Autor Wątek: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie  (Przeczytany 49570 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« dnia: Października 31, 2014, 19:56:10 »
Witam serdecznie wszystkich sympatyków wirtualnego latania,
W imieniu zespołu Falcon Pit chciałbym przybliżyć wszystkim nasze prace nad naszym symulatorem.

Wszystko zaczęło się w październiku 2013r. kiedy to pierwszy raz wraz z kolegami poszliśmy na zebranie koła naukowego. Jeśli chodzi o lotnictwo interesuję się tym od małego, a w szczególności samolotami wojskowymi- mieszkam niedaleko 23 Bazy Lotnictwa Taktycznego, więc widok MIG-29 prześladuje mnie na każdym kroku :) Jako, że na uczelni powstał wcześniej projekt 737NG- stworzony został przez naszego opiekuna w mojej głowie zaświtało, że jeżeli jesteśmy na Wojskowej Akademii to dlaczego mamy nie zbudować symulatora maszyny wojskowej. I tak po wstępnych rozmowach aby sprawdzić nasz zapał i chęci do pracy stworzyliśmy małą platformę, która jedynie uruchamiała silnik do samolotu- wydaje się sprawą bardzo prostą ale zajęło nam to semestr zimowy. Po tym etapie udało się namówić kolejne osoby do pracy w projekcie i tak powstał 7 osobowy zespół. Rozpoczęliśmy prace projektowe oraz szukaliśmy środków na realizacje naszego projektu. W czerwcu Dziekan Wydziału Mechatroniki i Lotnictwa(obecnie wszyscy uczestnicy projektu są studentami 3 roku lotnictwa i kosmonautyki)  umożliwił nam urzeczywistnienie naszych marzeń o symulatorze. O środki na symulator walczyliśmy wytrwale, w tej walce wspierał nas nasz opiekun, któremu bardzo dziękuję, bo bardzo nas wspiera i również dzięki jego staraniom o fundusze to powstaje. Budżet jest skromy ale wystarczy do zrealizowania założonego przez nas planu.

Tuż po wakacjach ruszyły intensywne prace- model CAD, którego projekt powstał znacznie wcześniej został wycięty i dostarczony. Dalszym etapem był projekt paneli z plexi i laminatu grawerskiego. W tym momencie lakierujemy szkielet, skręcamy oraz dobieramy przełączniki i pewnie w ciągu dwóch tygodni zaczynamy projektować płytki PCB pod każdy z paneli.
Elektronika z jakiej będziemy korzystać to opencockpits.

Ja nazywam się Maciej Pełka, jestem studentem III roku Lotnictwa i Kosmonautyki specjalizacja awionika, z tego miejsca dziękuję wszystkim, z którymi współpracuję.
Symulator powstaje na terenie Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
Ul. Sylwestra Kaliskiego
Budynek Zakładu Awioniki i Uzbrojenia Lotniczego
Nasz fanpage na facebook'u:
https://www.facebook.com/FPWAT
Artykuł na łamach strony Polski Zbrojnej:
http://www.polska-zbrojna.pl/home/articleshow/13743?t=Studenci-WAT-buduja-symulator-F-16#.VB_YPeI0Dq0.facebook
Audycja radiowa na kanale 4 Polskiego Radia:
https://www.youtube.com/watch?v=NmM4IAnIBXI&feature=youtu.be

Nasza pierwsza prosta ale bardzo ważna praca w drodze do symulatora:


Pierwszy z modeli Cad:


Model CAD ACESII v1 i v2:


Dostarczone do nas elementy tuż po rozpakowaniu:





Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #1 dnia: Października 31, 2014, 21:21:23 »
Nasuwa mi się takie pytanie.
Czy jesteście z części wojskowej WAT, czy z cywilnej.
Wydaje mi się, że żeby zrobić dobry symulator F-16, zwłaszcza w części dotyczącej obsługi uzbrojenia, trzeba mieć dostęp do informacji niejawnych.
Czy macie dostęp do takich informacji?

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #2 dnia: Października 31, 2014, 21:27:09 »
Witaj Maciej w klubie budowniczych kokpitów. Bardzo ambitne zadanie przed Wami, ale z tego co widzę na zdjęciach macie już postęp w pracach. Zauważyłem także, że robicie ICP z MDF mam na myśli płytę czołową. Czy nie lepiej zastosować inny materiał. Jeśli macie możliwości zrobienia pcb dla paneli to uprości zaprojektowanie rozdzielaczy sygnałów z pakietów OpenCockpits do paneli. Jesteście w bardzo dobrej sytuacji, ponieważ w tym samym czasie Drejku realizuje swój projekt i możecie konsultować problemy. Życzę powodzenia, będę śledził postępy w Waszych pracach.

Offline Qba

  • VFA-313
  • *
Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #3 dnia: Października 31, 2014, 21:51:13 »
Panowie powodzenia!

A jak byście potrzebowali kogoś z Warszawy do pomocy  :joystick: z samym Falconem to absolwent WAT melduje gotowość.


Virtual Strike Fighter Squadron 313

"Failure to remove TrackIR prior to ejection may cause injury. If unable to remove TrackIR, a proper ejection body position (head back against the seat headrest) reduces the chance of injury from the TrackIR."

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 01, 2014, 14:34:16 »
Zoom- Jesteśmy studentami cywilnymi, niestety nie mamy dostępu do informacji niejawnych ale jeśli chodzi o informacje podstawowe mamy wykładowców, którzy pracowali przy tym samolocie.
Vito
Jeśli chodzi o ICP to tutaj nastąpiła pomyłka i osoba projektująca szkielet zrobiła go z MDF. Oryginalnie ICP jest zrobione z laminatu grawerskiego + plexi mleczna + będzie zaprojektowana płytka PCB. W czwartek dostaliśmy elementy z laminatu i plexi postaram się dodać zdjęcia jak tylko je dostanę :)
Qba- Miło słyszeć takie słowa, myślę, że pomoc się przyda ale póki co musimy wyjść z tematu szkieletu i wejść w elektronikę :)

Panowie czy można gdzieś dostać oficjalnie FALCON 4.0 w wersja sklepowa, obecnie pracujemy na Allied Force tylko dlatego, że to udało się zakupić oficjalnie przez uczelnie- jak wiadomo papierologia stosowana wymaga faktury.

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 01, 2014, 14:35:02 »
Ponieważ wspomniałeś o płytkach z OC to chciałbym napisać kilka uwag na ten temat. W moim kokpicie także posiadam ten system, ale jest to związane z historycznym rozwojem kokpitu, gdzie na początku były MJoye oraz OC. Teraz jest inaczej, ale OC pozostało tylko uległo modernizacji co widać na zdjęciach pod linkiem http://il2forum.pl/index.php/topic,9985.720.html  # 722 stara elektronika oraz nowe płytki. Gdy rozpoczynałem praca nad kokpitem to liczyłem się z kosztami, dlatego wykonałem płytki na druku uniwersalnym. Teraz je wymieniłem na nowsze zrobione domowym sposobem na druku jednostronnym.
Mam tylko 2 płytki oryginalne USB Expansion oraz płytkę do sterowania serw. Zrobiłem modyfikację płytki Master głównie z powodu lepszego rozdzielania sygnałów. Płyta oryginalna ma złącza typu DB u mnie są szufladowe i tak dobrane aby na złączu 10 pin była cała grupa 9 sygnałów wejściowych. Dodatkowo u mnie płyta Master  składa się z oddzielnych płyt realizujących matryce oraz sterowanie LED. Płytę Display zaprojektowałem pod swoje potrzeby tzn. potrzebuję 3 wyświetlacze po 2 segmenty (2 segmenty są w jednej obudowie). To mi wystarcza do sterowania lewej burty. Pozostałe części kokpitu są sterowane z innych sterowników.
Nie mam u siebie płyt pcb pod panele ale mam wyprowadzenia na łączówkach szufladowych do odpowiednich rozgałęźników sygnałów. Zaletą tego rozwiązania jest mała liczba połączeń taśmowych.
Zrobiłem jeszcze jedną modyfikację związaną z zasilaniem płyt z OC. Odciąłem zasilanie +5V w USB Expansion od pc. Płyta jest zasilana z zew. zasilacza, jedynie masa jest wspólna z pc. Płyta Master jest także zasilana z zew. zasilacza. Z płyty Master są zasilane płyty Display podobnie jak w OC. To takie moje ogólne uwagi dotyczące OC.

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 01, 2014, 14:40:46 »
Vito
Dziękuję za uwagi, cieszę się, że można na Was wszystkich liczyć :) Jeśli chodzi o OC mamy przeznaczone na to kilka zł więc planuje zakup oprócz płyt głownych oraz USB exp dodatkowe płytki IN/OUT co znacznie ułatwi łączenie z płytą główną. Jesteśmy w o tyle dobrej sytuacji, że na uczelni jest maszyna do robienia płytek PCB dlatego jest zamiar zrobienia PCB pod każdym z paneli.
Vito jestem pełen podziwu dla Ciebie, Twojego domowego projektu i budżetu jaki na to poświęciłeś, bo wiem ile my musimy w to włożyć, a rzeczy nie należą do najtańszych. 

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 01, 2014, 15:11:50 »
Cytuj
Panowie czy można gdzieś dostać oficjalnie FALCON 4.0 w wersja sklepowa, obecnie pracujemy na Allied Force tylko dlatego, że to udało się zakupić oficjalnie przez uczelnie- jak wiadomo papierologia stosowana wymaga faktury.
http://www.ebay.com/itm/Falcon-4-0-Developer-Edition-Flight-Simulator-dev-team-signatures-/331363552444?pt=US_Hobbies_Leisure_Software&hash=item4d26ce8cbc
Dopytajcie sprzedawcę co to dokładnie jest. Żeby nie okazało się, że jest to tylko opakowanie (instrukcja) z jakimiś śmiesznymi podpisami.
 Trzeba polować na aukcjach. Falcon dziadek trzyma cenę, która cały czas rośnie.

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 03, 2014, 15:37:17 »
Ten sam problem z zakupem Falcona  http://www.benchmarksims.org/forum/showthread.php?20421-Micropose-Falcon-4-0 Jest też podany link gdzie można kupić kopie.

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 03, 2014, 20:11:37 »
Vito wyświetla się informacja o nieprawidłowym temacie na forum :/

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #10 dnia: Listopada 03, 2014, 22:13:56 »
Witajcie na forum :D
Jako, że mieliśmy już okazję wymieniać się poglądami i mailami, to nie będę się powtarzał - po prostu cieszę się, że oprócz nas (MFS) udało się wam przebrnąć przez machinę formalną i projekt ruszył z kopyta - i to w jakim tempie :) Gratulacje i powodzenia!

A jak tam malowanie - Tikkurila, czy wybraliście jednak inną farbę?


Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #11 dnia: Listopada 03, 2014, 22:32:23 »
Faktycznie wygląda na to, że usunięto ten wątek.

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #12 dnia: Listopada 04, 2014, 19:29:27 »
drejku znaleźliśmy firmę która miesza Tikurille, czekamy aż papierolodzy nie cofną wniosku ;) sam pewnie wiesz jak z tym jest :) malowanie powinno pójść sprawnie, zdecydowaliśmy na malowanie pistoletem :)

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #13 dnia: Listopada 04, 2014, 23:19:02 »
drejku znaleźliśmy firmę która miesza Tikurille, czekamy aż papierolodzy nie cofną wniosku ;) sam pewnie wiesz jak z tym jest :) malowanie powinno pójść sprawnie, zdecydowaliśmy na malowanie pistoletem :)

Ciekaw jestem jak to wyjdzie bo MDF jednak "pije", dlatego u nas podstawą jest wałek ;) Jak próbowałem malować białą, olejną Śnieżką to 5x malowałem i dalej nie było oczekiwanego efektu :(, więc porządna farba to podstawa, ale nie wiem czy pistoletem nie będzie za rzadka.

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #14 dnia: Listopada 05, 2014, 00:07:22 »
Drejku ma rację w kwestii malowania i proponuję przemyśleć pomysł z natryskiem. To może być ciężkie do wykonania chyba że na początek dacie odpowiedni podkład który zaimpregnuje MDF tak aby nie chłonął jak gąbka docelowej farby. Można przemyśleć zastosowanie szpachlówki natryskowej i dopiero na nią dać podkład i docelowy lakier. Przed nałożeniem szpachlówki też przydało by się dać chociaż jedną-dwie warstwy jakiegoś taniego lakieru w roli gruntującego impregnatu. Druga sprawa że malowanie wałkiem da chyba mimo wszystko fajniejszy efekt końcowy, ja osobiście lubię fakturkę która zostaje po wałku. Po natrysku mamy wszystko idealnie płasko i nie zawsze wygląda to dobrze.