Autor Wątek: Wieczny konkurs odc. IV  (Przeczytany 12609 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Wieczny konkurs odc. IV
« Odpowiedź #45 dnia: Kwietnia 24, 2017, 20:12:46 »
Tak, Curtiss Wright XP-55 Ascender. Przynajmniej wygląda tak tutaj (tam jest parę innych takich fajnych): https://airplanes-aircraft.knoji.com/the-kyushu-j7w1-shinden-japans-last-secret-fighter/   Ale trzeba było poszukać, nie znałem takiego cudaka wcześniej...
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Odp: Wieczny konkurs odc. IV
« Odpowiedź #46 dnia: Kwietnia 24, 2017, 20:29:08 »
W kręgach modelarzy to znany samolot bo kiedyś J7W1 Shinden był "Małym Modelarzu" a dziecięciem będąc skleiłem sobie takiego ;)

Odp: Wieczny konkurs odc. IV
« Odpowiedź #47 dnia: Kwietnia 24, 2017, 21:14:47 »
Co to jest?


Odp: Wieczny konkurs odc. IV
« Odpowiedź #48 dnia: Kwietnia 24, 2017, 21:59:03 »
Fisher P-75 Eagle :), NEXT! Kiedyś ojciec miał taki segregator nt. samolotów (a nawet 3) i było to "karakaństwo" tam.

Odp: Wieczny konkurs odc. IV
« Odpowiedź #49 dnia: Kwietnia 24, 2017, 22:04:59 »
A to to:


Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Wieczny konkurs odc. IV
« Odpowiedź #50 dnia: Kwietnia 24, 2017, 22:53:27 »
To jest jakiś japońsko-niemiecki zlepek :)   To nie jest ten http://i1228.photobucket.com/albums/ee446/lleullaugiffin/Germany/109/x-2.jpg  Bf-109 V-21 ?
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Odp: Wieczny konkurs odc. IV
« Odpowiedź #51 dnia: Kwietnia 25, 2017, 19:01:01 »
Dokładnie, ten model ma przedstawiać Me-109X czyli "109" z silnikiem BMW-801 mającą być konkurentem dla... Focke-Wulfa 190. Istniał jeden prototyp oblatany we wrześniu 1940 r., ale szału nie zrobił. Oprócz tego był jeszcze Me-109 V21 czyli prototyp wersji eksportowej Messerschmitta z silnikiem... Pratt & Whitney R-1830 Twin Wasp. Niestety miał gorsze osiągi od Bf-109E z Daimler-Benz DB-601.

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Wieczny konkurs odc. IV
« Odpowiedź #52 dnia: Kwietnia 25, 2017, 21:03:01 »
Dla mnie wygląda jakby 109 przewieźli ubootem do Japonii, a oni tam wsadzili swój silnik, swoją owiewkę i pomajstrowali przy skrzydłach. Z tego byłby świetny Kawasaki, Nakajima czy inny Mitsubishi, no jakiś Ki z fajnym numerem i cool nickname u Amerykanów. ;)   Szkoda, że pierwszy wolny numer to Ki-121 (https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_oznacze%C5%84_Kitai), bo ta maszyna wygląda mi na Ki-109. :D
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Odp: Wieczny konkurs odc. IV
« Odpowiedź #53 dnia: Kwietnia 26, 2017, 20:18:40 »
Zadam kolejne pytanie:

Dlaczego ten samolot miał napisy eksploatacyjne w języku angielskim?


Odp: Wieczny konkurs odc. IV
« Odpowiedź #54 dnia: Kwietnia 27, 2017, 08:13:13 »
Strzelam; serwisowanie/ewaluacja w USA?

Odp: Wieczny konkurs odc. IV
« Odpowiedź #55 dnia: Kwietnia 27, 2017, 08:13:36 »
O ile dobrze pamiętam miał być opchnięty do Egiptu. Podobnie jak 4242. Nie wiem czy transakcja doszła do skutku.

Odp: Wieczny konkurs odc. IV
« Odpowiedź #56 dnia: Kwietnia 27, 2017, 21:01:12 »
Samolot "4244" należał do pierwszej partii 6 szt. Su-20 dostarczonych w 1974 r. do Polski, która pierwotnie miała być przeznaczona dla Egiptu, stąd język angielski.

Odp: Wieczny konkurs odc. IV
« Odpowiedź #57 dnia: Kwietnia 28, 2017, 21:08:37 »
Coś nie widzę pytania. A mam pomysły na kolejne:

Co to za samolot:


Odp: Wieczny konkurs odc. IV
« Odpowiedź #58 dnia: Kwietnia 28, 2017, 23:14:09 »
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Odp: Wieczny konkurs odc. IV
« Odpowiedź #59 dnia: Kwietnia 29, 2017, 11:47:12 »
Bingo!

To w zamian ja zadam: Co to za samolot do którego wsiadało się w ten sposób?