Nie ma dedykowanych serwerów, ponieważ coraz więcej jest szajsu MMO lub firmy same centralizują grę sieciową, zmuszając graczy do logowania się w ich centralnym serwerze. Tak więc nie jest tak, że w przypadku wiodących produkcji, to sami gracze stawiają serwery. Nawet jeśli tak jest, np. seria TW, to ilość graczy nie przekracza 4-8. W świecie DCS, czy wcześniej FC, postulatem odwiecznym był serwer dedykowany. Ostatnio mniej się o tym mówi, chyba dlatego, że komputery zyskały nieco więcej mocy i stawiacz serwera też może sobie pozwolić na latanie z kolegami. Natomiast jeśli nagle DCS 2.0 zacznie wymagać więcej mocy od komputera, to wrócą czasy kiedy 4-6 graczy on-line i 10 fps po stronie serwera i klatkoza graczy nad lotniskami czy jednostkami. Szkoda, że przy ogólnym brandzlowaniu się kosmetyką nikt nie podnosi tego zasadniczego - będącego pewnie cierniem w d. ED - tematu.
Tako rzecze,
Zaratustra