Autor Wątek: DCS World i Oculus Rift...  (Przeczytany 31197 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpnia 19, 2016, 10:49:04 »
Zgodzę się ale często mam takie motywy że usiłują mi uciec nisko nad ziemią w większości jednak na w miarę płaskim terenie (chyba przyzwyczajenia ;) ), może szczęście a może nie ale  wychaczam takich delikwentów .. w VR dochodzi jeszcze głębia i immersja z otoczeniem. Fakt niższa rozdzielczość trochę przeszkadza ale nie jest na tyle niska żeby uniemożliwiała namierzenie i śledzenie pacjenta. CV1 na oko ma 1080x1200 czyli trzeba liczyć taką rozdzielczość dla monitora. Obecnie podobna dla monitora to 1280x1024, odpal sobie na takiej DCS'a i sam sprawdź jak widać :) ...

Co do IR Tracka to sam miałem zamiar kupić ale jak policzyłem koszty to wolałem dołożyć do oculusa... 1000zł za sam tracking to ciut za dużo. Próbowałem sam go zbudować ale niestety nie namierzyłem diód IR z aż tak szerokim kontem świecenia ...  Oculus ma swój system śledzenia Constelation i świetnie się on sprawdza.
Core i7 6700K+Cryorig H5 Universal; Asus Z170-P;Asus ROG Strix GTX1080; 16Gb HyperX 3Ghz;Corsair RM850; Samsung 950Pro+ PlextorPX512M7VC+ WDCaviar Green 2Tb; Benq XL2720Z+NVidia 3D Vision2; Oculus Rift CV1; Leap Motion; Saitek X52 Pro; Logitech G502/ Logitech G600; Razer Tartarus; Logitech Momo; Logitech K360; Zalman GS1000; Fantec QB-X8US3-6Ge 8xHDD WDGreen 2TB

DCS World 1.5 (Steam)
A10A ; A10C ; Flaming Cliffs 3 ; SU25T ; P51D ; KA50 ;

qrdl_logos

  • Gość
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpnia 19, 2016, 11:06:54 »
Czyli podsumowując dotychczasowe informacje: po pierwsze nie miałeś do czynienia z TrackIR lub pochodnymi, tzn. nie latałeś z tym; po drugie, `wyhaczysz` wszystkich czy lecą wysoko, czy i nisko i nic nie ma prawa ci uciec. Bez urazy, ale jak dla mnie wszystko jasne  :evil:. Ponawiam zaproszenie Lipasa na loty na =OPS= Polonez. Zapowiedzi zwykle w temacie o wspólnym lataniu, a jak już latamy, to nie wcześniej niż o 21:30. Z chęcią posłucham i zobaczę jak w rzeczywistości sobie radzisz i nisko i wysoko  8).

Tako rzecze,
Zaatustra

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpnia 19, 2016, 11:19:25 »
Ja z zasady latam na A-10C, tu trzeba mieć wgląd w monitory bojowe i to w dobrej rozdzielczości, w dodatku wiele przycisków itd. Mam też namiastkę domowego kokpitu, bo klikanie myszką w guziczki to beznadziejna sprawa, a tu nie przypiszesz wszystkiego do joya...  Zatem dla mnie okulary odpadają, raczej 3 monitory - kiedyś. Teraz myślę o wymiania monitora na 2K, jakieś 27-28 cala.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpnia 19, 2016, 11:30:42 »
Oj bez jaj ja takim orłem nie jestem, może zwyczajnie jak pisałem miałem szczęście... do tego nie mówię że wszystko i wszystkich namierzę i przechwycę podejrzewam że dużo w tym szczęścia, tym bardziej że latam raczej bardzo amatorsko... zwyczajnie zachwycam się VR'em tym co mi dał i usiłuję jakoś odnieść się do tego co miałem wcześniej czyli rozglądanie się z HOTAS'a i granie na monitorze w 3D, przy Was na bank mnie będą na szufelkę zamiatać ;) dużo jeszcze praktyki przede mną, ale chyba podstawy mam już za sobą...

Z tego co bawiłem się na DCS,ie bardzo fajnie na VR'rze wychodzi mi ściganie pacjenta i wyrównanie lotu skrzydło w skrzydło parę metrów od jego maszyny, czego raczej nie byłem w stanie osiągnąć na zwykłym monitorze... Podobnie jest z celowym przeciąganiem maszyny w świecy, o ile na monitorze nawet tak się nie bawiłem to teraz takie wychodzenie nad samą ziemią, czysta frajda, częściej męczę samolot do granic jego możliwości. Blackout na VR też super wygląda  :)

Szkoda że tak późno zaczynacie bo dzisiaj będę miał trochę wolnego wcześniej tak 16.00 w górę, w okolicach 22.00 to raczej na TS'ie robię za cichociemnego ale jakby co w lataniu mi to nie przeszkadza :).

Padonis nie wiem czy miałeś CV1 na głowie ale polecam sprawdzić osobiście. Rozdzielczość naprawdę jest wystarczająco dobra. Jak wcześniej odpal sobie DCS'a na 1280x1024 i sam zobacz jak to wygląda, prawie identycznie jest na VR. Ja wolę używać klikanego pulpitu przy użyciu LEAP MOTION. Tu przykład, choć nieco kulawy jak to działa https://www.youtube.com/watch?v=FJdphVgTZRQ . Leap motion można wyhaczyc za 100zł na olx lub allegro i po temacie. Teraz szukam odpowiedniej apki która mi zacznie obsługiwać porządnie klikany pulplit. Jak się zrehabilitują nad Leap Motion to sterowanie A10C będzie wyglądało tak https://www.youtube.com/watch?v=YD1NDjAleCM .... Szczerze więcej nie potrzebuję, po co zabudowywać pół biurka jak można inaczej i być wirtualnie w maszynie.  Mam dokładnie takie kombo Oculus Rift CV1 + Leap Motion + Universal VR Dev Mount i czekam aż wreszcie to ogarną po całości, a wtedy klikany pulpit przyniesie kolejną tonę frajdy.
Core i7 6700K+Cryorig H5 Universal; Asus Z170-P;Asus ROG Strix GTX1080; 16Gb HyperX 3Ghz;Corsair RM850; Samsung 950Pro+ PlextorPX512M7VC+ WDCaviar Green 2Tb; Benq XL2720Z+NVidia 3D Vision2; Oculus Rift CV1; Leap Motion; Saitek X52 Pro; Logitech G502/ Logitech G600; Razer Tartarus; Logitech Momo; Logitech K360; Zalman GS1000; Fantec QB-X8US3-6Ge 8xHDD WDGreen 2TB

DCS World 1.5 (Steam)
A10A ; A10C ; Flaming Cliffs 3 ; SU25T ; P51D ; KA50 ;

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpnia 19, 2016, 11:47:22 »
A tu jeszcze jeden ciekawy przykład połączenia VR i leap motion. https://www.youtube.com/watch?v=tp4-mLuV6lA

i wątek u autorów apki : https://developer.leapmotion.com/gallery/flyinside
Core i7 6700K+Cryorig H5 Universal; Asus Z170-P;Asus ROG Strix GTX1080; 16Gb HyperX 3Ghz;Corsair RM850; Samsung 950Pro+ PlextorPX512M7VC+ WDCaviar Green 2Tb; Benq XL2720Z+NVidia 3D Vision2; Oculus Rift CV1; Leap Motion; Saitek X52 Pro; Logitech G502/ Logitech G600; Razer Tartarus; Logitech Momo; Logitech K360; Zalman GS1000; Fantec QB-X8US3-6Ge 8xHDD WDGreen 2TB

DCS World 1.5 (Steam)
A10A ; A10C ; Flaming Cliffs 3 ; SU25T ; P51D ; KA50 ;

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpnia 19, 2016, 12:08:34 »
A co to takiego ten Leap Motion ?

To są te wirtualne dłonie? Fajna opcja, trzeba do tego mieć rękawiczki jakieś?

Ps. pod względem toczenie doga - nie obiecuj sobie wiele, a w zasadzie nic. Powiem krótko, więcej pokory ;>. Tutaj akurat nie liczy się absolutnie sprzęt typu VR. Oczywiście immersję będziesz miał z lekka lepszą ale tutaj chodzi o znajomość maszyny, systemów i dynamiki  modelu lotu jak i "lotniczego" sprytu. Nawet śmiem powiedzieć, że z nim jest gorzej z prostej przyczyny - w Tracku masz ustawienie prędkości obrotu i kalibracji wychylenia. Tu masz zdaje się to 1:1 więc nawet nie nadążysz za tym co robi osoba latająca z Track IR w dogu, zwłaszcza drugowojennym
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpnia 19, 2016, 12:10:52 »
O ja.. ale czad z tym leap motion. Chyba dwa lata temu gdzieś tu na forum o tym marzyłem :D.
YoYo to taka skrzyneczka na biurku: https://www.leapmotion.com/product/desktop
Gigabyte: P55-USB3, obecnie: i7 870 2.93 (3.72) poprzednio: i5 760 (3.49), RAM: 16GB, MSI 970. AV8R-01, Logitech G940, Thrustmaster Hotas X, Saitek Pro Flight Combat Rudder Pedals, FreeTrack

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpnia 19, 2016, 12:28:31 »
Leap motion to coś jak kinect z x boxa tylko wielkości pendrive'a i nie trzeba mieć żadnych rękawiczek . Służy toto do rozpoznawania rąk,dłoni i przenoszenia ich do wirtualnego świata. Ma dwa tryby działania stacjonarny, czyli kładziemy na biurko i machamy łapami nad nim albo VR gdzie jest przyczepiony do gogli a my machamy sobie przed nosem rękami, świetna rzecz i tania... ma to przyszłość zwłaszcza w VR.
Core i7 6700K+Cryorig H5 Universal; Asus Z170-P;Asus ROG Strix GTX1080; 16Gb HyperX 3Ghz;Corsair RM850; Samsung 950Pro+ PlextorPX512M7VC+ WDCaviar Green 2Tb; Benq XL2720Z+NVidia 3D Vision2; Oculus Rift CV1; Leap Motion; Saitek X52 Pro; Logitech G502/ Logitech G600; Razer Tartarus; Logitech Momo; Logitech K360; Zalman GS1000; Fantec QB-X8US3-6Ge 8xHDD WDGreen 2TB

DCS World 1.5 (Steam)
A10A ; A10C ; Flaming Cliffs 3 ; SU25T ; P51D ; KA50 ;

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpnia 19, 2016, 12:38:49 »
No wygląda rewelacyjnie i do tego teścik w FSX, mniam...
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpnia 19, 2016, 12:57:15 »
Szczerze więcej nie potrzebuję, po co zabudowywać pół biurka jak można inaczej i być wirtualnie w maszynie. 
Może dla tego by nie machać rękoma bez skłądu i ładu przed sobą i widzieć co się dzieje wokół ciebie. Zawsze można wylać sobie na kolana swoje ulubione piwo, stojące na biurku. Lub w przypdku kolegi Boskiego, walnąć swojego kota prosto w oko... :)  Może się okazać że po puszczeniu przepustnicy, tej całkiem realnej, i po włączeniu czegoś mniej realnego w wirtualnym kokpicie, nie trafiasz szybko na realną przepustnicę na twym biurku. To właśnie te parę sekund powoduje, że zastanawiasz się co R-73 robi w twoim tyłku ... :) To wszystko są fajne zabawki, jednak  panowanie nad całością i otoczeniem wokół ciebie jest dla mnie ważniejsze. Pewnie doskonale się to może sprawdzić w maszynach z FC, lecz nie w pełni klikalnych samolotach. A zwłaszcza w czasie walki.
Oczywiście nie neguję takich zabawek, ale jak dla mnie, to nie zdają one u mnie egzaminu. Wolę realne guziki, przełączniki, dzwignie itp...  :evil:
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpnia 19, 2016, 13:35:29 »
No starego psa ponoć nie nauczy się nowych sztuczek ;) ... To fakt że stawianie piwa w pobliżu to niezbyt dobry pomysł bo fizycznie obsługujesz i świat wirtualny i realny... kot też może oberwać. Z ciekawostek w jakim kierunku to idzie, to pracują nad dotykiem który będziemy czuć ... https://www.neurodigital.es/      http://www.techtimes.com/articles/59002/20150609/smart-gloves-by-gloveone-will-let-you-feel-virtual-reality.htm ponoć microsoft też nad tym pracuje.... a wracając do leap motion .... coś dla 18+ ;)
http://twicsy.com/i/tREN5h leap motion pozwala w VRGirlz bawić się boobsami ;) ... jako ciekawostka ....
Core i7 6700K+Cryorig H5 Universal; Asus Z170-P;Asus ROG Strix GTX1080; 16Gb HyperX 3Ghz;Corsair RM850; Samsung 950Pro+ PlextorPX512M7VC+ WDCaviar Green 2Tb; Benq XL2720Z+NVidia 3D Vision2; Oculus Rift CV1; Leap Motion; Saitek X52 Pro; Logitech G502/ Logitech G600; Razer Tartarus; Logitech Momo; Logitech K360; Zalman GS1000; Fantec QB-X8US3-6Ge 8xHDD WDGreen 2TB

DCS World 1.5 (Steam)
A10A ; A10C ; Flaming Cliffs 3 ; SU25T ; P51D ; KA50 ;

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpnia 19, 2016, 13:56:40 »
Co do oculusa to fakt jest to fajna zabawka z imersją klimatem itd. Niestety tylko i wyłącznie do zabawy offline, ja nie krytykuje sam zamierzam sobie nabyć w bliższej bądź dalszej przyszłości.
Natomiast co do online sprawa ma sie tak:
Od momentu kiedy Qrdl, Lipas albo Slajder znajdą się w pozycji dogodnej do rozpoczęcia walki do strzału masz może 10 sekund (zakładam optymistycznie, że z przyczyn humanitarnych zrezygnują z odpalenia np R-73). Walka z żywym człowiekiem do tego takim który wie co robi to sekundy, a każde wyciagnięcie ręki itd często decyduje o zwycięstwie bądź przegranej. Yoyo ma absolutna rację, ja na tracku wychylę głowę o 30 stopni żeby obejrzeć sie do tyłu, a na rifcie trzeba sie całkowicie obrócić.
Szczęścia z kręgosłupem.
Śmigłowce nie mogą latać - są po prostu tak brzydkie, że ziemia je odpycha.

qrdl_logos

  • Gość
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpnia 19, 2016, 14:12:36 »
A czy Oculus działa z RoFem? Wydaje mi się, że tam mogłoby być interesująco. Oczywiście pomijając fakt wykręconej szyi  :evil:.

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpnia 19, 2016, 14:23:40 »
No domyślam się że łatwo nie będzie, ale nie zapominaj o HOTAS'ie który też mam obłożony pod siebie ;) nie mówię że mam jakiekolwiek szanse ale nie jestem na tyle tempy żeby podczas walki bawić się w klikany pulpit :) . Zabawy w klikanie to można sobie robić przy odpalaniu maszyny, świateł itp. czy autopilocie jak jest lajcik, cała reszta to czysty hotas i oczy w du...e plus lusterka ;) ...
Poza tym śmierć będę miał chociaż bardziej realistyczną :D niż inni, i mam szansę zobaczyć jak mi rakieta koło nosa przejdzie...
Core i7 6700K+Cryorig H5 Universal; Asus Z170-P;Asus ROG Strix GTX1080; 16Gb HyperX 3Ghz;Corsair RM850; Samsung 950Pro+ PlextorPX512M7VC+ WDCaviar Green 2Tb; Benq XL2720Z+NVidia 3D Vision2; Oculus Rift CV1; Leap Motion; Saitek X52 Pro; Logitech G502/ Logitech G600; Razer Tartarus; Logitech Momo; Logitech K360; Zalman GS1000; Fantec QB-X8US3-6Ge 8xHDD WDGreen 2TB

DCS World 1.5 (Steam)
A10A ; A10C ; Flaming Cliffs 3 ; SU25T ; P51D ; KA50 ;

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpnia 19, 2016, 14:43:06 »
No niestety albo "stety" w A-10C wyjścia nie mam, kokpit w czasie walki, znajdowania calu itp jest jak skrzynka piwa - cały mój :) . A dokładnie jego jakieś 1/3, połowa jak pogasną ci silniki, czy mały ogień w maszynie się pojawi. Wszystko zależy od sytuacji.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)