Hej. Jak się robi malowanie w DCSie? Chciałbym coś podziałać.
Jeśli chcesz zrobić całe malowanie od nowa, będziesz potrzebował tzw. template do danego modułu. Jest to plik z warstwami, który możesz otworzyć np. w programie Photoshop. Na tych warstwach znajdują się: zabrudzenia, nity, linie łączenia poszczególnych elementów poszycia maszyny oraz samo malowanie (i inne pierdoły). Gdy naniesiesz już wybrane przez siebie kolory, napisy itp, i chcesz, aby Twoje malowanie posiadało zabrudzenia użytkowania, nity, łączenia poszycia itp, na górę przeciągasz odpowiadające za to warstwy. W ten sposób skin wygląda bardziej realistycznie. Gdy będziesz chciał zapisać swój skin i zobaczyć, jak to wszystko wygląda naniesione na samolot, plik zapisujesz w formacje .bmp, następnie za pomocą programu DXTBmp otwierasz wcześniej zapisany plik bitmapowy i konwertujesz do formatu DDS (File -> Save as -> DDS Texture -> zapisujesz jako typ DDS DXT5). Wklejasz .dds do odpowiedniego folderu ze swoim skinem i później już wystarczy sprawdzić swój efekt za pomocą ModelViewera lub samego DCSa.