Autor Wątek: Ground Textures mod by Barthek dla DCS (Kaukaz + Normandia)  (Przeczytany 54902 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Ground Textures mod by Barthek dla DCS (Kaukaz)
« Odpowiedź #105 dnia: Czerwca 08, 2016, 16:37:43 »
A co miales w podpisie?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Ground Textures mod by Barthek dla DCS (Kaukaz)
« Odpowiedź #106 dnia: Czerwca 08, 2016, 17:32:55 »
Barti, jak na mój gust trochę dziecinada i przegięcie w druga stronę. To że przy rejestracjach na forach zazwyczaj nikt nie czyta lokalnego regulaminu i klika od razu "I agree" nie oznacza, że trzeba odstawiać Rejtana i strzelać focha gdy nagle okaże się, że edytują posta, bo nastąpił zgrzyt z jakimś punktem. Nie ma w tym żadnej "komuny", tak działają fora z niniejszym włącznie. No ale zrobisz jak uważasz.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Ground Textures mod by Barthek dla DCS (Kaukaz)
« Odpowiedź #107 dnia: Czerwca 08, 2016, 18:20:18 »
Technicznie rzecz biorąc, regulamin ED zakazuje pobierania opłat (you agree to do so solely without charge). Czy darowizna jest opłatą, można dyskutować. Oczywiście nie z moderatorami, oni wiedzą swoje.

"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

qrdl_logos

  • Gość
Odp: Ground Textures mod by Barthek dla DCS (Kaukaz)
« Odpowiedź #108 dnia: Czerwca 08, 2016, 19:26:44 »
Dobrowolna darowizna nie jest opłatą. Jednak zgadzam się z some1, nie ma co dyskutować z ignorantami.

Odp: Ground Textures mod by Barthek dla DCS (Kaukaz)
« Odpowiedź #109 dnia: Czerwca 08, 2016, 19:37:25 »
Przecież to było oczywiste :) Bartek odwaliłeś kawał dobrej roboty (mówiąc delikatnie), zasłużyłeś na pewno na finansową rekompensatę w formie dobrowolnych wpłat, ale spójrzcie na to z punktu widzenia ED!

Im się nie opłaca w żaden sposób pozwalać komuś z Was zarabiać na "addonach" przeznaczonych dla udostępnianego za darmo przez ED DCS World którego nie tylko powstanie, ale i utrzymanie (np. wsparcie techniczne itp.) kosztuje. Jedyne co ED zyskuje poprzez mody, to darmowa z ich punktu widzenia poprawa jakości ich produktu, co może przyczynić się i do popularyzacji i do "zaangażowania" gracza w ich produkt (będzie bardziej skory wydać pieniądze na płatne moduły na których ED zarabia).

Precedens Starway'a już też gdzieś tutaj opisałem- ED dało ciała, jednocześnie musiało jakoś sprawę załatwić skoro Starway zaangażował się aż tak bardzo w projekt spodziewając się na nim zarobić (wręcz usunął linki do poprzedniej- jeszcze darmowej wersji swoich tekstur). Moim zdaniem ED się nieco skompromitowało nie sprawdzając wpierw swoich możliwości w zakresie zapewnienia temu DLC swojej części wkładu (chodzi mi o zabezpieczenie). Na pewno decyzja o zgodzie na donaty dla Starwaya była trudna, ale w sumie ja też nie widziałem innego rozwiązania. Może ew. wykupienie przez ED licencji na teskstury i włączenie ich za darmo do DCS'a, albo jako gratis do jakiegokolwiek płatnego modułu, ale jednak to jest droższa operacja niż jednorazowe ustępstwo.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Ground Textures mod by Barthek dla DCS (Kaukaz)
« Odpowiedź #110 dnia: Czerwca 08, 2016, 19:39:18 »
Shitspawn wyraźnie dał to do zrozumienia...

Bartek, spokojnie. Nie wiedziałeś, że na blue Forum jest zamordyzm? Tu u nas to poletko usłane różami w tym temacie ;>. Ja na tym forum jestem już dość długo i wiem, że ten człowiek ma swoją wizję i w zasadzie, ma w d.... co o tym sądzą inni. Nie raz moje posty wywalał, całe tematy innych ludzi usuwał i to nie jest tam, tak że ląduje to w jakimś WC, a idzie w piach. Zacznij pisać coś bardziej, że coś ogólnie nie gra z DCS, albo, że nie podoba ci się jakieś podejście autorów. Szybko się przekonasz o czym mówię. Ja już tam jestem w grupie trolli, bo przy każdej nowej kampanii piszę o ich bzdurnym DRM i muszę teraz uważać na bana, ale luz, nie będę się przejmował jakimś tam typkiem i dawał mu satysfakcję. Niestety jako moderator może to i owo.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl


Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Ground Textures mod by Barthek dla DCS (Kaukaz)
« Odpowiedź #112 dnia: Czerwca 08, 2016, 20:05:17 »
Powstala ankieta, ciekawe jak szybko ja usuna: http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=168201 .
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Ground Textures mod by Barthek dla DCS (Kaukaz)
« Odpowiedź #113 dnia: Czerwca 08, 2016, 20:29:56 »
Już zamknęli, hehe, w dodatku SS napisał że "ED isnt going to allow the donations or charging", podczas gdy w EULA nie ma nic na temat donations, jeśli już sami rozróżniają oba te terminy.

"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Ground Textures mod by Barthek dla DCS (Kaukaz)
« Odpowiedź #114 dnia: Czerwca 08, 2016, 20:54:37 »
Czyli standard po Kacapsku, możesz mówić co chcesz - pod warunkiem, że mówisz tak jak my.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Odp: Ground Textures mod by Barthek dla DCS (Kaukaz)
« Odpowiedź #115 dnia: Czerwca 08, 2016, 21:09:56 »
OK, a jak się sprawa ma np. z http://www.ariescon.com/index10.html ?

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Ground Textures mod by Barthek dla DCS (Kaukaz)
« Odpowiedź #117 dnia: Czerwca 08, 2016, 21:38:17 »
No cóż, szkoda mi gościa, bo zasłużył na browara. Nikt nie musi dawać nawet po 10 euro, ale postawić dobre piwko czemu nie? Darowizna nie jest obowiązkowa, ale dobrowolna - trudno to uznać za zarabianie czy nagabywanie na jej złożenie.
Nie rozumiem podejścia kacapów i jak nigdy w tym wypadku jestem zniesmaczony ich podejściem.
Pan SS wielu osobom działa na nerwy, ale w życiu tak to bywa, że czy to przygłupy czy włazidupy mają stanowiska i decydują co i jak.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Ground Textures mod by Barthek dla DCS (Kaukaz)
« Odpowiedź #118 dnia: Czerwca 08, 2016, 23:19:03 »
@Bartek, a tak wracając do tematu drzewek. Miałem dziś więcej czasu potestowałem i ogólnie jest ok. Rożnica jest taka, że defaultowe drzewa + background pod nimi jest w tym samym kolorze i jakby ich ładowanie jest faktycznie ledwo zauważalne, co jest ciekawą opcją. Twoje drzewa jak i Starwaya ładują się podobnie, ale są bardziej kontrastowe, stąd jest jakby ten efekt ładowania się pod wzg. LOD i taki pop trees gdzieś dalej. Niestety tak widać po porostu musi być i DCS tak ma, bardziej to tylko widać po prostu jak są różnice w kolorach.

Natomiast całkowicie zapomniałem o opcji ustawienia ładowania się drzew w DCS pod wzg. dystansu (uwaga to nie opcja ultra, extreme czy coś). Miałem 19.000, a dałem na 25.000. Spadku w FPS nie widzę, natomiast faktycznie ładuje to sie nieco dalej i efekt pop trees się zmniejszył.

webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Ground Textures mod by Barthek dla DCS (Kaukaz)
« Odpowiedź #119 dnia: Czerwca 09, 2016, 08:56:18 »
A więc tak. Pisząc na ED wiadomość, iż jest to mój ostatni post na ich forum, załatwiłem sobie również w gratisie zamknięcie całego mojego wątku, oczywiście bez żadnej konsultacji (choćby jakiegoś powiadomienia mnie o tym fakcie na PW). Zmieszani całą sytuacją ludzie zaczęli więc wczoraj tworzyć nowe tematy z zapytaniem co się dzieje, które w najlepszym wypadku istniały na forum przez 3 minuty - zdążyłem zobaczyć przynajmniej 4 takie tematy, nie licząc wspomnianej wyżej ankiety. ED stara się jak może, aby zagłuszyć całą sytuację nie dając ludziom możliwości wypowiedzenia się, stąd dyskusja przenosi się na inne fora - czego też się nie spodziewałem. Niezwykle motywujące jest dla mnie jednak to, iż od wczoraj dostałem na PW mnóstwo zapytań o to, gdzie można będzie dalej śledzić postęp prac i w razie czego, postawić mi wirtualnie piwo. To cieszy. Plan jest zatem taki, aby albo przenieść się na inne forum i tam publikować postęp prac nad modem, albo założyć coś w rodzaju fanpage'a. Nie zdecydowałem jeszcze.

Cytat: YoYo
@Bartek, a tak wracając do tematu drzewek. Miałem dziś więcej czasu potestowałem i ogólnie jest ok. Rożnica jest taka, że defaultowe drzewa + background pod nimi jest w tym samym kolorze i jakby ich ładowanie jest faktycznie ledwo zauważalne, co jest ciekawą opcją. Twoje drzewa jak i Starwaya ładują się podobnie, ale są bardziej kontrastowe, stąd jest jakby ten efekt ładowania się pod wzg. LOD i taki pop trees gdzieś dalej. Niestety tak widać po porostu musi być i DCS tak ma, bardziej to tylko widać po prostu jak są różnice w kolorach.

Natomiast całkowicie zapomniałem o opcji ustawienia ładowania się drzew w DCS pod wzg. dystansu (uwaga to nie opcja ultra, extreme czy coś). Miałem 19.000, a dałem na 25.000. Spadku w FPS nie widzę, natomiast faktycznie ładuje to sie nieco dalej i efekt pop trees się zmniejszył.

A widzisz! Moje drzewa muszą być bardziej kontrastywne w stosunku do podłoża, bo tak jest realniej z moich obserwacji, a google earth przejrzałem chyba z milion razy tworząc tekstury :D. To, co mogę zasugerować, to wypróbowanie dodatkowo moda Mustanga. Yoyo, z Twoich screenów wynika, że moda nie masz zainstalowanego, a widać to po tym:



Gdy latasz, nie zauważyłeś nienaturalnych przebarwień na lasach? Przykładowo masz dużą jego połać naturalnego koloru, a na niej takie trójkątne miejsca z o wiele jaśniejszym kolorem? Zaznaczyłem przykład na Twoim screenie. Mod Mustanga się ich pozbywa i powoduje, że drzewa dodatkowo tracą na kontraście i lepiej wtapiają się w teksturę pod nimi, zmniejszając z pewnością efekt pop up jeszcze bardziej. Przetestuj z JSGME w wolnej chwili. Polecam!  ;)