Autor Wątek: Tactical Air War  (Przeczytany 30667 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Tactical Air War
« Odpowiedź #45 dnia: Stycznia 23, 2018, 22:16:34 »
Dzisiaj deszcz lał, wybrałem lotnisko na północy i chyba źle zrobiłem, bo jakoś pusto było. Nikogo na lotnisku, nikogo w powietrzu. Gdzie te 80 osób? Chyba gdzieś na południu. Dwa razy stamtąd leciałem, bo raz był kick z serwera. Za co? Może poleciałem za bardzo na północ? Hmmm... OK, druga próba. Znalazłem na wschodzie za rzeką kolumnę pojazdów, stały sobie w na drodze lesie. Zero ruchu. Pojazdy są zawsze nieruchome czy ja mam pecha?
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Odp: Tactical Air War
« Odpowiedź #46 dnia: Stycznia 24, 2018, 09:16:12 »
Pojazdy są zawsze nieruchome czy ja mam pecha?

To wina aplikacji (serwera) która działa tylko na jednym rdzeniu procesora i nie wyrabia z obliczeniami. Dlatego ilość AI jest mała na serwerach i na dodatek są one stacjonarnymi obiektami. Info zaczerpnięte z https://forum.il2sturmovik.com/topic/33758-multiplayer-needs-fixing/
Sam wolę latać w WT który nie ma idiotycznych ograniczeń ruchów głowy w VR.

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Tactical Air War
« Odpowiedź #47 dnia: Stycznia 24, 2018, 09:35:15 »
Dzisiaj deszcz lał, wybrałem lotnisko na północy i chyba źle zrobiłem, bo jakoś pusto było. Nikogo na lotnisku, nikogo w powietrzu. Gdzie te 80 osób? Chyba gdzieś na południu. Dwa razy stamtąd leciałem, bo raz był kick z serwera. Za co? Może poleciałem za bardzo na północ? Hmmm... OK, druga próba. Znalazłem na wschodzie za rzeką kolumnę pojazdów, stały sobie w na drodze lesie. Zero ruchu. Pojazdy są zawsze nieruchome czy ja mam pecha?

Mapy są całkiem duże, więc tych 80 osób na taki obszar to wcale nie jest jakiś straszne nasycenie.
Teraz ogólnie jest mało graczy "red" (chyba I-16 bez Shvaków nie cieszy się dużym wzięciem, lol :-DD ) więc znalezienie celu w powietrzu jest jeszcze trudniejsze.
Celów na ziemni jest znacznie więcej, są zaznaczone na mapach mosty, centra obrony (def. line), zgrupowania czołgów i fabryki. Konwoje są ukryte pod białymi zakreskowanymi polami, jak ktoś przeleci obok i zrobi "zwiad" to server pokazuje dokładną lokalizację konwoju.  Ktoś w końcu się zorientował, że flak po stronie radzieckiej jest zabójczy i zamienił ponad połowę 61-K AA na 72-K AA. Ale dalej przelot nad konwojem samemu to 90% szans na glebę w bardzo krótkim czasie.
Wywalił Cię z servera, bo w któreś dni są rezerwacje dla właścicieli servera (niemiecki sqad Stg2) - najprawdopodobniej, bo server na pierwszych mapach ma cały czas problemy ze stabilnością.

Pojazdy są nieruchome. Server tak ma. Jest to o tyle dziwne, że offline wszystko się porusza, nawet na WOL pociągi jeżdźą ;-)

Ramm.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Tactical Air War
« Odpowiedź #48 dnia: Stycznia 24, 2018, 12:20:26 »
Czyli pojazdy są nieruchome, szkoda. Co do centr obrony, to rozumiem, że mnie interesują tylko te na czerwono, bo niebieskie są "moje" i te atakuje przeciwnik. Interesują mnie też pewnie czerwone strzałki "natarć". Co do białych zakreskowanych obszarów - muszę zobaczyć. Za to widziałem małe lotnisko niedaleko mojego, które było zakreskowane na czerwono. Wrogowie je zepsuli? To ich cel? Ciekawe...

Co do proporcji to rzeczywiście 2:1 albo i 3:1 na rzecz Niemców. Chwilowo mi to nie przeszkadza. ;)

A wypady z serwera wyglądały jak jakiś błąd, nie było żadnego info. A raz serwer też zniknął z listy - jakby sam też padł.

PS OT:    Shaitan - WT ma rzeczywiście wszystko ogarnięte na ziemi. Bitwy, natarcia, konwoje. I wszystko pięknie, tylko znikoma ilość misji w trybie sim, gdzie nie ma dostępnych wszystkich nacji świata. Nerwi mnie, jak nad Pacyfikiem lata jakiś Niemiec, albo nad Europą Japończyk, a nad Rosją Amerykanie... No i czas czekania jest czasami ogromny (ze względu na niewielu chętnych?).
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Tactical Air War
« Odpowiedź #49 dnia: Stycznia 25, 2018, 11:23:01 »
Jednak ten limit 80 to może ciut za mało? Wczoraj to było jakieś święto wywaleń z serwera. Był pełny, to racja, ale żeby tak won w czasie lotu? Są jakieś priorytety graczy, np. ci co mają premium, ci co z Rosji, albo co nick zaczyna się na jakieś literki?

Np. wystartowałem Heńkiem, ucieszony, że ze mną wystartowało dwóch innych Heńków. Gonię ich, coś się obracam, idę do strzelca obejrzeć świat, wracam, a tu ich nie ma. Zirytowałem się, że ich nie widzę, ale zwaliłem to na nieuwagę, słaby wzrok czy jakieś błędy w grze... Po minucie-dwóch znalazłem jakiś, może i tych samych... podlatuję do kontaktu a on znika! Chwilę dumałem... po czym i ja kopa dostałem z serwera. A tak dobrze szło. :(   

PS: Sprawdziłem statystyki na stronie TAW - tych lotów wczoraj to nawet nie było na liście.
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Tactical Air War
« Odpowiedź #50 dnia: Stycznia 25, 2018, 18:55:47 »
Kod online BoX'a jest, ogólnie rzecz ujmując, do dupy ...
I tutaj jest pies pogrzebany, a nie w serverze. Chociaż server i tak jest bardziej obciążony niż na WoL.
Na TAW misje są liczone od startu do wylądowania w czasie rzeczywistym - czyli widać rezultaty na Twoim profilu zaraz po wylądowaniu, a nie po restarcie całej mapy.
NA Virtual finnish pilots server (gdzie teraz częściej latam) też sa zwierzy severa, ale jest zainstalowany jakiś automatyczny program do restartu w momencie kiedy server siada.
Server jest widoczny z powrotem po jakiś 5 minutach.
Może i niemcy z StG2 się kiedyś zdecydują na takie coś, ale teraz po prostu czasami server pada, a czasami kopie po prostu jak leci. I tyle.
Nie widziałem serverów większych niż na 80 osób.

Ramm.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Tactical Air War
« Odpowiedź #51 dnia: Stycznia 30, 2018, 10:19:51 »
Po dawce testów na różnych serwerach rzeczywiście dochodzę do podobnego wniosku, że kod do multiplayer'a kuleje, ale TAW to chyba bardziej ma coś nie teges. Z ciekawych rzeczy zdarzało mi się kliknąć start, ale 3D się nie uruchamiało. Albo ekran robił się cały czarny i gra zawieszała.

Z TAW nie ogarniam czemu to nie mogę niektórych samolotów użyć. F4 to rozumiem, nie używałem wcześniej, może muszę poczekać, ale wczoraj kazało mi wysiadać z He-111, którym już parę razy latałem, i został mi tylko Ju-87. Czyżbym wykorzystał już przysługującą mi pulę Heńków?
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Tactical Air War
« Odpowiedź #52 dnia: Stycznia 30, 2018, 14:43:07 »
Zanim wejdziesz do gry, możesz zobaczyć jakie samoloty masz w hangarze.
http://taw.stg2.de/pilot.php?name=Sorbifer
I tutaj widać, ze masz takie bombery
- 2 x 110E2
- 1 x Ju 88
- 2 x Ju 87
- 1 x He 111
- 0 x Hs 129

Wywaliło Cie z heńka, bo go nie miałeś  - straciłeś go w wyniku przymusowego lądowania poza lotniskiem (status "ditched")
Samolotu nie tracisz tylko wtedy kiedy masz status "landed" albo "in flight" po misji.
Każde inne zakończenie skutkuje utratą samolotu - nawet jak przytrzesz śmigłem przy starcie.
Tylko tyle, że jak masz status "ditched" to samolot "wraca" do Ciebie po określonej liczbie misji. Ditchujesz blisko lotniska - samolot wraca po jednej, rozbiłeś się dalej - to po trzech (okreslają to te cyferki zaraz za liczbą samolotu  - 0/0/0 ).
Status "bailed', "captured", "killed" powoduje bezpowrotną utratę samolotu.
Jednakże po każdej misji dostajesz jeden "dodatkowy" samolot - tzw podstawowy. Jest to zrobione po to, abyś w razie dużego pecha wogóle miał na czym latać.
Aby odzyskać stracone samoloty musisz wylatać trzy tzw "cambat mission - CM". Jest to misja o długości min. 25 min która musi zakończyć się statusem "landed" lub "in flight".
Skrócenie tego okresu do 10 minut jest możliwe w przypadku uzyskania zwycięstw powietrznego (air kill - ak) lub zniszczenia celu naziemnego (ground kill - gk).
Trzeba cholernie uważać przy lądowaniu, bo zahaczenie o ziemię skutkuje statusem "ditched" i  .... g##no, nie masz "combat mission"  (bzdura totalna, ale tak jest i już). Czasem, po prostu nie opłaca się wracać na lotnisko uszkodzonym samolotem, tylko wylądować byle po swojej stronie (i tak dostaniesz samolot z powrotem - tyle tylko, ze później) i podnieść się inną maszyną, żeby więcej czasu być w powietrzu. Ogólnie trzeba patrzeć jakie się ma samoloty w hangarze i będzie w porządku. Jak przy samolocie będzie "0"- to go nie masz, numerek 0/0/1 oznacza, że wróci do Ciebie za dwie misje. Jeżeli wszędzie masz zera, to  musisz wylatać ileś tam "CM" aby go dostać.

To, że czasami po wyborze maszyny klikasz "start" i nic się nie dzieje, to znany bug.
Trzeba kliknąć gdziekolwiek indziej na mapę, a potem kliknąć "spectace" i będziesz w misji. Minus tego jest taki, że ten "bug" zamraża kompas wyświetlany w rogu ekranu i musisz nawigować w oparciu o kompas na tablicy przyrządów.

Ramm.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Odp: Tactical Air War
« Odpowiedź #53 dnia: Stycznia 30, 2018, 16:58:06 »
Ładnie to opisałeś Ramm, a takie pytanie od początkującego - o co chodzi z misjami w MP? Kiedy się zmieniają i czy nie się jakoś wybiera?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Tactical Air War
« Odpowiedź #54 dnia: Stycznia 30, 2018, 19:40:24 »
Dzięki Rammjager! Teraz wszystko jasne! :)
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Tactical Air War
« Odpowiedź #55 dnia: Stycznia 30, 2018, 19:44:06 »
Ładnie to opisałeś Ramm, a takie pytanie od początkującego - o co chodzi z misjami w MP? Kiedy się zmieniają i czy nie się jakoś wybiera?

Przepraszam, ale nie za bardzo zrozumiałem pytanie .... o jakich misjach mówisz ?

Ramm.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Odp: Tactical Air War
« Odpowiedź #56 dnia: Stycznia 30, 2018, 19:48:38 »
Przepraszam, ale nie za bardzo zrozumiałem pytanie .... o jakich misjach mówisz ?

Ramm.
Piszesz, że samolot wraca po iluś tam misjach.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Tactical Air War
« Odpowiedź #57 dnia: Stycznia 30, 2018, 20:17:03 »
Piszesz, że samolot wraca po iluś tam misjach.

Na przykładzie.
Teraz jest Kubań. Podstawowym samolotem dla pilota mysliwskiego są:
2 x F2
1 x F4
0 x G2
1 x 110
Przyjmijmy, że masz wylatane 3 misje typu combat (CM).
Powinieneś dostać następnego fightera. Ale nie jestem wstanie Ci odpowiedzieć, czy to będzie F4, G2 czy 110-tka.
Systemu przydzielania konkretnych maszyn nie znam.
Znaczenie ma tutaj tez jaki typ pilota wybierzesz : fighter, atacker, bomber.
Jak wybierzesz tylko "fighte"| najprawdopodobniej dostaniesz jakąś 109-tkę. Jak maż zaznaczone również "atacker" - być może będzie to 110.
Reguły nie znam.

Ramm.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Odp: Tactical Air War
« Odpowiedź #58 dnia: Stycznia 30, 2018, 21:04:31 »
Tak, to co piszesz rozumiem, tylko pytałem bardziej o samą ideę misji w multi. Jak to się odbywa BoX? Co 15 minut na przykład zmienia się misja na serwerze, czy co. Latam od niedawna i na razie tylko singla żeby się podciągnąć. Multi w simach lotniczych to na razie czarna magia dla mnie ;)
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Tactical Air War
« Odpowiedź #59 dnia: Stycznia 31, 2018, 07:51:57 »
Tak, to co piszesz rozumiem, tylko pytałem bardziej o samą ideę misji w multi. Jak to się odbywa BoX? Co 15 minut na przykład zmienia się misja na serwerze, czy co. Latam od niedawna i na razie tylko singla żeby się podciągnąć. Multi w simach lotniczych to na razie czarna magia dla mnie ;)

To pytanie trochę nie w tym temacie ... niech GTW przesunie do odpowiedniego działu ;-)

Misje są różniste.
Na TAW trwają 2 godziny +/- 5 min. Twoje statystyki są widoczne po wylądowaniu.
Na WoL (Wings of Liberty) misja trwa tak długo, aż zostaną osiągnięte cele mapy (zniszczenie iluś tam pojazdów lub statków).
Na Finnish Virtual Pilots (FVP)misja trwa ponad 5 godzin, chyba że zostanie zdobyte lotnisko - wtedy mapa się restartuje.
Zarówno na WoL jak in FVP statystyki będą widoczne dopiero po załadowaniu nowej mapy.
Na innych serverach nie wiem jak jest, bo dawno tam nie latałem.

Ramm.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "