Autor Wątek: DCS World i Oculus Rift...  (Przeczytany 31260 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #90 dnia: Września 20, 2016, 07:04:47 »
Można ostrość trochę poprawić, ale pełnej nie uzyskasz, za mała rozdzielczość i tego nie przeskoczysz.
Oculus ponoć jest ciut lepszy (nie testowałem), ale to nadal zajawka, chyba że ktoś jest skłonny iść na duuże kompromisy.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #91 dnia: Września 20, 2016, 07:11:41 »
A nie mieli tam Oculusa? Ja tam czekam na drugą generację, właśnie przez tę rozdzielczość.
Bywam czasem w Łodzi i też tam pewnie podjadę kiedyś. Za dychacza można spróbować.
Co do Oculusa to nie wiem, ale chyba raczej nie. Widziałem dwa zestawy HTC wiszące na wieszaku i cała infrastruktura podszykowana pod HTC, ale głowy za to, że nie mają nie dam.

Można ostrość trochę poprawić, ale pełnej nie uzyskasz, za mała rozdzielczość i tego nie przeskoczysz.
Oculus ponoć jest ciut lepszy (nie testowałem), ale to nadal zajawka, chyba że ktoś jest skłonny iść na duuże kompromisy.
Czyli nie była to wina tylko mojej ślepoty i pozostaje nam czekać na 4K.
Swoją drogą podobno Japończycy co grzebią, zobaczymy co wyjdzie póki co ja mówię pass, nie będę zajeżdżał nie najlepszego już wzroku  :P
Śmigłowce nie mogą latać - są po prostu tak brzydkie, że ziemia je odpycha.

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #92 dnia: Września 20, 2016, 08:15:35 »
Wg. mnie to nie kwestia wzroku. Przecież obraz z okularów VR masz góra 5 cm przed oczami. Jak gapisz się na monitor w okularach to jest ok, bo 50-60 cm dla krótkowidza robi różnicę (sam nosze okulary, ale aby się pobawić komórką lub tabletem to je zdejmuję).

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #93 dnia: Września 20, 2016, 08:27:48 »
Ekran w goglach VR masz za soczewkami, które tak załamują światło aby nie trzeba było skupiać wzroku na czymś 5 cm przed ekranem, tylko naturalnie patrzeć "przed siebie".
Krótkowidz bez okularów/szkieł kontaktowych nie będzie widział ostro.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #94 dnia: Września 20, 2016, 09:57:02 »
Aha. No to raczej ci w okularach mają słabo. Chyba, że używają soczewek kontaktowych.

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #95 dnia: Września 20, 2016, 10:11:01 »
Ja noszę soczewki kontaktowe, ale z tego co czytałem na forach to ludzie zakładają gogle na okulary. Niektórzy z tego powodu, naklejają ochronną folię na soczewki VR żeby chronić je przed porysowaniem.
Nie wiem jak HTC, ale w Oculusie duże znaczenie ma to jak gogle leżą na głowie. Kilka milimetrów niżej czy wyżej i już ostrość leci na łeb. Poza tym trzeba ustawić dobrze dystans między soczewkami, tak aby odpowiadał temu jak szeroko są rozstawione twoje oczy. Po kilku tygodniach używania Rifta już wiem jak czytelny powinien być tekst na ekranie, więc nie mam już problemów z ustawieniem ostrości.

Kiedy ostatnio pisałem tutaj o doświadczeniach z Oculusem było to 2 dni po zakupie. Kląłem na ostrość i ogólną jakość obrazu, ale już mi przeszło. Może to tylko kwestia przyzwyczajenia, ale raczej nauczyłem się lepiej używać gogle VR. Na upartego mogę nawet czytać to forum przez Virtual Desktop.

Na dzień dzisiejszy jestem bardzo zadowolony z nowej zabawki. Oczywiście rozdzielczość mogła by być lepsza, ale który komp by to uciągnął? W DCS muszę zjechać z ustawieniami do MEDIUM mimo że pod maską mam i7 6700@4.5GHz plus podkręcone GTX980ti. Najnowszy GTX1080 też sobie nie radzi w max detalach.

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #96 dnia: Września 20, 2016, 11:28:00 »
No to raczej słabo, jeśli trzeba schodzić z detalami, zwłaszcza w DCSie. Jak dla mnie to dyskwalifikująca kwestia. Oczywiście to moje zdanie, ale w życiu nie wydałbym takiej kasy aby schodzić z detalami w dół. Już wolałbym kupić monitor 2K z G-Sync.

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #97 dnia: Września 20, 2016, 12:01:12 »
W przypadku VR trzeba iść na kompromisy i to się raczej nie zmieni, nawet za kilka generacji. Akurat w DCSie i innych combat simach wydajność kompa jest najmniejszym problemem. Przeciwnik z monitorem i TrackIRem będzie miał zawsze przewagę nad tobą, nawet przy takich samych ustawieniach graficznych.

Ja używam VR w simracingu i tutaj spisuje się idealnie. Ostatnio oglądałem Marsjanina w 3D, jakość obrazu jest lepsza niż w IMAX.

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #98 dnia: Września 20, 2016, 12:17:51 »
W sumie to co piszesz potwierdza moje i Qrdla dywagacje na temat przydatności gogli VR do latania w combat simach. Również inni zapaleni na początku już nieco ochłonęli :).

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #99 dnia: Września 27, 2016, 17:14:29 »
Zapomnieli Ci w DCS'ie włączyć supersampling na x2, wtedy jest dużo lepiej ... no ale ogólnie czekamy na sprzęt 4K żeby było dobrze ... bo do miodnie pewnie trzeba zaczekać na 8K
@Shaitan ale wrażenie siedzenia w maszynie jest bezcenne ;) ... polecam Ci jeszcze Elite Dangerous które mnie ostatnio OGROMNIE wciągnęło tylko też daj supersampling co najmniej na x1,5 a wracając do DCS'a to pacnij w VR w ustawieniach i powinno być OK, ew. dostosuj pod siebie po tym manewrze. A co do czekania na generację drugą to jak najbardziej czekam... tylko aktywnie bawiąc się już dzisiaj. Jak się pojawi to sprzedam CV1 dołożę i kupię CV2 ... A klienta na CV1 na pewno znajdę bo jest to dość duża nisza i wystarczy dać dobrą cenę...  A CV1 to nie DK 1 czy DK2 ... ale pełnoprawny produkt. Powiedz jeszcze przyjacielu ile najdłużej jednym cięgiem w oculusie wytrzymałeś ... bo ja 6 godzin na Elite Dangerous ... ;) później już trochę gąbka drażni mimo iż boczne paski mam na maksymalny luz ustawione ale tak żeby nie latały (no głowę mam sporą :D) ...
Core i7 6700K+Cryorig H5 Universal; Asus Z170-P;Asus ROG Strix GTX1080; 16Gb HyperX 3Ghz;Corsair RM850; Samsung 950Pro+ PlextorPX512M7VC+ WDCaviar Green 2Tb; Benq XL2720Z+NVidia 3D Vision2; Oculus Rift CV1; Leap Motion; Saitek X52 Pro; Logitech G502/ Logitech G600; Razer Tartarus; Logitech Momo; Logitech K360; Zalman GS1000; Fantec QB-X8US3-6Ge 8xHDD WDGreen 2TB

DCS World 1.5 (Steam)
A10A ; A10C ; Flaming Cliffs 3 ; SU25T ; P51D ; KA50 ;

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #100 dnia: Września 27, 2016, 21:28:27 »
Supersampling mam na x1.5. Im wyżej tym gorzej dla klatek których i tak zawsze brakuje w DCS.
W goglach nie wytrzymałem chyba dłużej niż godzinę. 6h to ja chyba nigdy w życiu nie siedziałem przed kompem. Rekord to chyba 5h grając w Commandos 2.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #101 dnia: Września 27, 2016, 23:14:33 »
Commandos 2.

Tylko kiedy to było? W Commandos  (1) zdarzyło się siedzieć mi do rana, ale wtedy byłem piękny i gładki ;) .
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #102 dnia: Września 28, 2016, 09:25:23 »
Poprawka, to była jednak Jedynka, lata temu jak jeszcze w PL mieszkałem. Siedziałem chyba 5h nad ostatnią, dwudziestą misją. Skończyłem jakoś nad ranem.

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #103 dnia: Września 29, 2016, 07:32:41 »
No to fakt, tytuł był godzien tak długiego siedzenia, aż żałuję że nie odświeżyli go dzisiaj. Były próby z FPS ale nie do końca to wyszło. Mnie się ostatnio posiedziało na chorobowym więc zaszalałem ;)
Core i7 6700K+Cryorig H5 Universal; Asus Z170-P;Asus ROG Strix GTX1080; 16Gb HyperX 3Ghz;Corsair RM850; Samsung 950Pro+ PlextorPX512M7VC+ WDCaviar Green 2Tb; Benq XL2720Z+NVidia 3D Vision2; Oculus Rift CV1; Leap Motion; Saitek X52 Pro; Logitech G502/ Logitech G600; Razer Tartarus; Logitech Momo; Logitech K360; Zalman GS1000; Fantec QB-X8US3-6Ge 8xHDD WDGreen 2TB

DCS World 1.5 (Steam)
A10A ; A10C ; Flaming Cliffs 3 ; SU25T ; P51D ; KA50 ;

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #104 dnia: Października 31, 2016, 00:12:40 »
Byłem dziś w Łodzi i przy okazji przypomniałem sobie o tym Experymentarium i DCS.
http://www.manufaktura.com/33/experymentarium
Faktycznie, dychacz za 10 min. Ogólnie nie żałuję, bo można sobie oblukać to i owo, ale też nie żałuję dlatego, że nie naciągnąłem się na VR na tę chwilę. Owszem, ciężko może się odnieść na 100% bo tam jest HTC (zobaczcie cenę: http://www.sklep-wirtualny.pl/sklep/gogle-vr/htc-vive/ ), chociaż rozdzielczości Oculus i Vive oferują te same, a po drugie sami dokładnie nie wiedzą jak pewnie wszystko sobie tu ustawić w DCS pod VR (chociaż jadą na wersji Steam, więc samo się updejtuje do najnowszej wersji). O ile faktycznie fealing tego wszystkiego jest fajny i to 3D robi spore wrażenie, zwłaszcza kabinka Su-25T wygląda w tym 3D bardziej przestrzennie (przy TF-51, aż tak nie było) to jednak obecna rozdzielczość (1080x1200 na jedno oko) psuje tu wszystko totalnie. Przy tym nowym VR tunelu już tak nie czułem, jak 2 lata temu w Oculus DK1+ i IL-2 BoS. Pod tym względem jest okej. Muszą poprawić także wagę urządzenia, bo jednak to czuć, a w raz ze słuchawkami to siedzi się w tym jak w kasku i lekko to wszystko grzeje (i się i nas). To jeszcze jednak da się przeżyć. Obracanie 1:1, więc szóstą szybko nie złapiemy, ba w zasadzie z fotela w ogóle nie złapiemy. Pewnie to jednak kwestia przyzwyczajenia i ćwiczeń. Chociaż osoba z dobrze skonfigurowanym TiR i tak będzie bezkonkurencyjna w dogu.  Rozdzielczość jednak psuła totalnie cały efekt. Nie szło przeczytać ani jednego budzika w Su-25T i Mustangu. Trochę się czułem jak tu, czyli we Flanker 2,5 i to jeszcze na monitorze kineskopowym ;> :

;)

Jako tako był czytelny HUD za to. Wygładzania albo tam nie mieli, albo było słabe, bo wszędzie schodkowało, a do tego domki dalej się mieniły. Nieco czuć na pewno w razie czego jednak ten problem, jak operować klawiaturą. Mówiłem gościowi jaki skrót ma wcisnąć, ale przy VR w ogóle zapomnimy, że będzie korzystało się z "domowego kokpitu". Wszystko na HOTAS i tyle najwyżej. To niestety minus (może kiedyś zrobią VR ale z rzeczywistością rozszerzoną coś  a la Pokemon Go :D). Sprzęcik ogólnie fajny, ale to dopiero początki, coś jak wyścigówka na kołach od Malucha, gdzie jeszcze od 3 biegu nam nie wchodzi, a pasek klinowy piszczy od samego startu. Za 2-3 lata, jak będzie druga, albo trzecia generacja może się skuszę. Na tę chwilę lepiej wydać tę kasę na lepszy monitor. Jedyną fajną rzeczą to dla mnie efekt 3D. Na pewno to przyszłość i za jakiś czas "must to have", ale raczej teraz jest ten etap, że lepiej po prostu na to zbierać kasę, niż kupować. Może kiedyś trafię na bardziej optymalne ustawienia, gdzie da radę coś odczytać...

Nie wiem czy nie lepszym rozwiązaniem jak ktoś ma parcie nie byłoby jednak pójście w 3D Vision wraz z Trackie IR ale coś słyszałem kiedyś o problemach tej technologii.

« Ostatnia zmiana: Października 31, 2016, 12:23:35 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl