Autor Wątek: Zapowiedzi i patche  (Przeczytany 248459 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Zapowiedzi i patche
« Odpowiedź #1515 dnia: Lutego 21, 2024, 12:03:51 »
... bistabilnych.

A co to znaczy? Nie znam tego pojęcia.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Zapowiedzi i patche
« Odpowiedź #1516 dnia: Lutego 21, 2024, 12:44:59 »
Monostabilne czyli takie chwilowe - podają sygnał tylko gdy wciskasz, puszczasz to wraca do zero. Najprościej mówiąc klawisze klawiatury. Bistabilne czyli te właśnie "toggle" - naciskasz podaje sygnał cały czas dopóki nie "wyciśniesz" lub przełączysz w "0". Najprostszy przykład to kontakt od "żarówki"
« Ostatnia zmiana: Lutego 21, 2024, 12:51:21 wysłana przez KosiMazaki »
5800x3D / NZXT B550 / 64GB@3600 /4TB NVME Gx4 / RTX4080Super / NZXT X63 / Thermaltake 1kW / Huawei GT34
Meta QUEST 3 / Thrustmaster Warthog + TFRP

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: Zapowiedzi i patche
« Odpowiedź #1517 dnia: Lutego 21, 2024, 13:28:27 »
Gdyby to działało jak w DCSie to by było git. A tak nie jest, niestety.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Zapowiedzi i patche
« Odpowiedź #1518 dnia: Lutego 21, 2024, 15:13:43 »
Monostabilne czyli takie chwilowe - podają sygnał tylko gdy wciskasz, puszczasz to wraca do zero. Najprościej mówiąc klawisze klawiatury. Bistabilne czyli te właśnie "toggle" - naciskasz podaje sygnał cały czas dopóki nie "wyciśniesz" lub przełączysz w "0". Najprostszy przykład to kontakt od "żarówki"

Aaaa to fajna opcja. Dzięki za wyjaśnienie. A czy tak niektóre klawisze nie funkcjonowały - np. "W" czyli hamulce. Jak puszczałeś to przestawał hamować.
« Ostatnia zmiana: Lutego 21, 2024, 17:02:15 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Zapowiedzi i patche
« Odpowiedź #1519 dnia: Lutego 21, 2024, 22:24:24 »
Tak, dokładnie tak, ponieważ Iłek jest przystosowany do działania z klawiaturą, czyli właśnie z przyciskami monostabilnymi, zatem przyjmuje sygnał od momentu wciśnięcia do zwolnienia przycisku.
Takie przyciski dodatkowo mogą funkcjonować jako NC i NO (czyli ich nominalna pozycja stabilna charakteryzuje się stanem otwartym bądź zamkniętym.)
NO – Normaly Open - pozycja stabilna to obwód otwarty - brak sygnału – wciśnięcie zamyka obwód i podaje sygnał (klawisze klawiatura), zwolnienie przycisku powoduje powrót do pozycji NO i zanik sygnału.
NC – Normaly Closed - pozycja stabilna to obwód zamknięty – sygnał obecny – wciśnięcie otwiera obwód i powoduje zanik sygnału (np. wszelkiej maści czujniki zamknięcia drzwi itp. Deadman trigger), zwolnienie przycisku powoduje powrót do pozycji NC i pojawienie się sygnału.

Problem pojawia się gdybyśmy chcieli np. zbudować sobie panel do Ił-2 na którym mamy przełączniki bistabilne czyli takie, w których wciskami przycisk bądź przełączamy "wajchę" i wtedy podawany jest sygnał dopóki go nie zwolnimy, a sam przełącznik pozostaje na miejscu – nie wraca samoczynne na pozycję „0” jak ma to miejsce w monostabilnych.

Powiedzmy, iż pod taki przycisk podłączamy wysuwanie i chowanie podwozia i chcemy aby działo to mniej więcej tak: pozycja normalna – dźwigienka przełącznika w górze – podwozie schowane, opuszczenie dźwigienki – wypuszczenie podwozia, podniesienie - schowanie:

1. Monostabilny

Klikamy guzik bądź przestawiamy dźwigienkę - podawany jest sygnał - podwozie się wysuwa przycisk samoczynnie wraca do pozycji „0”, sygnał zanika brak reakcji iłka na zwolnienie przysusku, potem klikamy raz jeszcze i podwozie się chowa.


2. Bistabilny

 Przełączamy przycisk - rozpoczyna się podawanie sygnału - podwozie się wysuwa – „odklikujemy” guzik i nic się nie dzieje podwozie pozostaje wysunięte, gdyż Iłek nie widzi zaniku sygnału jako znak, iż ma schować to podwozie. W takim wypadku musimy jeszcze raz załączyć przełącznik, aby podać kolejny sygnał zakwalifikowany jako schowanie podwozia. Na chwilę obecną tutaj musimy korzystać z wszelkiej maści kontrolerów (Mjoy16, Arduino itp.…) które sprzętowo zamieniają ciągły sygnał w momencie aktywacji przełącznika i zanik sygnału po zwolnieniu na dwa sygnały aktywowane załączeniem i zwolnieniem

I właśnie tę funkcjonalność z tego co rozumiem dodaje też ten patch.
5800x3D / NZXT B550 / 64GB@3600 /4TB NVME Gx4 / RTX4080Super / NZXT X63 / Thermaltake 1kW / Huawei GT34
Meta QUEST 3 / Thrustmaster Warthog + TFRP

Odp: Zapowiedzi i patche
« Odpowiedź #1520 dnia: Lutego 21, 2024, 22:54:29 »
To może jeszcze inaczej. Korzystam z Thrustmaster T.16000m+TWCS+TFRP. Na joy'u mam jedynie przyciski monostabilne (klawisze - klikam i wywołuję daną funkcję), dodatkowo DIY button boxa, którego opisywałem na forum i tam właśnie mam mieszankę Bi i Mono stabilnych przełączników (podwozie, klapy, sprężarka, światła, trymy itd.).

Z tego co wiem to taki Thrustmaster Warthog posiada właśnie przełączniki bistabilne - jak się sprawują one w Sturmoviku. Bo tutaj właśnie powinna zajść największa zmiana.
« Ostatnia zmiana: Lutego 23, 2024, 08:28:40 wysłana przez KosiMazaki »
5800x3D / NZXT B550 / 64GB@3600 /4TB NVME Gx4 / RTX4080Super / NZXT X63 / Thermaltake 1kW / Huawei GT34
Meta QUEST 3 / Thrustmaster Warthog + TFRP

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Zapowiedzi i patche
« Odpowiedź #1521 dnia: Marca 01, 2024, 17:11:04 »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Zapowiedzi i patche
« Odpowiedź #1522 dnia: Marca 01, 2024, 20:47:05 »
Sprzęt premium?
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: Zapowiedzi i patche
« Odpowiedź #1523 dnia: Marca 01, 2024, 20:53:22 »
Bajka. Zwłaszcza, że nie ma czego eskortować tak wysoko aby móc się spotkać z Ta. Dla mnie to jedna z zagadek Iła, brak ciężkich bombowców.

Odp: Zapowiedzi i patche
« Odpowiedź #1524 dnia: Marca 01, 2024, 21:07:12 »
Dzisiaj ciężko zrzucić Mustangi z 12km. Na TAW się tak lata. To będzie pay to win up there.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Zapowiedzi i patche
« Odpowiedź #1525 dnia: Marca 01, 2024, 23:16:51 »
Sprzęt premium?

Tak, Collectors plane, sprzedawany osobno, pewnie w pre order będzie jakaś promocja, ale do premiery jeszcze kawał czasu - lato.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Zapowiedzi i patche
« Odpowiedź #1526 dnia: Marca 02, 2024, 13:11:46 »
Dzięki. Dla mnie sprzęt "must have" :D.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Zapowiedzi i patche
« Odpowiedź #1527 dnia: Marca 03, 2024, 08:37:27 »
Dzisiaj ciężko zrzucić Mustangi z 12km. Na TAW się tak lata. To będzie pay to win up there.

Spoko, żeby to dostać na TAW trzeba będzie mieć rangę generalisimusa i airkilstreak 30 :-P
A Tempestem 11lbs będzie mógł latać każdy :-)

Ramm.

" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Offline Sobilak

  • *
  • Mały; 195cm/112kg reszta proporcjonalna:-)
Odp: Zapowiedzi i patche
« Odpowiedź #1528 dnia: Marca 03, 2024, 10:55:20 »
Jeżeli ma być historycznie, to przeliczając promilową ilość Ta152 w służbie w stosunku do Spita czy P-51, powinno być dostępne 1,5 egzemplarza dla graczy "niebieskiej" strony.
Na niebie są dwa typy maszyn "myśliwce i ich ofiary"

Odp: Zapowiedzi i patche
« Odpowiedź #1529 dnia: Marca 03, 2024, 11:24:44 »
Nie cieszcie się na zapas. Może się okazać, że Tank będzie posiadał dodatkowe ficzersy jak przeciąganie od patrzenia na drążek itd.