Ale 4Gb czego ? Ramu grafiku, czy samego ramu ?
Vram'u grafiki oczywiście.

Możesz poeksperymentować z mniejszym preloadem (zauważ, że nawet na domyślnym presecie "high" nie jest on ustawiany na maksa) i zobaczyć czy pomoże to trochę ze zużyciem pamięci i zwisami na pulpicie. 2 GB wirtualnej na grafie to trochę mało jak na tą mapę, przynajmniej w jej obecnym stadium optymalizacji. Karta będzie wprawdzie podpierać się RAMem systemowym (co już zauważyłeś
), ale to zawsze dodatkowe mielenie po łączach i szynach danych. Niemniej jednak, i tak przyzwoite klatki wyciągasz jak na nienajmłodszy sprzęt.
Rzeczywiście max payload to 150 tysięcy, a na high wrzuca 60. Przy tym payloadzie gra się doskonale, vsync i praktycznie cały czas 60 klateczek, no i DCS zużywa nie 11,5, a 6,5gb ramu (co poniekąd nie było problemem, bo wykorzystywał ile miał). Do tego zrzucanie nie stanowi już problemu, a 'te' ścięcia przy przybliżaniu itd. zdarzają się niesamowicie rzadko, bez porównania z 1.5.4. Szkoda tylko, że serwerów jest dosłownie z 8, a na nich łącznie z 20 osób, no ale z czasem będzie więcej. Tak czy siak serdeczne dzięki za wskazówkę.
