Autor Wątek: DCS: World (Open Beta)  (Przeczytany 184479 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Qba

  • VFA-313
  • *
Odp: DCS: World (Open Beta)
« Odpowiedź #1020 dnia: Kwietnia 06, 2020, 15:12:31 »
Światła lotniskowca w ciemną noc widać dopiero z 2-3 mil, a światło lądowania w F-18 nie bardzo poprawia widoczność.
Padonis, przy podejściu do lotniskowca światło lądowania powinno być wyłączone tak czy siak.

Virtual Strike Fighter Squadron 313

"Failure to remove TrackIR prior to ejection may cause injury. If unable to remove TrackIR, a proper ejection body position (head back against the seat headrest) reduces the chance of injury from the TrackIR."

Odp: DCS: World (Open Beta)
« Odpowiedź #1021 dnia: Kwietnia 06, 2020, 15:58:45 »
Światła lądowania może i tak, ale nawigacyjne są na wszystkich okrętach, jeśli nie ma zaciemnienia to są włączone i powinny być widoczne z daleka. Tak jak i światła podejścia i inne. Uwierz mi, że na morzu w pogodną noc, bez mgły itd, te marne małe lampeczki widać z wielu kilometrów, jak choinkę świąteczną. Przykładowo marne migacze samochodowe widaf już z 5-8 mil od brzegu. Tutaj lądowisko dla śmigłowca, oświetlone 4 dużymi lampami na okręcie ,  pojawia się nagle przy odległości 1-2 mili. Może nie mam doświadczenia jako prawdziwy pilot, ale na morzu byłem dziesiątki razy i wiem z jakiś odległości można wypatrzeć nawet mapę światełko pozycyjne.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Offline Lukas

  • 13 WELT
  • *
  • MiG Killer
Odp: DCS: World (Open Beta)
« Odpowiedź #1022 dnia: Kwietnia 06, 2020, 15:59:55 »
Lądowanie w nocy jest na przyrządy a pokład wcale nie jest oświetlony jak choinka: https://www.youtube.com/watch?v=CvncJwCxxV0. Im mniej widać lotniskowiec w nocy tym dla niego bezpieczniej.

Przykłady można mnożyć ale przy dobrej widoczności światła widać z 3 mili max: https://www.youtube.com/watch?v=yUrNyNMG33U
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 06, 2020, 16:11:01 wysłana przez Lukas »
"Throw a nickel on the grass, save a fighter pilot's ass"


Odp: DCS: World (Open Beta)
« Odpowiedź #1023 dnia: Kwietnia 06, 2020, 16:09:55 »
Zgadza się, niech w DCS-ie będzie oświetlenie lotniskowca jak na tym filmiku, to będzie super, ale niestety jeszcze nie jest. Wygląda na to, że wierzę wiertnicze, tankowce i inne okręty cywilne, też pływają w DCS-ie w zaciemnieniu, bo ich światełek też nie bardzo widać.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 06, 2020, 16:14:57 wysłana przez KosiMazaki »
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Offline Lukas

  • 13 WELT
  • *
  • MiG Killer
Odp: DCS: World (Open Beta)
« Odpowiedź #1024 dnia: Kwietnia 06, 2020, 16:45:54 »
IMHO już teraz oświetlenie pokładu i lotniskowca przy lądowaniu w nocy jest bardzo zbliżone do rzeczywistości : https://youtu.be/T6_RxrvE_cI?t=127. Na temat platform wiertniczych się nie wypowiadam ale zarzut dotyczył oświetlenia pokładu.
"Throw a nickel on the grass, save a fighter pilot's ass"


Odp: DCS: World (Open Beta)
« Odpowiedź #1025 dnia: Kwietnia 06, 2020, 18:54:04 »
Te filmy z reala pokazują co jakaś badziewna kamerka widzi, nie to co widzi ludzkie oko które jest dużo bardziej czułe.

Odp: DCS: World (Open Beta)
« Odpowiedź #1026 dnia: Kwietnia 06, 2020, 19:19:35 »
Zgadzam się z Shaitan, ta kamerka z prawdziwego samolotu pozostawia wiele do życzenia i ma się nijak z prawdą. Porównanie jej z ludzkim wzrokiem, to tak jak porównywać kocie oczy z ludzkimi. Bardzo dobre kamery z wielkimi obiektywami o jasności 0.8  widzą tyle co kret w porównaniu z naszymi oczami. Nie ma co porównywać.
Zobaczcie po 2:40 min filmu, po prawej stronie lotniskowca, nagle pojawia się bardzo mocne oświetlenie lądowiska dla śmiglaka na innym okręcie.  Dokładnie, gdy jesteś 1,2 mili od lotniskowca. Takie mocne światło w ciemną noc powinno być widoczne długo wcześniej, bo nie jest to nocne dyskretne oświetlenie lotniskowca. Widać je wprawdzie wcześniej, jak przybliżony jest ZOOM, ale po oddaleniu znika - bardzo to mało realistyczne. 
Całkiem innym tematem jest noc z pełnią księżyca, przypomina czarną plamę z jasną kropą, ale te światło łysego nie oświetla prawie nic, daje tylko linię odblasków na wodzie. Sami wiecie jak wygląda księżycowa noc, nie każda noc jest czarną plamą, jak by cię ktoś zamknął w szafie. Często od księżyca bije takie światło, że widać cienie na ziemi. Nigdy nie byliście na spacerze z dziewczyną w taką noc? No chyba, że całkowicie nie interesowały was okoliczności przyrody. Oczywiście można sobie podkręcić gamę, ale nie o to chodzi. I gwarantuję wam, że w taką noc, kamera nawet superaśna, gów.... zobaczy, a na bank nie to co zobaczycie wy.
Pracuję ponad 20 lat przy świetle i kamerach, jeszcze nie widziałem kamery która by widziała choć w połowie tak jak widzi ludzkie oko. A te najlepsze, co by choć w małej części mogły oddać to co widzi pilot, to nie zmieściłyby się w kokpicie.

 
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 06, 2020, 19:34:07 wysłana przez =OPS=padonis »
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

kwadrat

  • Gość
Odp: DCS: World (Open Beta)
« Odpowiedź #1027 dnia: Kwietnia 06, 2020, 19:31:22 »
Księżyc jest lepszy niż słońce bo świeci w nocy.

Odp: DCS: World (Open Beta)
« Odpowiedź #1028 dnia: Kwietnia 06, 2020, 20:04:45 »
Fajne te rozważania, co w nocy na morzu widać, a co nie.
Ja mam co prawda tylko doświadczenie z rejsów po M Śródziemnym późnym latem/wczesną jesienią, więc nie jest to pewnie pogoda reprezentatywna dla każdego akwenu, ale wszelkie światła widać z daleka.
Czytając wspomnienia z okresu II WŚ mogę sobie wyobrazić, że na okrętach obowiązuje zaciemnienie, a światła włącza się tylko na minimalny czas potrzebny do lądowania i tak myślę, że są one ustawione raczej pionowo, niż poziomo, by widoczne były z góry, ale nie koniecznie z powierzchni morza.
Inna kwestia to światło księżyca i gwiazdy, przy bezchmurnej pogodzie robi się czasem tak jasno, że można czytać gazetę, a widok jest zapierający dech w piersiach, niebo rozświetlone, taka wachta to przyjemność i piszę to ja szczur lądowy :)

Odp: DCS: World (Open Beta)
« Odpowiedź #1029 dnia: Kwietnia 06, 2020, 20:23:31 »
Zapomniałem wspomnieć o kilwaterze, w świetle księżyca i gwiazd mieni się różnymi odcieniami fluoryzującej zieleni i jest doskonale widoczny (ale może to też tylko specyfika akwenu - składu wody, nie mam wiedzy, by się kategorycznie wypowiadać).

Odp: DCS: World (Open Beta)
« Odpowiedź #1030 dnia: Kwietnia 06, 2020, 20:55:45 »
Może to fluoroscencyjne glony które świecą wzburzone kilwaterom, tak mówił Jim Lovell :).

qrdl_logos

  • Gość
Odp: DCS: World (Open Beta)
« Odpowiedź #1031 dnia: Kwietnia 06, 2020, 22:03:52 »
Wystarczy sięgnąć do wspomnień żeglarzy DWS, żeby się przekonać, że nie jeden konwój miał sądny dzień przez płomień zapalniczki lub żar z papierosa niefrasobliwego marynarza. Daje to sporo do myślenia.

Odp: DCS: World (Open Beta)
« Odpowiedź #1032 dnia: Kwietnia 15, 2020, 10:27:18 »
https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=4287187&postcount=1

Jeśli ktoś spodziewał się dzisiaj lotniskowca, albo jakiejś większej aktualizacji, to ups...

Odp: DCS: World (Open Beta)
« Odpowiedź #1033 dnia: Kwietnia 15, 2020, 10:43:08 »
Jeśli ktoś spodziewał się dzisiaj lotniskowca, albo jakiejś większej aktualizacji, to ups...
Z jednej strony typowe a z drugiej tzw. "samo życie".
Przynajmniej teraz maja jakieś tam wytłumaczenie.  ;)

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: DCS: World (Open Beta)
« Odpowiedź #1034 dnia: Kwietnia 15, 2020, 10:47:20 »
Aktualizacje będą, choć nie wiem, czy akurat dzisiaj. Sama pisze, że jakieś poprawki są przygotowane na ten tydzień.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"