Autor Wątek: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie  (Przeczytany 49615 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.


Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #31 dnia: Stycznia 17, 2015, 10:45:22 »
Dodam, że ciężko upolować Cougara :( :(

W Polsce może i ciężko, chociaż ostatnio był jeden zestaw na allegro. Sprzedający chyba z kimś się umówił na sprzedaż poza aukcją bo zakończył ofertę przed czasem. A może ktoś z forum kupił? Przyznawać się za ile poszedł  :D
Szkoda że nie pomyśleliście o tym bo kocur był w niezłym stanie, na pewno można było się jakoś sensownie dogadać.
Macie jakiś budżet ustalony na ten cel? Ogólnie na ebay-u raczej nie ma problemu z kupieniem Cougara, czasami nawet trafi się jakiś N.O.S. Wszystko jest kwestią ceny, możliwości wysyłki do PL.  No i pytanie czy tak jak poprzednio będziecie potrzebować faktury/dowodu zakupu, chociaż to udało by się pewnie jakoś załatwić na miejscu  ;) Najlepiej było by mieć kogoś znajomego w USA, żeby to kupił i wysłał.

HUD chcecie mieć działający czy tylko makietę zbliżoną wyglądem do oryginału?
Polecam przejrzeć ten wątek na viperpits.org, ewentualnie skontaktować się z autorem (@Biohazard). Tyle że tutaj cena naprawdę może wybić z butów :D

http://www.viperpits.org/smf/index.php?topic=9709.0;all

Z Raider'em najlepiej kontaktować się mailowo, nie powinno być problemów z odzewem z jego strony. Czasami trzeba tylko cierpliwie poczekać  ;)

Bardzo dobre repliki oferują  na forum Viperpits.
Vito jakie konkretnie repliki miałeś na myśli? Chodzi o coś innego niż Cougar, bo przyznam że nie spotkałem się z niczym podobnym. 

Maciej jeszcze pytanko na koniec do Ciebie. Jakiej farby używacie do malowania kokpitu? Możesz podać jakiś symbol, producenta itd?

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #32 dnia: Stycznia 17, 2015, 12:34:00 »
Miałem na myśli tę z Twojego linku HUD.

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #33 dnia: Stycznia 17, 2015, 12:50:00 »
Dzięki za wyjaśnienie, źle Ci zrozumiałem. Na początku pomyślałem że chodzi o repliki HOTAS, inne niż Cougar  ;)

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #34 dnia: Stycznia 17, 2015, 12:58:43 »
Freeman13 pewnie miałeś na myśli ten zestaw który w dziwny sposób poszedł na allegro: http://allegro.pl/joystick-hotas-cougar-pc-i4890206343.html
Gigabyte: P55-USB3, obecnie: i7 870 2.93 (3.72) poprzednio: i5 760 (3.49), RAM: 16GB, MSI 970. AV8R-01, Logitech G940, Thrustmaster Hotas X, Saitek Pro Flight Combat Rudder Pedals, FreeTrack

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #35 dnia: Stycznia 17, 2015, 13:40:38 »
I właśnie tu się znów pojawia magia uczelniana :( na wszystko potrzebna faktura:<
Jeśli chodzi o HUD to już taki działający :) Zastanawiałem się jakie rozwiązanie posiada Rider w swoim zestawie, bo z filmików widać, że ma działający HUD. Jeśli chodzi o repliki HOTAS to coś takiego nawet:
http://www.bugeyetech.com/#!f-16-grip-and-throttle/c8t
http://www.aerotronicsllc.com/products.htm
tylko pytanie czy nie chcą niebotycznych sum np po 30 tys. :D

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #36 dnia: Stycznia 17, 2015, 13:48:08 »
Freeman13 pewnie miałeś na myśli ten zestaw który w dziwny sposób poszedł na allegro: http://allegro.pl/joystick-hotas-cougar-pc-i4890206343.html

Tak, dokładnie o ten mi chodziło ;) Sam się przez chwilę zastanawiałem bo z łezką w oku wspominam przepustnicę z Cougara, ale w końcu odpuściłem :cry:

tylko pytanie czy nie chcą niebotycznych sum np po 30 tys. :D

Jeśli mówimy o kwotach w PLN dla zestawu throttle & stick,  to przypuszczam że pewnie nie dużo się pomyliłeś  :D


Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #38 dnia: Stycznia 19, 2015, 17:13:22 »
Czy stick od Cougara jest taki sam jak od Warthoga? Czyli czy Stick od F-16 jest jak w A-10 :D ?

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #39 dnia: Stycznia 19, 2015, 18:57:37 »
Myślę, że tak. W oryginale A-10C nie posiada Paddle Switch, ale Warthog go ma więc śmiało można zastosować w F 16.

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #40 dnia: Stycznia 19, 2015, 19:05:38 »
Czy stick od Cougara jest taki sam jak od Warthoga?

Chodzi Ci o różnice u TM czy w realu?
Jeśli w realu to podobne są na pewno, ale jest kilka różnic. Dla przykładu w drążku A-10 nie ma dźwigni "paddle swith", w związku z czym delikatnie inny kształt ma podstawa pod dłoń na dole drążka. Wydaje mi się że innych znaczących różnic nie ma, być może delikatne, kosmetyczne różnice w kształcie. Ale te z kolei mogą zmieniać się w zależności od wersji produkcyjnej.
Widywałem zdjęcia kokpitów A-10 i F-16 z innym typem drążka, chociaż to były chyba jakieś wczesne wersje obydwu maszyn. Poza tym traktuj moją wypowiedź z przymrużeniem oka bo nie jestem ekspertem i nie mam pewności  ;)

Natomiast jeśli chodzi o różnice u TM, to wydaje mi się że drągowi z A-10 bliżej do tego co montowane jest aktualnie w F-16. Chodzi przede wszystkim o wyprofilowanie i chociażby wspomniany "paddle swith".  Drążek z Cpugara jest moim zdaniem lepiej wykonany, wszystkie nakładki na haty/swithe są metalowe, lepiej wyważone, zupełnie inaczej szuje się je pod palcami. Znowu drąg Warthoga ma lepiej wyprofilowany kształt, który bardziej cieszy oko. Bo w trzymaniu łapą obydwu, większych różnic pewnie nie zauważysz. 

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #41 dnia: Stycznia 19, 2015, 19:13:32 »
TM pisze na swojej stronie, że Warthog jest na sensorach Halla, w Cougarze też jest to rozwiązanie czy klasyczne potencjometry?
Ogólnie zastanawiam się czy póki co nie spróbować z dźwignią Warthoga, a później martwić się o przepustnicę. Póki co dostałem zwrot od Bugeye Tech. z pytaniem jak dokładne odwzorowanie potrzebuje, bo mają 4 wersje systemu HOTAS :D

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #42 dnia: Stycznia 19, 2015, 19:59:05 »
Jeśli chodzi o rękojeść, to Warthog ma lepszy kształt, bo jest po prostu dokładniejszą repliką. Warthog też ma paddle switch, demontowalny i bardziej przypominający kształem ten w prawdziwym F-16. Układ przycisków jest ten sam, z wyjątkiem CMS, który w Warthogu poza funkcją HAT jest dodatkowo wciskalny. Tak jak Freeman zauważył, przyciski w Cougarze są metalowe, ale z ich jakością to bym dyskutował.

Warthog ma sensory halla, Cougar zwykłe potencjometry niskiej jakości i kiepski mechanizm. Ale w sumie jeśli myślisz o projekcie na poważnie, to przydałoby się i tak wymienić mechanizm na coś takiego: http://www.realsimulator.com/html/fssb_r3_warthog.html

"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #43 dnia: Stycznia 19, 2015, 22:08:40 »
Some1 chodziło mi o to że drążek Warthoga w realu nie ma "paddle switch", z resztą jest dokładnie tak jak napisałeś. Pisząc o jakości Cougara mam na myśli przede wszystkim wykonanie detali, takich jak wszystkie nakładki na haty i swithe. Wiadomo że to wszystko w Cougarze też ma swoje bolączki takie jak łuszcząca i wycierająca się farba. Ale w Warthogu właśnie takich detali mi brakuje, bo o ile sam chwyt jest świetnie wyprofilowany i nawet "paddle switch" jest taki jak należy, to jednak mogli zostawić wszystkie pstryczki z poprzedniej wersji. Ale łatwo się domyśleć dlaczego jest tak a nie inaczej, nie można mieć wszystkiego bo nie było by na co ponarzekać  :D

Ale w sumie jeśli myślisz o projekcie na poważnie, to przydałoby się i tak wymienić mechanizm na coś takiego: http://www.realsimulator.com/html/fssb_r3_warthog.html

To jest świetna sprawa, klasa sama w sobie. Tym bardziej że dostajemy samodzielny kontroler który nie potrzebuje wybebeszenia oryginalnego joy'a. Przekręcamy tylko rękojeść i mamy drąga na tensometrach. Ehhh nie raz do tego wzdychałem, szkoda tylko że cenowo to jest poza zasięgiem większości z nas. Ale może uczelnia da się namówić, panowie z realsimulator pewnie fakturkę wystawią  ;)

A tak na poważnie to jeżeli budujecie kokpit F-16 na taką skalę to lekkim przegięciem było by mieć w nim docelowo drążek bez jakiegoś odpowiednika SSC. Jeżeli kupisz sam joy Warthoga to masz do wyboru albo FSSB R3, albo kolejny projekt na głowie z modem na tensometrach. O ile w Cougarze to jest jeszcze jakoś do ogarnięcia bo musisz jeden element analogowy (potencjometr) zastąpić innym elementem analogowym (tensometr). To w Warthogu już nie jest tak prosto bo mamy do czynienia z sensorem cyfrowym :P Poza tym kupienie później samej przepustnicy może być trudne i pewnie też nie skończy się bez ebay.
Moim zdaniem najlepiej będzie zapolować na konkretną sztukę Cougara za granicą i tymczasowo pójść w rozwiązanie zaprezentowane przez @JankeS_PL. A następnie cierpliwie czekać na patent ekipy @Drejka z modem na tensometrach.

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #44 dnia: Stycznia 19, 2015, 22:14:46 »
Panowie z Real Sim nawet całe repliki HOTAS oferują, ciekawe za jaką cenę :D