Autor Wątek: A-10C Lekcje  (Przeczytany 6222 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

A-10C Lekcje
« dnia: Stycznia 03, 2016, 15:00:05 »
Na stronie "yoyosims.pl" są  lekcje latania A-10C, bardzo fajna sprawa dla młodych pilotów . Tu jedna z nich http://yoyosims.pl/dcs-10c-lekcja-2  .  Czy ktoś z kolegów wie, której misji to dotyczy w DCS-e ? Ja takiej "Pilotaż po kręgu nadlotniskowym" nie widziałem, pewnie była specjalnie stworzona. 
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: A-10C Lekcje
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 03, 2016, 20:06:56 »
To nie jest misja tylko ćwiczenie :) . Możesz sobie ew. sam ustawić taką misję w edytorze.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: A-10C Lekcje
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 03, 2016, 21:22:28 »
W ćwiczeniu jak i w tutorialu w DCS-e brak niestety lekcji o użyciu TACAN-a jak i o ustawieniu altimetr  przed lądowaniem. Tu jakoś dam radę, bo są tutoriale w sieci, ale nadal brak informacji o lądowaniu na lotniskach, które nie posiadają ILS ani TACAN, a troszkę ich jest. Czy to oznacza, że są zwyczajnie  nieprzystosowane do tego samolotu i ląduje się na oko,  chyba powinny mieć  choć  latarnie ? Rozumiem, że jestem niedouczony :(   
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: A-10C Lekcje
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 04, 2016, 08:43:31 »
W ćwiczeniu jak i w tutorialu w DCS-e brak niestety lekcji o użyciu TACAN-a jak i o ustawieniu altimetr  przed lądowaniem. Tu jakoś dam radę, bo są tutoriale w sieci, ale nadal brak informacji o lądowaniu na lotniskach, które nie posiadają ILS ani TACAN, a troszkę ich jest. Czy to oznacza, że są zwyczajnie  nieprzystosowane do tego samolotu i ląduje się na oko,  chyba powinny mieć  choć  latarnie ? Rozumiem, że jestem niedouczony :(   

Tak, jak nie ma to ląduje się na oko (i przyrządy) ew. na światła PAPI jak są i przyrządy.



Tu masz trochę o tych światłach, DCS też to ma: http://www.aviation.home.pl/old/procedury/lights.html .
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: A-10C Lekcje
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 19, 2016, 15:48:55 »
Bardzo fajna  lekcja, szkoda tylko , że bez opisów tekstowych.  https://www.youtube.com/watch?v=5cB9lyEF5eA
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Odp: A-10C Lekcje
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 19, 2016, 18:28:09 »
Może administrator połączy link z tego postu do poprzedniego, nie mogę już edytować.

Tu też bardzo dobry tutorial https://www.youtube.com/watch?v=y4aV9cqGvqM .
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Odp: A-10C Lekcje
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 21, 2016, 15:40:44 »
Czy ktoś z kolegów, może opisać procedurę odpalania (restartu) silnika w locie ? Są dwa sposoby, z APU i na wiaterek. Oglądałem parę tutoriali ale często u różnych osób procedury te są różne, mimo  że pokazują teoretycznie tą samą. Teoretycznie jest to w manualu na str 589, ale jakoś różnie to wygląda u innych... Troszkę się pogubiłem.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Poko

  • Gość
Odp: A-10C Lekcje
« Odpowiedź #7 dnia: Stycznia 21, 2016, 16:42:47 »
Trzymałbym się dokładnie instrukcji z manuala i nie patrzył na innych.

Odp: A-10C Lekcje
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 21, 2016, 17:58:08 »
1. Move the inoperative engine throttle to the OFF position.
2. Observe that the shut down engine ITT value cools down rapidly.
3. Aircraft altitude should be below 20,000 ft MSL and increase airspeed.
4. When below 15,000 ft MSL, move the APU power switch to the START position.
5. Move the still operating throttle to MAX.
6. Set the Engine Operate switch of the affected engine to the "MOTOR" setting.
7.When affected engine ITT is below 100 °C and altitude below 15,000 ft MSL, restart the affected engine by moving the throttle from OFF to" IDLE".
8. Move the Engine Operate switch of the affected engine back to the NORM position.
9. If engine restart is successful,the SAS switches and set engine operate switch back to NORM.

Wiem, niestety nie do końca ją  rozumiem... :(  Każą  przepustnicę  przestawić w pozycję OFF, w 5-tym punkcie na MAX,  a  w 7-mym z OFF na IDLE.  Nie jestem kozakiem w angielskim...  Nie wiem kiedy wróciła na OFF, przed 7-mym punktem. Czy może tu chodzi o przepustnicę  2-go silnika ?
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: A-10C Lekcje
« Odpowiedź #9 dnia: Stycznia 21, 2016, 18:12:06 »
W 5. chodzi o działający silnik, pozostałe punkty dotyczą wyłączonego silnika.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: A-10C Lekcje
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 21, 2016, 18:18:53 »
Oooooo , dzięki wielkie :)

Jeszcze jedno pytanie. Czym dokładnie jest "Bleed Air switch", co nam daje jego wyłączenie w czasie Windmill Restart-u ?
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Odp: A-10C Lekcje
« Odpowiedź #11 dnia: Stycznia 21, 2016, 22:55:46 »
Z tego co ja zrozumiałem, bleed air to sprężone powietrze generowane z APU lub silników. Odpowiada m.in. za dostarczanie powietrza do kabiny, ogrzewanie kabiny, chłodzenie awioniki, ciśnienie w kabinie, odparowanie owiewki etc. Podczas restartu typu "Windmill", sprężone powietrze dostarczane ze sprawnego silnika wykorzystane jest do rozpędzenia wyłączonego silnika. Wydaje mi się że ustawienie Bleed Air Switch w pozycję Off, powoduje że całe ciśnienie dostarczane jest do wyłączonego silnika zamiast pozostałych systemów, chociaż mogę się mylić.

Odp: A-10C Lekcje
« Odpowiedź #12 dnia: Stycznia 24, 2016, 20:59:27 »
Dwa pytanka do kolegów.

1.
Zalokowałem cel na TGP, co trzeba jeszcze zrobić, by zlecić skrzydłowemu zaatakowanie mojego celu ? Raz pojawiła mi się taka opcja ale sam nie wiem co zrobiłem, że ona była.

2.
Czy jest sposób na namierzanie celów takich jak SAM ? Gdy w jednym miejscu jest parę pojazdów, zanim je rozpoznam na oko, to raczej już mnie zestrzelą.  Skrzydłowy po rozkazie atakowania celów przeciwlotniczych, jakoś rozpoznaje je błyskawicznie...
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)