Autor Wątek: Gripen i jego silnik  (Przeczytany 1401 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Gripen i jego silnik
« dnia: Listopada 27, 2015, 23:52:01 »
JAS 39 Gripen ma silnik w wersji C/D Volvo Aero RM12 w wersji E/F GE F414-GE-400, ogólnie podają że to pochodne General Electric F404. Dane co do ciągu osiąganego przez poszczególne modele silników są różne, np. żaden nie osiąga katalogowego ciągu 80kN jaki silnik GE ma osiągać. A ponoć Volvo to udoskonalona wersja 404ki. Mógłby mi ktoś wyjaśnić co jest w Gripenie z tymi silnikami? I jaki jest silnik w wersji A/B?
« Ostatnia zmiana: Listopada 28, 2015, 09:35:15 wysłana przez Mekki »
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Gripen i jego silnik
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 08, 2016, 16:28:36 »
Szukam dalej z tymi silnikami. F414 GE ma dawać Gripenowi (wersja N/G) o 25% większa moc niż RM12 i F404 ale to jakoś nie wychodzi w liczbach.
Po przeróbkach kanałów doprowadzających powietrze do silnika ma dać również możliwość latania w trybie supercruise.
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM