Autor Wątek: DCS World i Oculus Rift...  (Przeczytany 31229 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #180 dnia: Lutego 01, 2018, 09:08:58 »
Zreflektował się po Twoim wpisie.  :P

Naprawione.

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #181 dnia: Lutego 01, 2018, 11:55:11 »
Ja wczoraj walczyłem z ustawieniami na goglach Pimax 4K - jedno jest pewne, 2.5 nie jest tak zoptymalizowana jak 1.5 w VR, ale wina może leżeć po stronie Defereed Shadows który zjada więcej fps. Na tych samych ustawieniach co w 1.5.8 nie miałem już takiej płynności w 2.5. W 1.5.8 korzystałem z rozdzielczości renderowania na poziomie 1801x2224 (8MP/frame, 480MP/sec@60Hz) i jakość obrazu była na prawdę super - bez problemu było widać te małą czcionkę na radarze w M2000C.  Teraz w 2.5 aby uzyskać taki sam wynik płynności musiałem zjechać z rozdzielczością renderingu 1441x1779 (5.1MP/frame, 307MP/sec@60Hz), jakość minimalnie mniejsza - ale kompensowana ustawieniem IPD - wielkość kokpitu się zwiększyła i teraz wydaję się być realnych rozmiarów przez co łatwiej odczytywać przyrządy. Ja muszę celować w 60Hz bo Pimaxy więcej nie wyciągają i wtedy obraz jest bardzo płynny.

W grze MSAA off, Grass 0, Trees 100%  ;D , Anisotropic filtering x2, PD 1.0,

Co ciekawe na max ustawieniach wszystkiego miałem 32fps w VR :) Ale nie dało się latać zbytnio. Przy max ustawieniach dosłownie wszystkiego w trybie nie VR pokazywało mi 82-100fps. Mam nadzieję, że poprawia optymalizację VR w 2.5.
F-16C Block50 driver...

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #182 dnia: Lutego 01, 2018, 12:57:42 »
Testów część dalsza...

Kolejny "Łepek" - https://www.youtube.com/watch?v=HPzEoWd0R5A

Wszystkie swoje zmiany w ustawieniach testuję programem VRMARK jako, że jestem Oculus Rider-em.

Wynik z przed zmianami wynosił 230fps po 253fps. Zmiany jakości grafiki na gorszą nie zauważam w Oculusie. Panowie testujcie. Szukam kolejnych FPS-ów aby dołożyć cienie, które wyglądają zacnie w DCS-ie.

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #183 dnia: Lutego 01, 2018, 13:10:38 »
Wstępne renderowanie klatek wirtualnej rzeczywistości na 4? To faktycznie przyśpiesza? Cały czas myślałem, że ustawienie na 1 jest najlepsze dla wydajności.
F-16C Block50 driver...

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #184 dnia: Lutego 01, 2018, 18:39:19 »
Walczę z ustawieniami już 3 godziny i nie mogę pozbyć się takiego oto efektu: https://www.youtube.com/watch?v=jP45DXLy_n0 - jak ma ten koleś na filmie. Przejaskrawione przyrządy, ogólnie barwy jakieś takie nasycone albo blade :/. Bawiłem się gammą, ale jak ustawie teren, to kokpit obleśnie wygląda i odwrotnie. Przed betą było wszystko ładnie cacy. W innych kokpitach i Nevadzie_jest to samo. Czy odpalę w VR czy na zwykłym monitorze nie ma znaczenia.
« Ostatnia zmiana: Lutego 01, 2020, 11:44:01 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #185 dnia: Lutego 01, 2018, 18:50:09 »
To wyłącz Deffered Shading i włącz HDR z powrotem, będziesz miał wtedy to samo co w 1.5.8.

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #186 dnia: Lutego 01, 2018, 19:26:18 »
No tak, po wyłączeniu "Deffered Shading" kokpit wygląda ładnie, natomiast teren paskudnie. Na innych filmach kokpity i teren wyglądają ok, także musi być jakiś myk zęby żeby to ustawić. Może coś z poprzednimi wersjami się gryzie? A Wy jak macie z włączoną opcją "Deffered Shading"?
« Ostatnia zmiana: Lutego 01, 2020, 11:41:40 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #187 dnia: Lutego 01, 2018, 19:29:46 »
Ogólnie to dużo zależy od pory dnia, niestety jest to trochę niezbalansowane i o pewnej porze wszystko wygląda idealnie, a czasem albo kokpit albo teren źle.

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #188 dnia: Lutego 01, 2018, 23:48:09 »
Też mam takie wrażenie, że wyłączenie DS polepsza widok kabiny, ale drzewa są wtedy bardzo jasne najczęściej względem otoczenia. Wygląda to nienaturalnie. Poza tym tracimy inne "ficzery" związane z DS - np ładniej wyglądające wybuchy, nie wspominając o ogólnym oświetleniu. Ja u siebie dziś trochę testowałem i różnicy w wydajności pomiędzy DS on a OFF nie widzę. Tak czy siak jest najczęściej 45 klatek. Co ciekawe miałem i5 2500k+8GB 1600 RAM, a wczoraj zmieniłem na i5 8600k  +16GB 3200 RAM (tego jeszcze nie kręciłem) i różnica w wydajności jest niewielka lub żadna... to jest jakaś kpina. Fakt, że najwięcej zyskałem na SSD i szybkiej pamięci, bo teraz nie doczytuje nic w trakcie lotu, ale fps to bida. Wszystkie inne symulatory dostały mega kopa a silnik DCS pracuje po swojemu :) Karta 1070 8GB pracuje na 100%, pamięć zajęta prawie w całości, procek coś tam mieli - ok 40%. IMO to ten silnik mają strasznie nie zoptymalizowany. Tak to jest, jak jest monopol. Pamiętam jednak, że to beta więc może jeszcze coś poprawią. Póki co optymalizacja dla VR leży. To wszystko co wyżej opisuję to spokojny lot MI8 (free flight). Boję się pomyśleć co się stanie jak będzie wojna ;)

Dla porównania polatałem dziś trochę w BOS i tam wszystko śmiga aż miło. Wygląda pięknie. Drzewa są również ładne i kolizyjne;) Walka nad ziemią z udziałem 5 maszyn i klatki nie schodziły często poniżej 90fps przy prawie wymaksowanym wszystkim...  Podejrzewam, że w WT będzie jeszcze lepiej z wydajnością, choć to już inny target nieco.

I na koniec jeszcze dodam tylko, że wczoraj przed rozebraniem starego kompa zrobiłem na szybko test bez VR i przy opcjach grafiki na medium fpsy nie schodziły zbyt mocno poniżej 200. Na high były w okolicach 90. To też pokazuje, że VR jest potraktowany po macoszemu. Na forum DCS wiele osób ma to samo zdanie. 
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #189 dnia: Lutego 02, 2018, 00:28:59 »
Skoro upgrade nie robi różnicy, to chyba czas na Vulcan API...

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #190 dnia: Lutego 02, 2018, 09:11:17 »
I na koniec jeszcze dodam tylko, że wczoraj przed rozebraniem starego kompa zrobiłem na szybko test bez VR i przy opcjach grafiki na medium fpsy nie schodziły zbyt mocno poniżej 200. Na high były w okolicach 90. To też pokazuje, że VR jest potraktowany po macoszemu. Na forum DCS wiele osób ma to samo zdanie. 

Nie widzę tutaj nic wyjątkowego. VR generalnie zżera 3x więcej zasobów niż 1080p w każdej grze w jakiej robiłem porównanie.

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #191 dnia: Lutego 02, 2018, 14:02:49 »
Wiadomo, że VR jest bardziej zasobożerne. Chodzi o proporcje tylko. Mam wrażenie, że gdzie indziej jest mniejsza przepaść.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

« Ostatnia zmiana: Lutego 02, 2018, 20:24:09 wysłana przez KosiMazaki »
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #192 dnia: Kwietnia 25, 2018, 00:22:57 »
Skleiłem mały film z użyciem gogli Pimaxa 4K :)

https://youtu.be/gXsjr4SPLno
F-16C Block50 driver...

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #193 dnia: Maja 31, 2018, 10:32:24 »
Minął mniej więcej miesiąc jak zacząłem latać w Oculusie, oto kilka spostrzeżeń:

1) Pierwsze wrażenie miazga. Dosłownie. Latam na symulatorach od około 23 lat, i jest to dla mnie największy 'game changer' jaki pamiętam. Track IR robił robotę, ale to co mamy po założeniu gogli nie da się z niczym porównać. Siedzimy w kokpicie. Dla fana lotnictwa spełnienie marzeń. Możliwość poczucia się jak pilot danej maszyny, znakomita immersja. Czasem nawet błędnik wysyła sygnały podobne do tych z prawdziwego lotu. Kokpity w DCS wyglądają pięknie, skala wreszcie pozwala odczuć wielkość danej kabiny. Na nowo odkrywam latanie samolotami, których latając na monitorze nie dotykałem. Latam dla przyjemności samego latania, obsługi danej maszyny.

2) Ostrość kokpitów i czytelność zegarów dobra. Znam większość kabin na pamięć, więc wiem gdzie znajduje się dany przełącznik. Jak coś jest mniejsze to zbliżam głowę i robi się zupełnie ostre. Nie ma problemów z obsługą systemów.

3) Wydajność. Musi być 45 kl/s. Poniżej tej wartości nieprzyjemnie szarpie. Po wielu godzinach ustawiłem DCS'a tak, że w 95 % te 45 kl/s mam. Widoki za owiewką bardzo przyjemne, brakuje mi MSAA które zabija wydajność, a ogranicza shimmering. Jest to największy minus zabawy, który może choć trochę zniknie jak kupię nową kartę grafiki. Myślę, że następca 1080ti pozwoli na podbicie PD i włączenie MSAA. Wtedy będzie super.

4) Widoczność samolotów na tle nieba nie jest zła, ale nie jest też bardzo dobra. Mój styl latania w DCS nie polega na ciągłych misjach bojowych i dogfightach więc nie przeszkadza mi to zbytnio. Za to już jak się chwyci przeciwnika wzrokiem, to łatwiej panować nad sytuacją. Ogólnie w goglach łatwiej odnaleźć się w przestrzeni i prowadzić walkę/atakować cele naziemne.

5) Gogle czy monitor? Dla mnie nie ma powrotu do latania na monitorze, wolę "siedzieć w kabinie", nawet mimo pewnych ograniczeń niż patrzeć na płaski obraz monitora. Jak tylko sprzęt nowej generacji pozwoli na zwiększenie kilku opcji graficznych będzie bajka.
« Ostatnia zmiana: Maja 31, 2018, 11:26:15 wysłana przez KosiMazaki »
Ryzen 7 5800x3d, Gainward 4080 Phoenix, 32 Gb RAM, Samsung 980 Pro 1Tb, 4 x SSD, Hotas Warthog, TrackIR 4, HP Reverb

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #194 dnia: Maja 31, 2018, 12:26:05 »
Mi najbardziej doskwiera rozdziałka i niski fov. Oba w przypadku misji bojowych. Latanie Mi-8 to już inna bajka. Z moich testów wynika, że dużo lepiej widać przeciwnika w oddali przy  PD=1. Dlatego tak latam a mam MSAA x2. Gracze z TrackIR  to dla mnie oszuści teraz. Piszę to odnośnie FOV i obracania widoku. Pilot przypięty pasami nie miał raczej nigdy takiego pola widzenia do tyłu jak Wy ;). W VR jest póki co w drugą stronę. Nie wiem ile bym się skręcił nie widać "6 o_clock". Chyba, że zrobię ruch całym ciałem. Jest ta nutka zagrożenia... W sumie to też może być fajne na swój sposób. Kolejne wersje kart uciągną już prawdopodobnie nawet DCS na odpowiednim poziomie + być może nowa generacja VR. Nie ma się co zastanawiać. Jest budżet, to nie ma odwrotu.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Maja 31, 2018, 14:16:53 wysłana przez KosiMazaki »
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2