Autor Wątek: Dodatkowe malowania dla MiG'a  (Przeczytany 19983 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Dodatkowe malowania dla MiG'a
« Odpowiedź #45 dnia: Marca 24, 2020, 21:45:59 »
Są problemy, ponieważ za każdym razem jak ED zmienia coś w silniku graficznym, to dość często dotyczy to tekstur (głównie technika oświetlenia świata i obiektów). Przez to zmienia się też kod w plikach "description.lua", więc jest przestarzały względem poprzedniej wersji. W tych plikach można właśnie ukrywać poszczególne części malowania, jak np. oznaczenia, numery boczne itd.

P. S. Sposób teksturowania też się zmienia. Odpowiednie parametry odpowiadają za np. połysk tekstur czy sprawienie że tekstura nadaje efekt nierówności (np. powierzchni skrzydła).

Offline czart

  • *
  • 3.elt "Poznań"
Odp: Dodatkowe malowania dla MiG'a
« Odpowiedź #46 dnia: Marca 25, 2020, 12:15:12 »
Jeżeli dobrze zrozumiałem to pliki graficzne zostają bez zmian tylko trzeba modyfikować plik  .lua ?
Widzę, że inne skiny dla MiG-15 bis też są z podkładem dla KRLD.
W powietrzu są myśliwce, reszta to tylko cele powietrzne.

Odp: Dodatkowe malowania dla MiG'a
« Odpowiedź #47 dnia: Marca 25, 2020, 12:36:39 »
Zależy jak bardzo przestarzałe są tekstury. Jeżeli są z przed okresu tekstur PBR to trzeba chyba zrobić od podstaw, ale nie jestem pewien.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Dodatkowe malowania dla MiG'a
« Odpowiedź #48 dnia: Marca 25, 2020, 15:45:03 »
Jeżeli dobrze zrozumiałem to pliki graficzne zostają bez zmian tylko trzeba modyfikować plik  .lua ?
Widzę, że inne skiny dla MiG-15 bis też są z podkładem dla KRLD.

Moze byc tylko to ale niekoniecznie, oni pozmieniali tez uklad w niektorych teksturach. Co ciekawe tylko z MiG-15 tak kombinuja wciaz i wciaz. Predzej czy pozniej ale zrobie update :).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Dodatkowe malowania dla MiG'a
« Odpowiedź #49 dnia: Marca 25, 2020, 19:37:44 »
Jeżeli dobrze zrozumiałem to pliki graficzne zostają bez zmian tylko trzeba modyfikować plik  .lua ?
Widzę, że inne skiny dla MiG-15 bis też są z podkładem dla KRLD.

Same tekstury też zmienili. Szczegółów nie znam, ale poprzednio w każdej templatce za połysk/mat odpowiadała specmapa. Deferred shading, który miłościwie nam panuje w DCSowej grafice od wersji 2.1 do tych samych zadań wymaga roughmet mapy. Tzn. może i nie zawsze wymaga, bo stare stricte matowe skiny czasem działają w nowym DCSie całkiem niezgorzej (np.YoYowe do Spitfajera :D), ale nowe rozwiązanie pozwala na lepszą kontrolę nad połyskiem i wypukłościami. Szabla i Mig przez lata nie były konwertowane do nowego standardu, dopiero niedawno wreszcie wzięli się za to i przemapowali oba samoloty od nowa. Niestety, jak Slider prawi, wymaga to gruntownej przeróbki starych skinów. Z drugiej strony, następna taka wielka zmiana graficzna nastąpi pewnie dopiero z przesiadką na Vulcana, a że do tego jeszcze dużo wody w Wiśle musi upłynąć, więc zaktualizowane skiny posłużą nam jeszcze długo.