SEOW - to system, który bazuje na kampanii i misjach Cooperative. Dla każdej kampanii tworzy się zestaw jednostek naziemnych i powietrznych dla obu stron w FMB. Taki zestaw nazywa się "Template" i jest przetwarzany później przez system, który tworzy stronę internetową dla dowódców każdej ze stron. Na tej stronie znajduje się "Mission Planner" gdzie każdy z dowódców planuje ruchy wszystkich jednostek, którymi dysponuje w zestawie (Template). Gdy obie strony zaplanują działania swoich jednostek, system generuje na tej podstawie misję coop, która później jest hostowana przed admina kampanii. Po misji system przetwarza eventlog hosta i wprowadza wszystkie zmiany jakie zaszły podczas misji, aktualizuje je na stronie po czym dowódcy mogą planować kolejną misję. SEOW w skrócie. Więcej na
http://seowhq.net/seowwiki-en/index.php?title=Main_PageOpis Moscow 1941:
- Kampania zaczyna się 1 października 1941 o godz 11:00
- czas trwania - 5 misji każda misja trwa 60 min
- po rozegraniu 5 misji następuje zmiana stron konfliktu (dodatkowy balance)
- każda strona może zaplanować 8 lotów plus dwa loty rozpoznawcze(sterowane przez AI) na misję, czyli kampania przeznaczona jest dla drużyn 8 vs 8
- wygrywa drużyna, która zdobędzie więcej punktów zwycięstwa po obu stronach konfliktu
Punkty zwycięstwa:
- Punkty kontrolne CP1 i CP2 zdobycie i utrzymanie punktu do końca kampanii = 2 pkt
- Punkty kontrolne CP3 i CP4 zdobycie i utrzymanie punktu do końca kampanii = 3 pkt
- Zniszczenie fabryki = 1 pkt, każda strona dysponuje 3 fabrykami łącznie = 3 pkt
Mapa poglądowa

Punkty kontrolne:
Na mapie znajdują się cztery punkty kontrolne po dwa dla każdej strony. W skład punktu kontrolnego wchodzą jednostki w zasięgu 2 km. Punkt kontrolny przeciwnika można przejąć po zredukowaniu ilości znajdujących się w jego obrębie wrogich jednostek naziemnych do 10 oraz posiadaniu przewagi własnych jednostek naziemnych w stosunku 2:1.
Fabryki:
Fabryki są w stanie produkować wszystkie jednostki dostępne w kampanii według cennika kosztów. Kazda fabryka produkuje 140 pkt na misję (3 fabryki x 140= 420 pkt) dla przykładu jeden czołg kosztuje 100 pkt, a podstawowy myśliwiec 160 pkt. Fabryki są umiejscowione w trzech punktach miasta i każda obejmuje pewien obszar o kształcie koła. Każda bomba zrzucona na ten obszar redukuje możliwości produkcyjne danej fabryki oraz powoduje nieodwracalne zniszczenia, których kumulacja prowadzi do jej całkowitego zniszczenia. Do zniszczenia fabryki potrzeba celnie ulokować około 20 bomb 250 kg czyli zrzut bomb przez 5 bombowców he-111 lub pe-2.
Dodatkowe możliwości:
- Bunkry dowodzenia - każdy dowódca przed kampanią dostaje możliwość ulokowania bunkru dowodzenia według własnego uznania w sektorach J-8,9,10 K-8,9,10 dla jednej i D-8,9,10 E-8,9,10 dla drugiej strony. Bunkier ten umożliwia dowodzenie jednostkami naziemnymi w promieniu 150 km. Utrata bunkra dowodzenia powoduje utratę możliwości planowania ruchów jednostek naziemnych na jedną misję. Po utracie bunkra dowódca otrzymuje następny, który ponownie lokuje w wybranej przez siebie pozycji w wyznaczonych sektorach.
- Mosty - zniszczenie mostu drogowego uniemożliwia jednostkom naziemnym przedostanie się na drugą stronę rzeki. Most jest dalej zniszczony w ciągu następnej misji po czym zostaje automatycznie naprawiony. W grze il2 jest bug, który powoduje, że tylko host widzi zniszczenie mostu drogowego ( nie dotyczy innego rodzaju mostów) co powoduje zdezorientowanie u graczy dlatego zaleca się obserwację eksplozji bomb oraz wcześniejsze testy tego zjawiska. Zniszczenie mostu mimo iż niewidoczne dla graczy jest prawidłowo odczytywane przez hosta (eventlog) i system kampanii.
- Lotniska - na lotniskach wystawione będą statyczne samoloty odpowiadające 10% danego stanu ich posiadania. W praktyce będzie to około 1-2 statycznych samolotów na lotnisko, których zniszczenie spowoduje usunięcie ich z puli posiadanych maszyn.
- Każdej stronie będzie przysługiwać 8 samolotów rozpoznawczych, z czego w każdej misji można zaplanować tylko 2 loty rozpoznawcze. Każdy samolot może w jednym locie dokonać zwiadu 6 pozycji, a dane zwiadu będą dostępne tylko wtedy gdy samolot rozpoznawczy wyląduje później cało na lotnisku. Samoloty rozpoznawcze mogą być sterowane tylko przez AI.
Plane set: (2 airplanes per flight, 1 per flight for recon)
Axis:
8x Bf-109E4 no bombs
8x Bf-109E4B bombs 4x50kg
10x Ju-87B2 1x250kg+4x50kg
12x He-111H2 4x250kg
8x FW-189 recon no bombs
Allieds:
8x MiG-3ud no bombs, +2x12,7mm
8x I-16type24 2x100kg
10x IL-2 late 1940 6x100kg
12x Pe-2 series1 4x250kg
8x SU-2 recon no bombs
Ground units:
Tanks: 20xT-34 12xT-60 vs 20xPanzerIVF2 12xPanzerIIF, speed 40Km/h, same tehnics for T-34/76 and PanzerIVF2 and same for T-60 and PanzerIIF (armor, gun, range...), Relax movment on roads
AT Arty: 12x Pak40 76mm; 6 in each CP on start plus one in resuply point
Infantry: 44xtotal; 4 inf. objects are in one unit, 11 units total, 4 units on each CP on start plus 3x4 in resuply point, simple movment mod
Flaks on CP: 1x88mm, 1x37mm, 3x20mm
Flaks on Airfields: 1x88mm, 2x37mm, 2x20mm
Flaks on Factorys towns: 4x88mm, 2x37mm, 2x20mm
Supply trucks: 8x trucks in one column 1 truck is 20mm/25mm flak truck and 1 is Maxime Gaz AA, 2 columns are on map from start, 1 column is in supply point, 1h delay
To jednostki jakimi dysponują dowódcy. Obowiązuje zakaz umieszczania jednostek w olegowych lasach oraz na obszarach fabryk. Misja trwa 60 min jeżeli gracz nie wyląduje do 60 min jego samolot przepada, a pilot ginie. Poza piechotą wszystkie jednostki przemieszczają się po drogach z wyjątkiem ostatniego waypointu.
To tyle na temat samej kampanii na tą chwilę. Zainteresowanych zapraszam do zorganizowania ogarniętej drużyny zdolnej wystawić 8 graczy na każdą misję oraz posiadającej jedną lub kilka osób, które zajmą się planowaniem i dowodzeniem w poszczególnych misjach. Planowanie wymaga chwilę uwagi i poznania kilku tajników, które oczywiście wyjaśnię wszystkim zainteresowanym.