Autor Wątek: Odp: Wtrysk wody do silnika  (Przeczytany 5476 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Wtrysk wody do silnika
« dnia: Listopada 13, 2017, 08:54:38 »
https://www.youtube.com/watch?v=lkc2A2fHjnk

Tak nawiasem mówiąc to muszę doczytać o co chodzi z tym H2O.
« Ostatnia zmiana: Listopada 13, 2017, 11:17:07 wysłana przez Kusch »

Odp: Odp: Screeny i video z DCS: AV-8B Harrier
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 13, 2017, 09:21:12 »
https://www.youtube.com/watch?v=lkc2A2fHjnk

Tak nawiasem mówiąc to muszę doczytać o co chodzi z tym H2O.

Podczas zawisu, silnik był chłodzony pompowaną do niego wodą. Bez niej silnik się przegrzeje.

Odp: Odp: Screeny i video z DCS: AV-8B Harrier
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 13, 2017, 09:36:37 »
To rozumiem. Jednak wpompowanie wody obniża performance silnika i to znacząco.
Na razie tematu nie podejmuję bo brak większej wiedzy u mnie z tego zakresu.
Właśnie ściągam US Marines manual do Harego...tam mam nadzieję coś doczytać.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Odp: Screeny i video z DCS: AV-8B Harrier
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 13, 2017, 10:11:46 »
Wtryskiwanie w wody do silników to już stary patent i to nie tylko w lotnictwie. W B-52 wtryskiwano wodę żeby schłodzić i zwiększyć ciąg (ADI), więc z tym obniżaniem osiągów silnika to raczej chyba nie... zresztą wcześniej także było MW50. Podejrzewam, że podobnie jest tutaj. Chłodzą się łopatki turbiny i para zwiększa ciąg niezbędny do pionowego startu/lądowania/zawisu.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Odp: Wtrysk wody do silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 13, 2017, 10:49:43 »
Trochę offtopic się robi ale dokończmy to co zaczęte.

NATOPS FLIGHT MANUAL
NAVY MODEL
AV--8B/TAV--8B


2.3.3.1
Effect of Water Injection on Thrust
When water is introduced into the engine, it runs less efficiently for a given metered fuel flow. Therefore, whenwater
flows, the available thrust is reduced. InDECS, fuel flow is automatically increased to compensate for the power loss
and to increase the rpm to the wet datum. An overall increase in rpm will be seen.

Znaczy się jak automat sprawny to tylko EGT trzeba pilnować  ;)
« Ostatnia zmiana: Listopada 13, 2017, 11:17:27 wysłana przez Kusch »