Autor Wątek: Loty z Europy do Ameryki w FSX  (Przeczytany 768 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Loty z Europy do Ameryki w FSX
« dnia: Października 21, 2017, 12:37:52 »
Hej!
Chciałem się zapytać czy ktoś nie wie czemu w FSX przy lotach z zachodniego wybrzeża USA do Europy i na odwrót we flightplannerze gra wyznacza mi trasę nad Alaską i wybrzeżem Pacyfiku? :P Jest to dość irytujące kiedy muszę nadrabiać taki kawał drogi, jak dotąd nie udało mi się znaleźć rozwiązania. Uprzedzając pytania o szczegóły: wybieram opcję lotu IFR i "high altitude airways".
Z góry dzięki za pomoc :)

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Loty z Europy do Ameryki w FSX
« Odpowiedź #1 dnia: Października 21, 2017, 12:58:45 »
Narzędzie do planowania lotu w FSX się do tego nie nadaje, bo nie posiada tras atlantyckich (NAT - North Atlantic Track). NAT'y zmieniają się codziennie w zależności od pogody: https://en.wikipedia.org/wiki/North_Atlantic_Tracks

Jeśli nie zależy Ci na 100% dokładności, możesz użyć jakiegoś darmowego narzędzia z internetu do wygenerowania planu, na przykład: http://onlineflightplanner.org/
Ale jeśli ma być bardzo realistycznie, to poszukaj jaki NAT jest używany właśnie dziś przez prawdziwe samoloty i leć z aktualną pogodą. :)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Loty z Europy do Ameryki w FSX
« Odpowiedź #2 dnia: Października 21, 2017, 13:08:16 »
Aaaaa, ok, rozumiem. A czy lot zaplanowany w tym onlineflightplanner mogę wczytać do FSX tak żeby gra go rozumiała i po włączeniu na panelu autopilota przycisku "NAV" żeby samolot leciał wyznaczona trasa?

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Loty z Europy do Ameryki w FSX
« Odpowiedź #3 dnia: Października 21, 2017, 13:14:03 »
Tak, wystarczy że wygenerujesz na stronie plik z rozszerzeniem .pln i załadujesz go potem w symulatorze.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Loty z Europy do Ameryki w FSX
« Odpowiedź #4 dnia: Października 21, 2017, 13:15:30 »
Dobra, wielkie dzięki, w końcu się udało rozwiązać ten problem :D