Autor Wątek: Pierwsze wrażenia  (Przeczytany 12408 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #15 dnia: Stycznia 17, 2017, 18:04:06 »
Pozwolę sobie zacytować Wikipedię w tej materii.
Cytuj
wychylny fragment statecznika pionowego kierunku zwykle w tylnej (ogonowej) części kadłuba samolotu (Rys. 1. D). Wpływa na obrót samolotu względem osi pionowej i wraz z odpowiednio synchronizowanym wychyleniem lotek służy do poprawnego wykonania zakrętu. Do sterowania sterem kierunku służy orczyk lub odpowiednio sprzęgnięte z napędem steru pedały
.
Trudno mi też uwierzyć, że na forum o takiej tematyce nie chciało Ci się, Bazari, samemu poszukać podstawowych informacji.

Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #16 dnia: Stycznia 17, 2017, 18:27:55 »
No więc właśnie. Ale dziękuję za troskę o moją wiedzę wszędzie dostępną. Wracając do Spita. Problem polega na tym, że u mnie lot modelu po zabiegach dalej jest iście karkołomny. Już nawet nie wspomnę o zaciągu podczas walki kołowej. Od razu runę w dół.

Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #17 dnia: Stycznia 17, 2017, 18:44:58 »
Bo Panie za ostro szarpiesz drąga. Zwróć uwagę, że Twój dżojstik jest "deko" krótszy od tego w prawdziwym samolocie, a goście od DCS piszą za każdym razem jak się podobne narzekania pojawiają, że starają się odwzorować zachowanie realnej maszyny. Tak się składa, że Spit, i zresztą nie tylko, był wyjątkowo czuły na wychylenie wajhy, zwłaszcza, że ma mniej obciążone skrzydła, niż pozostałe samoloty. Trzeba po prostu się nauczyć, i wyczuć maszynę, żeby efektywnie nią się posługiwać.
Możesz dla ułatwienia poustawiać sobie krzywe osi kontrolerów, żeby aż tak nie "szarpało", ale moim zdaniem pozbawisz się odczuwania części "charakteru" samolotu.

Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #18 dnia: Marca 12, 2017, 23:23:01 »
A ja mam takie pytanie:
Czy ten samolot jest jeszcze w Alfie/Becie i zostanie poprawiony ?
Czy mam się przyzwyczajać że pilot traci przytomność bez ostrzeżenia, w sensie, bez efektu powolnego zaciemnienia obrazu tylko natychmiastowo jak by zgasili światło ?
I to samo pytanie odnośnie odpadających skrzydeł, żadnego ostrzeżenia i nagle lecę bez obu. Żadnych zgrzytów czy wstrząsów przed faktem, nawet obraz przed oczami nie ciemnieje chociaż w innych przypadkach gasł od byle pierdoły.
Dodam że latam na przedłużonym Warthogu (bez krzywych) i poza powyższymi ten samolot po z trymowaniu prowadzi się wspaniale. 

Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #19 dnia: Marca 12, 2017, 23:58:57 »
Ten samolocik wyszedł niedawno , to raczej rozwojowa sprawa.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #20 dnia: Marca 15, 2017, 18:58:21 »
Już wiem o co chodzi: nie zaimplementowali jeszcze sztywniejących sterów przy dużych prędkościach. Więc jak się ruszy drążkiem przy 500km/h reakcja jest taka sama jak przy 200km/h więc automatycznie odpadają skrzydła a przy negatywnym G pilot od razu odpływa. Można się do tego przyzwyczaić.


Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #21 dnia: Marca 15, 2017, 21:05:24 »
To może uzupełnię, Yo-Yo poinformował, że owszem, limitu wychyleń od prędkości jeszcze nie ma, ale tylko na sterze kierunku. Na lotkach jest, na sterze wysokości też nie będzie ze względu na wspomnane już małe siły na drągu w kanale pochyleń:
https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=3064495&postcount=3

W innym wątku, którego już nie znajdę wyszło, że skrzydła sypią się przy około 11G, co odpowiada historycznemu raportowi prób statycznych płatowca tej wersji. Problemem zatem pozostaje jak wyczaić, że zbliżasz się do tych, powiedzmy 10-ciu, gdy nie ma żadnego wskaźnika przeciążeń, a blackout w DCSie działa z kilkusekundowym opóźnieniem - co niby też podobnież jest ukłonem w stronę realizmu, tyle, że akurat w tym samolocie nam przeszkadzającym.

W sumie nie sprawdzałem jeszcze przy ilu G w DCS-ie włącza się audio-efekt "sprośnego dyszenia do słuchawki" :D, tyle, że ilekroć go słyszę w Spicie, staram się drąga dalej mocno już nie zaciągać.
« Ostatnia zmiana: Marca 15, 2017, 22:15:19 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #22 dnia: Marca 17, 2017, 20:51:42 »
Faktycznie jest dokładnie tak jak piszesz i dlatego te odpadające skrzydła są takie raptowne. Jak ciągnę do siebie to da się wyraźnie wyczuć utratę czułości przy nurkowaniu i właśnie wtedy najłatwiej złamać skrzydła bo tylko jedna oś jest nie czuła a druga na jej tle wydaje się jak podkręcona :)
W sumie teraz bardziej dobija mnie blackout.
Spit potrzebuje prędkości żeby się nie zagotować a z kolei jak jest szybki to trudno wykorzystać jego zwrotność bo zaraz pilot odpływa. Tego pewnie nie poprawią :'(

Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #23 dnia: Października 26, 2017, 19:48:57 »
Witam,_generalnie latanie tym Spitem to jakaś pomyłka,_daleko mu jeszcze w DCS do Mustanga!!!
« Ostatnia zmiana: Października 26, 2017, 20:33:30 wysłana przez KosiMazaki »

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #24 dnia: Października 26, 2017, 20:33:50 »
Witam,_generalnie latanie tym Spitem to jakaś pomyłka,_daleko mu jeszcze w DCS do Mustanga!!!

Yyyyy bo?
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #25 dnia: Października 26, 2017, 21:00:04 »
Trzeba zacząć od tego, że Mustang to z tego nigdy nie będzie choćby się z****ć. A poza tym te dwa samoloty wbrew pozorom służyły do czego innego, mimo że klasyfikuje się je ogólnie jako myśliwce.

Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #26 dnia: Października 26, 2017, 21:38:02 »
Chodzi mi przede wszystkim o stabilność lotu,_manewrowanie Spitem często przeczy prawom grawitacji i fizyki,_no i ten start oraz lądowanie- bez podpórki skrzydłem ciężko wykonać,_jakaś porażka.
A może potrzeba więcej praktyki?  A może przyzwyczajony jestem do Sturmovików gdzie latanie tam to czysta przyjemność. Pozdro!

Spacja się popsuła? Mazak.
« Ostatnia zmiana: Października 26, 2017, 21:51:58 wysłana przez KosiMazaki »

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #27 dnia: Października 26, 2017, 21:51:16 »
Więcej praktyki i zdecydowanie to drugie.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #28 dnia: Grudnia 12, 2017, 11:38:28 »
A może przyzwyczajony jestem do Sturmovików gdzie latanie tam to czysta przyjemność. Pozdro!

Raczej przyzwyczajenie do Iłka, zapewniam Cię. W Iłku start jest tak banalny, że aż mnie to zaskoczyło. Nie potrzebny  był mi trening, kontra drążkiem  czy orczykiem, start jak po sznurku i to praktycznie tak samo każdą maszyną.  Nie latałem zbytnio na "Spicie" w DCS-e, mimo że go mam, jednak jeśli chcesz więcej wrażeń to proponuję Mietka w DCS-e? Zapewniam Cię, że start i lądowanie zapewnią ci duuuuużo wrażeń. Iłek ma przewagę widoczności, grafiki i ilości maszyn lecz realizm przy starcie i lądowaniu jest mały, w samym locie już jest OK ale może sie mylę. Nie jestem specjalista.
I coś w tym było-jest, 40% strat i uszkodzeń Mietków było włąśnie przy starcie i lądowaniu.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

qrdl_logos

  • Gość
Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #29 dnia: Grudnia 12, 2017, 13:23:15 »
Każdy symulator to kompromisy. Mnie akurat łatwy start nie przeszkadzałby, w przeciwieństwie do uproszczonego FM. Kto tak naprawdę kupuje symulator dla startów i lądowań? Na pewno nie większość użytkowników, szczególnie tych latających w sieci. Z drugiej strony nie wiem czy zauważyliście, ale w wersji 1.5.x poprawili nieco upierdliwość, która powodowała, że wjazd czymkolwiek na trawę, kończył się ugrzęźnięciem lub złamaniem podwozia (np. w Su-25T)? Mnie coś innego intryguje w serii DCSa. Jest powiedzmy jakiś jeden moduł, jedna wersja samolotu. Chyba nie byłoby problemem zrobienie innej nieco wersji, na pewno nie wymaga to tyle pracy co robienie czegoś od nowa. Ot taki Mietek, wersja w DCSie nie należała do szczególnie popularnych, a i garstka ich powstała. Nie można by zrobić jakiegoś F lub E, G. Zdecydowanie podniosłoby to atrakcyjność. Podobnie z Foką, Spitem...