Autor Wątek: Przy próbie podniesienia Huey'a zaczyna się on kręcić dookoła własnej osi.  (Przeczytany 9169 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nie wiem dlaczego po przejściu całej procedury startowej i próbie podniesienia UH-1H zaczyna się kręcić dookoła własnej osi. Wszystko mam ustawione na zero i [Z] i [X] nose również obrót też w pozycji neutrealnej neutralnej. W piątek przyjdzie zamówiony Saitek, ale dzisiaj chciałem spróbować z klawiatury i D: Może ktoś podpowie co źle robię.

Regulamin forum. Mazak.
« Ostatnia zmiana: Października 21, 2019, 20:12:49 wysłana przez KosiMazaki »

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Pytania proste, bardzo proste, nie mniej bardzo ważne... (dla "zielonych")
« Odpowiedź #1 dnia: Października 22, 2014, 21:36:57 »
To, że masz "zero" to właśnie źle. Musisz kontrować obracanie się śmigłem z tyłu. Zwróć uwagę jak np. pracują pedały od 2:29 : https://www.youtube.com/watch?v=IqI6o5Zy0FM&list=UUstPR1JT28ULlLtFmJ01BMg .

Jak rozumiem robisz to:


Dlaczego śmigłowiec lata:
http://www.epheli.pl/index.php?name=News&file=article&sid=16 .
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Pytania proste, bardzo proste, nie mniej bardzo ważne... (dla "zielonych")
« Odpowiedź #2 dnia: Października 28, 2014, 07:56:43 »
Dzięki za podpowiedź. Mam teraz kolejne pytanie. Mam joy Saitek Evo nie umiem przypisać do przepustnicy klawiszy Num+ i Num-. W opcjach nie widzę tych klawiszy odpowiadających za Climb/Descend choć w instrukcji do UH1 domyślnie opisany jest ten joy. Przepustnica w ogóle nie działa. Jaki jest mechanizm przypisywania konkretnych klawiszy w DCS?
« Ostatnia zmiana: Października 28, 2014, 08:08:03 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Pytania proste, bardzo proste, nie mniej bardzo ważne... (dla "zielonych")
« Odpowiedź #3 dnia: Października 28, 2014, 12:25:14 »
Oś, którą chcesz mieć przypisaną na joysticku, nazywa się "collective" (po polsku: dźwignia skoku ogólnego i mocy). To jest ta duża wajcha obok fotela i to nią się kontroluje prędkość pionową. Przepustnica w śmigłowcach turbinowych zwykle (tzn. poza sytuacjami awaryjnymi) jest kontrolowana przez automat - w Hueyu otwierasz ją podczas rozruchu silnika i zapominasz.

Odp: Pytania proste, bardzo proste, nie mniej bardzo ważne... (dla "zielonych")
« Odpowiedź #4 dnia: Października 31, 2014, 08:35:47 »
Mam jeszcze jedno pytanie. Nie rozumiem dlaczego po podniesieniu UH-1, skorygowaniu pedałami kierunku, śmigłowiec zanim przejdzie do lotu poziomego zaczyna przechylać się na boki Trudno nad tym zapanować. Czy jest jakiś mechanizm, przynajmniej w trybie game, powodujący zwis?

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Pytania proste, bardzo proste, nie mniej bardzo ważne... (dla "zielonych")
« Odpowiedź #5 dnia: Października 31, 2014, 08:48:39 »
Śmigłowiec z natury jest maszyną latającą niestabilną i wymaga ciągłej korekty w każdej płaszczyźnie ruchu, oraz mocy. W wypadku UH-1 korekta mocy silnika jest wykonywana przez automatyczny mechanizm, utrzymujący mniej-więcej stałą prędkość obrotową wirników, więc póki ten mechanizm działa, to ten problem masz z głowy. Natomiast każda inna płaszczyzna musi być kontrowana "ręcznie" poprzez wychylenie przez Ciebie sterów.

Wirnik główny ma mechaniczny system stabilizujący, więc jest z drążkiem sterowym mniej roboty niż z orczykiem, czy dźwignią zespoloną. UH-1 w wersji symulowanej, nie posiada autopilota, więc zawis musisz wykonywać całkowicie manualnie. "Autopilot" jaki jest dostępny w opcjach dla tej maszyny, niejako może symulować oddanie sterów drugiemu pilotowi i ma funkcję utrzymywania orbity wokoło punktu na ziemi, bądź lotu po prostej. Wszystko inne, tak jak w prawdziwej maszynie musisz robić sam. Z czego właśnie zawis jest najbardziej wymagający.

Odp: Pytania proste, bardzo proste, nie mniej bardzo ważne... (dla "zielonych")
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 05, 2014, 12:32:05 »
Bez przesady. Po podniesieniu helikoptera i opuszczeniu nosa w dół nie przewraca się on na boki, a u mnie robi "fikoły". Sprawdzałem kalibrację jaya wszystko OK.Wychylając jaystick na boki prawie masymalnie w końcu uda mi się go w jakiś sposób przez moment utrzymać w pozycji poziomej,ale tylko na moment. Coś musi być nie tak.

Offline JacD

  • *
  • 7WEDS
Odp: Pytania proste, bardzo proste, nie mniej bardzo ważne... (dla "zielonych")
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 05, 2014, 15:27:17 »
Moze cos pokombinuj z osiami i ich czulosciami.
Gravity is a cruel mistress!
7WEDS

Odp: Pytania proste, bardzo proste, nie mniej bardzo ważne... (dla "zielonych")
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 05, 2014, 15:31:21 »
Może pokaż tracka?

Odp: Pytania proste, bardzo proste, nie mniej bardzo ważne... (dla "zielonych")
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 11, 2014, 10:13:33 »
Cytuj
Bez przesady. Po podniesieniu helikoptera i opuszczeniu nosa w dół nie przewraca się on na boki, a u mnie robi "fikoły". Sprawdzałem kalibrację jaya wszystko OK.Wychylając jaystick na boki prawie masymalnie w końcu uda mi się go w jakiś sposób przez moment utrzymać w pozycji poziomej,ale tylko na moment. Coś musi być nie tak.
Pewnie zdublowane osie sterowania.
"Pan Jezus Chrystus jest obok ciebie wystarczy
jeden krok aby zaprosić go do swojego życia!"

Odp: Pytania proste, bardzo proste, nie mniej bardzo ważne... (dla "zielonych")
« Odpowiedź #10 dnia: Października 21, 2019, 20:02:40 »
Trochę odkop, zacząłem bawić się tym modułem i mam dziwaczny problem.
Szybka misja ground attack - hard. Na "dzień dobry" po starcie misji silnik staje w płomieniach i spadam jak kamień. Co może być przyczyną? Coś nie tak jest z tą misją, czy coś robię źle? Da się poza startem silnika na ziemi z otwartą przepustnicą ot tak w sekundę zapalić silnik? 

Odp: Przy próbie podniesienia Huey'a zaczyna się on kręcić dookoła własnej osi.
« Odpowiedź #11 dnia: Października 21, 2019, 20:40:17 »
A jakie jest obciążenie? Od któregoś patcha (ze dwa lata temu) zmieniła się charakterystyka silnika i trzeba bardziej uważać na takie rzeczy. Mam jeszcze taki pomysł, że może misja powstała dawno temu, i dlatego jest jakiś problem. Proponuję otworzyć ją w edytorze i po prostu zapisać pod inną nazwą.

Odp: Przy próbie podniesienia Huey'a zaczyna się on kręcić dookoła własnej osi.
« Odpowiedź #12 dnia: Października 21, 2019, 21:04:18 »
W Huey'u jest jeden mały wskaźnik ale za to bardzo ważny, mianowicie EGT (Exhaust Gas Temperature o ile dobrze pamiętam, niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę). Trzeba na niego zwracać uwagę i trzymać na zielonym polu, dość logiczne. Jak jest na zielonym, wszystko będzie dobrze. Sam wskaźnik siedząc na miejscu pilota po prawej stronie, na głównym panelu po środku na dole. Tam go należy szukać. Niestety nie ma mnie w domu, więc nie mam jak dokładnie pokazać.

EDIT: Wskaźnik jest opisany po prostu jako "EXHAUST".
« Ostatnia zmiana: Października 21, 2019, 21:12:32 wysłana przez =OPS=Slider1709 »

Odp: Przy próbie podniesienia Huey'a zaczyna się on kręcić dookoła własnej osi.
« Odpowiedź #13 dnia: Października 21, 2019, 21:25:29 »
To mniej więcej wyczytałem już wcześniej. Problem polega dokładnie na tym, że misja zaczyna się już w powietrzu. Natychmiast po starcie misji helikiem zaczyna rzucać na wszystkie strony, od razu traci moc i silnik się zapala. Problem występuje w tych standardowych, szybkich misjach. W misji ground attack - easy, udaje mi się to opanować. Wprowadzam Hueya w autorotację i powoli go wyciągam, w tej drugiej misji Hard nie ma na to szans. Silnik płonie od razu na starcie. Raz udało mi się nawet wylądować na autorotacji z palącym się silnikiem, ale niewiele mi to daje, bo i tak już polecieć dalej się nie da. Jeśli to babol w standardowej misji, to aż strach uruchamiać kampanię ;-) Wyczytałem, że silnik może zapalić się z 2 powodów. Pierwszy to przeciążenie i przegrzanie, czyli właśnie zbyt duża temperatura EGT, drugi to uruchomienie silnika z otwartą na max przepustnicą, wtedy się zalewa i staje w płomieniach. Tylko jakim cudem to może się stać w ciągu sekund po uruchomieniu misji w locie, nie mam pojęcia. Myślałem, że mam coś namieszane z osiami, ale niczego nie znalazłem. Czy może być jeszcze jakaś inna przyczyna zapalenia się silnika?

Odp: Przy próbie podniesienia Huey'a zaczyna się on kręcić dookoła własnej osi.
« Odpowiedź #14 dnia: Października 22, 2019, 10:09:29 »
Poza uszkodzeniami odniesionymi w walce, to raczej nie. DCS i model zniszczeń to na razie za wysoko nie stoi. Zobaczymy później co przyniosą zmiany o których ostatnio mowa dość często.