Autor Wątek: NVIDIA DSR w P3D - wady i zalety.  (Przeczytany 2046 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

NVIDIA DSR w P3D - wady i zalety.
« dnia: Marca 12, 2017, 18:21:56 »
Czołem!

Wylatałem już kilkadziesiąt godzin na P3D, trzeba przyznać, że w porównaniu do FSX oferuje o wiele więcej. Zalet zdecydowanie jest więcej niż wad, nawet biorąc pod uwagę ciągłe updaty samego symulatora po których trzeba również ściągać poprawki dla addonów.
Jest jednak rzecz z którą w P3D nie mogę dojść do ładu, są to tekstury ziemi, które wyostrzają się dopiero pod samolotem. Walczyłem z tym od samego początku i używając wszystkich możliwych tweaków nie zapanowałem nad tym problemem. Ostatnią rzeczą którą zrobiłem było użycie DSR, okazało się, że trafiłem w sedno problemu. Pierwszy raz o DSR usłyszałem jeszcze za czasów FSX, ale jakoś nie przypadło mi do gustu, nie wiem czemu ale mocny AA + 1920x1080 lepiej się sprawował pod względem FPSów i stutteru.

No w każdym razie - w P3D ustawiłem sobie rozdzielczość 1920x1080 i latałem tak od początku, w sumie stutteru brak (chyba, że przy zakrętach) ale żeby było ładnie trzeba było dać AAx8 w P3D oraz 4xSGSS w opcjach Nvidia Inspectora, jak wiadomo miało to swój wpływ na klatki (szczególnie w chmurach). Co ciekawsze użycie 3 z 4 rdzeni momentami osiągało 100% i wydaje mi się, że to było przyczyną wolnego wczytywania się tektur ziemi.

Używając DSR ustawiłem rozdzielczość 2880x1620, MSAAx8, nie używam już SGSS w Nvidia Inspectorze. Po wczytaniu wszystkiego i próbnym locie lekki szok - tekstury ziemi wczytują się szybciej, horyzont już nie "pływa" (efekt podobny do horyzontu w nowym Iłku) przy zakrętach brak stutteru (ewentualnie naprawdę minimalny). Czcionka przy takiej rozdzielczości nadal czytelna, nie mam problemu żeby cokolwiek przeczytać. Bardzo ciekawe jest to, że użycie procesora nie osiąga już 100% - jakim cudem taka zmiana? Czyżby teraz GPU przejęło więcej na siebie i odciążyło CPU?

Reasumując - polecam wypróbować, sam póki co piszę to na gorąco ale dla mnie DSR załatwił sprawy które bardzo mnie wkurzały, może komuś poprawie humor w niedzielę, kto wie. Wyjadaczy Nvidia DSR proszę o dzielenie się wiedzą w tym temacie.


Monitor którego używam ma 22 cale, czy rozdzielczość 2880x1620 jest ok czy proponujecie jakąś inną? Z tego co do tej pory testowałem to ta właśnie najlepiej podchodzi jeżeli patrzeć na rozmiar czcionki/fpsy.



i5 6600K @ 4.4GHz, AsRock Z170 Gaming K4, CM Fortis 3, 2x8GB DDR 4 Corsair Vengeance LPX 3200MHz, Gainward Phoenix 1080 GS 8GB, XFX TS Core 550W, Crucial BX200 SSD 240GB, Crucial MX300 SSD 275GB, Seagate Barracuda 1TB, Win 10 x64 Pro

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: NVIDIA DSR w P3D - wady i zalety.
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 12, 2017, 22:05:06 »
DSR używałem w FSX, pozwala to zejść z wygładzania, ale jako że piksel jest już tak mały to wszystko dalej ładnie wyglądało.
W P3D kiedyś sprawdzałem, pamiętam, że problemem było przeskakiwanie między oknami, bo to dwie różne rozdzielczości - pulpit oraz symulator i jakoś pulpit nie chciał wracać i mieszały się ikonki.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: NVIDIA DSR w P3D - wady i zalety.
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 12, 2017, 22:42:53 »
Najnowszy update P3D rozwiązał ten problem. Ważne żeby zaznaczyć opcję Black-out desktop i będzie przełączac się bez prolemu.
i5 6600K @ 4.4GHz, AsRock Z170 Gaming K4, CM Fortis 3, 2x8GB DDR 4 Corsair Vengeance LPX 3200MHz, Gainward Phoenix 1080 GS 8GB, XFX TS Core 550W, Crucial BX200 SSD 240GB, Crucial MX300 SSD 275GB, Seagate Barracuda 1TB, Win 10 x64 Pro

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: NVIDIA DSR w P3D - wady i zalety.
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 12, 2017, 23:44:14 »
Najnowszy update P3D rozwiązał ten problem. Ważne żeby zaznaczyć opcję Black-out desktop i będzie przełączac się bez prolemu.

To mam zawsze zaznaczone, natomiast coś się jednak kaszani, tzn. działa w P3D dopiero jak taka sama jest rozdzielczość pulpitu. Inaczej obraz jest rozmazany.
Co ciekawe  u mnie plamka była tak mała (4K), że przy całkowicie wyłączonym anizo. (a tylko FXAA wł.) dalej jest obraz bardzo dobry.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: NVIDIA DSR w P3D - wady i zalety.
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 13, 2017, 18:21:00 »
Ile cali ma Twój monitor że nie musiałeś używać filtrowania Anizotropowego? U mnie na 22 calach wygląda to źle, dopiero przy x8 wygląda na tyle dobrze, że nie widać różnicy w porównaniu z x16.
i5 6600K @ 4.4GHz, AsRock Z170 Gaming K4, CM Fortis 3, 2x8GB DDR 4 Corsair Vengeance LPX 3200MHz, Gainward Phoenix 1080 GS 8GB, XFX TS Core 550W, Crucial BX200 SSD 240GB, Crucial MX300 SSD 275GB, Seagate Barracuda 1TB, Win 10 x64 Pro

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: NVIDIA DSR w P3D - wady i zalety.
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 14, 2017, 17:01:35 »
Ile cali ma Twój monitor że nie musiałeś używać filtrowania Anizotropowego? U mnie na 22 calach wygląda to źle, dopiero przy x8 wygląda na tyle dobrze, że nie widać różnicy w porównaniu z x16.

27 cali.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: NVIDIA DSR w P3D - wady i zalety.
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 27, 2017, 08:43:17 »
Wyczytałem wczoraj, że Nvidia nie poleca DSR w P3D. Ogólnie nie polecają używania DSR w oknach oraz "oszukanych" trybach pełnoekranowych.
W zasadzie działa bez zastrzeżeń, ale jednak klatkowanie mam lepsze przy 1920x1080 przy SSGSx2, MSAAx8, AFx16 niż przy 2880x1620, MSAAx4, AFx8.
Wygładzanie w zasadzie identyczne w obu przypadkach, fakt, że przy DSR mam mniejszy efekt "pływającego" horyzontu więc przy 1920x1080 dałem visibility na 30nm - wtedy już tak nie bije to po oczach.

DSR jest jakąś alternatywą dla rozdzielczości fullHD i mocnego AA, ale nawet przy rozdzielczości 2880x1620 na 22 calowym monitorze trzeba dać chociaż MSAAx4 żeby to jakoś wyglądało.
4K nie próbowałem bo to nie na mojego GTX970.. Myślę, że taka 1070 lub 1080 dla kogoś kto ma właśnie 22 calowy monitor może być fajną opcją, przy 1920x1080 nie wykorzystamy raczej tej karty a przy pomocy DSR możemy dać jej popalić i mieć z tego benefit.
i5 6600K @ 4.4GHz, AsRock Z170 Gaming K4, CM Fortis 3, 2x8GB DDR 4 Corsair Vengeance LPX 3200MHz, Gainward Phoenix 1080 GS 8GB, XFX TS Core 550W, Crucial BX200 SSD 240GB, Crucial MX300 SSD 275GB, Seagate Barracuda 1TB, Win 10 x64 Pro

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: NVIDIA DSR w P3D - wady i zalety.
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 27, 2017, 09:06:35 »
U mnie kompletnie DSR się nie sprawdza z P3D. Muszę mieć tak samo ustawiony pulpit by działało inaczej obraz jest jakiś rozmyty i źle skalowany.
W DCS czy IL-2 nie było problemów z DSR, również w FSX, a w P3D po prostu u mnie nie hula tak jakbym chciał.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: NVIDIA DSR w P3D - wady i zalety.
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 02, 2017, 12:22:46 »
Chciałbym się z Wami czymś podzielić, otóż zrobiłem mały test.

Pierwsze dwa screeny to P3D z ustawieniami bez DSR (1920x1080):



Jak widać użycie GPU oscyluje mniej więcej w granicach 60%, CPU natomiast często osiąga 100% i pojawiają się przycięcia.

Kolejne dwa screeny to P3D z ustawieniami pod DSR (2880x1620):



Jak widać użycie GPU oscyluje mniej więcej w granicach 80%, CPU natomiast nie osiąga 100%, nie pojawiają się przycięcia.

Nie dość, że DSR daje mi lepsze FPSy dzięki temu, że mogę zejść z ustawień AA z 8xMS i 2xSSGS oraz AF x16 dla 1920x1080 do AA 4xMS oraz AF x8 dla 2880x1620 z DSR to jeszcze nie mam przy tym przycinek.

Natomiast muszę z przykrością stwierdzić, że ustawienie "prefer maximum performance" w Invidia Inspectorze powoduje, że moja karta graficzna nie wykorzystuje trybu boost i nie osiągam pełnego taktowania na GPU!!! Dlatego albo proponuję zmienić to znowu na adaptive albo sprawdzić sobie czy przy ustawieniu "prefer maximum performace" faktycznie mamy maksymalne taktowanie!
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 02, 2017, 12:27:32 wysłana przez KosiMazaki »
i5 6600K @ 4.4GHz, AsRock Z170 Gaming K4, CM Fortis 3, 2x8GB DDR 4 Corsair Vengeance LPX 3200MHz, Gainward Phoenix 1080 GS 8GB, XFX TS Core 550W, Crucial BX200 SSD 240GB, Crucial MX300 SSD 275GB, Seagate Barracuda 1TB, Win 10 x64 Pro