię, pewnie będzie jak do tej pory w innych simach tego typu - co misja to świeża maszyna.

Offline Leon

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Zarządzanie silnikiem w LaGG'u (CEM)
« Odpowiedź #16 dnia: Listopada 23, 2013, 21:21:43 »
Głosowi chodzi też chyba o coś innego, niż sama sprawność silnika w czasie. Czyli jego "durability". "Żywotny" to "mający dużo siły i energii" ale tu można podciągnąć jeszcze odporność na uszkodzenia. Literatura wspomnieniowa, oraz nie tylko wspomnieniowa, bardzo często przywołuje wyjątkowo wysoką awaryjność tego silnika (legendarne już plucie olejem po sam ogon) oraz praktycznie zerową odporność na uszkodzenia układu chłodzenia. Któryś z sowieckich pilotów napisał, iż jeden odłamek w układ chłodzenia wody i koniec, awaryjne lądowanie po kilku minutach. Dobór cieczy chłodzącej (woda, czyli H20) też nie ułatwiał życia sowieckim pilotom - mniejsza pojemność cieplna = mniejsza wydajność układu chłodzenia.
Polatata, zobaczyta ;).
Marcin Widomski

Pealuuga lipp, Surnupealuuga lipp, Tundmuste tipp, Sinu tundmuste tipp, See on ju vabadus hüperboloid, Insener Garini hüperboloid...

Odp: Zarządzanie silnikiem w LaGG'u (CEM)
« Odpowiedź #17 dnia: Listopada 28, 2013, 15:23:19 »
W tym tygodniu, po updejcie z Fryderykiem, próbowałem wczoraj także LaGGiem polatać i miałem problem z ustawieniem skoku śmigła. Skok mam podpięty pod oś w Cougarze i w zeszlym tygodniu nie było żadnych problemów. Wczoraj po ustawieniu maksymalnego skoku (do startu) obroty skakały i nie chciały osiągnąć maksymalnej wartości a samolot nie rozpędzał się na pasie. Dzisiaj spróbuje zresetować sterowanie.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Zarządzanie silnikiem w LaGG'u (CEM)
« Odpowiedź #18 dnia: Listopada 28, 2013, 15:26:25 »
Raczej się kontrolery pomieszały, wczoraj nim latałem i było ok.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Zarządzanie silnikiem w LaGG'u (CEM)
« Odpowiedź #19 dnia: Grudnia 21, 2013, 16:00:47 »
Zauważyłem pewien bug w LaGGu, jak jest cold start - nie da się uruchomić silnika - ale nie chodzi mi o misję Cold start (tu się da). Tylko jak weźmiemy przyspieszenie czasu i temperaturki nam spadną do zera (np. jak minie godzina), to już silnika, pomimo pompowania paliwa przepustnicą, nie idzie odpalić.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

mmaruda

  • Gość
Odp: Zarządzanie silnikiem w LaGG'u (CEM)
« Odpowiedź #20 dnia: Grudnia 21, 2013, 21:30:56 »
Może to jest ficzer? Olej zamarza czy coś?

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Zarządzanie silnikiem w LaGG'u (CEM)
« Odpowiedź #21 dnia: Grudnia 21, 2013, 22:14:02 »
Może to jest ficzer? Olej zamarza czy coś?

W Bf nie zamarza bo sprawdzałem tak samo, a Ruscy mieli w każdym płynie chyba więcej wódy ;- ) .
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Zarządzanie silnikiem w LaGG'u (CEM)
« Odpowiedź #22 dnia: Grudnia 22, 2013, 10:56:36 »
Może to jest ficzer? Olej zamarza czy coś?

Ok, udało się. Jak? http://img19.imageshack.us/img19/6957/pa61.jpg Po długiej stojance, kiedy mamy naprawdę zimny silnik w LaGG'u i nie chce nam odpalić trzymamy starter po prostu ile wlezie. Nie puszczamy go. Po okołu 3 minutach możemy puścić, śmigło dalej będzie się kręciło, aż w końcu silnik zaskoczy (całość może mi zajęła 7-10 minut). Oczywiście w tym czasie obie chłodnice zamknięte, mieszanka bogata i pompujemy przepustnicą paliwo. W Bf jest prościej.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Zarządzanie silnikiem w LaGG'u (CEM)
« Odpowiedź #23 dnia: Grudnia 23, 2013, 00:42:00 »
Mi się wydaje, że wystarczy przy uruchamianiu zimnego silnika dodać trochę gazu. Zapala bez problemu.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Zarządzanie silnikiem w LaGG'u (CEM)
« Odpowiedź #24 dnia: Grudnia 23, 2013, 01:31:55 »
Mi się wydaje, że wystarczy przy uruchamianiu zimnego silnika dodać trochę gazu. Zapala bez problemu.

Nie zapala bez problemu w warunkach o jakich tutaj pisałem (6h "stania" wirtualnego) - co akurat fajnie autorzy wymodelowali, stąd ta instrukcja. W misji z Cold&Dark tak, ale to inna para kaloszy.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Zarządzanie silnikiem w LaGG'u (CEM)
« Odpowiedź #25 dnia: Grudnia 23, 2013, 16:54:18 »
No jak tak, to tak. Jak postoi, to wskaźniki spadają do zera "absolutnego" - nie zauważyłem tego od razu, choć widać to na zrzucie. Faktycznie, trzeba dać mu się wtedy "namiąchać", aby w końcu odpalił.