Autor Wątek: No jak to jest z tym skokiem śmigła?  (Przeczytany 3471 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

No jak to jest z tym skokiem śmigła?
« dnia: Marca 18, 2015, 22:52:42 »
Koledzy, no jak to jest z tym skokiem śmigła? Teorię znam, ale praktyka…

Lecę takim łaggiem, skok „mały”, maksymalne obroty, osiągam maksymalną prędkość na tym ustawieniu. Gdy zwiększę skok, prędkość powinna raczej wzrosnąć, no nie? Nie wzrasta, maleje.

Może wznoszenie? Lecę sobie na „małym” skoku, osiągam maksymalną prędkość na tym ustawieniu i daję w górę. Wydaje mi się, że jak zmniejszę w tym momencie skok, to „daje” lepiej. No właśnie, chyba tylko „wydaje się”. No bo jeśli w kwestii prędkości nie ma przyrostu (a to łatwo sprawdzić na prędkościomierzu), to niby dlaczego miałoby działać przy wznoszeniu (co zmierzyć trudniej)?

Za to przy nurkowaniu/zniżaniu śmigło na małym skoku ewidentnie hamuje. To akurat wygląda OK. 

No więc jak to w końcu jest z tym skokiem śmigła w BoS? Czy jest to "pic na wodę", a moje spostrzeżenia to tylko złudzenia? Czy też działa, tylko ja czegoś "nie kumam"?

Liczę na jakieś fachowe wypowiedzi, z praktyki w BoS, a nie czysto "ogólnie", "teoretycznie", albo "z głowy czyli z niczego". Czy ktoś z Was praktycznie, z jakąś realną, faktyczną, odczuwalną korzyścią manewruje skokiem śmigła w czasie walki? Czy tylko ja się tym głupio bawię, bo mam wajchę od skoku w X55?

PS
Pytanie nie dotyczy specjalistów z ciemnej, łatwiejszej strony mocy, co jadą na automacie pełni zachwytu nad przewagą niemieckiej techniki :-) Ale jak jest u "Niemców"" ktoś, kto manipuluje ręcznie, to też może się wypowiedzieć :-)

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: No jak to jest z tym skokiem śmigła?
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 19, 2015, 07:09:50 »
A regulujesz bezpośrednio skok łopat śmigła, czy obroty.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: No jak to jest z tym skokiem śmigła?
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 19, 2015, 16:11:59 »
Teorię znam
Aby na pewno?
Zdaje się, że Łagg ma śmigło stałoobrotowe, dzięki zastosowaniu regulatora R-7, tak więc machając wajchą nie zwiększasz/zmniejszasz skoku śmigła tylko zmieniasz ustawienia regulatora r-7.

Odp: No jak to jest z tym skokiem śmigła?
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 19, 2015, 17:51:18 »
Aaaa... O tym nie pomyślałem. Muszę wniknąć w teorię śmigła stałoobrotowego, bo faktycznie w tym temacie teorii nie znam chyba dostatecznie.
Może ktoś, coś wyjaśni i odniesie do odwzorowania działania tegoż w BoS?

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: No jak to jest z tym skokiem śmigła?
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 19, 2015, 21:03:45 »
Dużej filozofii z punktu widzenia pilota nie ma, dźwignią ustawiasz obroty śmigła a regulator sam się martwi o ustawienie skoku łopat tak, aby te obroty uzyskać. Maksymalne obroty do startu i walki, aby uzyskać pełną moc silnika. Niższe zgodnie z intrukcją użytkowania samolotu do wznoszenia i lotu do celu, żeby oszczędzać silnik i paliwo. Jednak ponieważ gra nie ma instrukcji, możemy latać cały czas na maksymalnych obrotach ;)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: No jak to jest z tym skokiem śmigła?
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 19, 2015, 22:49:37 »
Znalazłem nieco informacji na jakimś forum :-)

http://il2forum.pl/index.php?topic=1955.100;wap2

Jeśli tak było w starym iłku, to i w BoS nie może być gorzej, a opis pokrywa się z moim doświadczeniem z symulatora. To co się na pewno nie pokrywa, to moje wyobrażenie o znajomości teorii z rzeczywistą znajomością :-)

Odp: No jak to jest z tym skokiem śmigła?
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 20, 2015, 09:10:01 »
Polecam poszukać na kanale tego Gościa są omówione różne rodzaje "napędów"
CEM #5 - Constant Speed Propellers

https://www.youtube.com/user/RequiemBoS/videos