Autor Wątek: Opcja Deferred Shading w DCS 2, a MSAA  (Przeczytany 3606 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Poko

  • Gość
Odp: Opcja Deferred Shading w DCS 2, a MSAA
« Odpowiedź #15 dnia: Listopada 22, 2017, 20:44:24 »
Jak dla mnie z  opcją  Deferred Shading nie da się latać, kokpit wygląda jak wyrzygany słońcem kawałek czegoś i to chyba we wszystkich maszynach.

Z tego co wiem ze światłem masz problem, bo po włączeniu tej opcji gamma jest ustawiona domyślnie aż na wartosć 2.2. Sugerowałbym Tobie zejść do 1.3.
https://www.youtube.com/watch?v=GlQo3fYeErQ

Odp: Opcja Deferred Shading w DCS 2, a MSAA
« Odpowiedź #16 dnia: Listopada 22, 2017, 21:43:01 »
Gamma tycio pomogła, nie zmienia to faktu, że kokpit  w całości jest nieczytelny, przerysowany, zrobił się mało naturalny, taka grafa z przed 10 lat, zaś pedały (orczyk) są podświetlane jak by dziób samolotu był przeźroczysty. Niestety całkowicie to odpada, FATALITI - dla mnie to krok w tył na tą chwilę.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Opcja Deferred Shading w DCS 2, a MSAA
« Odpowiedź #17 dnia: Kwietnia 14, 2018, 12:11:30 »
Ogólnie wydajnościowo w 2.5 jest nieźle, ale po wielu testach widzę, że w zasadzie dalej problem MSAA nie jest do końca rozwiązany. Najładniej 2.5 chodzi jak ma powyżej 100 klatek. O ile na Nevadzie to nie problem, to już na obecnym Kaukazie jest nieco z tym gorzej. Przy opcji windowed mode sim działa płynniej pod wzg. delikatnego microstuttera (przy full screen nie działa też G-sync jak ktoś ma), radzę zatem jechać nie na Full screen. Kilerem jest dalej połączenie MSAA w grze wraz z Deferred Shading. Najlepiej jeszcze wypada x2, ale też to około -10 do 15 fps, co jednak jest widoczne przy szybkich ruchach głową za pomocą Track IR. MSAA=off działa najlepiej, ale wtedy pojawia się już widoczny problem z wygładzaniem przy mojej rozdzielczości 2560x1440 pxt. Na blue forum ludzie piszą o włączeniu MFAA pod sterami karty graficznej (On). Nie wiem czy to coś daje, różnic jakoś nie widzę, ale jako, że nie wpływa to na FPS zostawiam On jak tu:



Na pewno największym problemem jest shimmering na drzewkach, tutaj drzewka na nowym Kaukazie są bardzo fajne, ale zbyt szczegółowe, co się objawia migotaniem (szkoda, że nie zrobili tak, że wyostrzają się dopiero jak jest się blisko, coś jak w iłku, to by rozwiązało problem). Normandii nie będę wspomniał bo tu jest prawie wszystko zwalone. Mienienie się drzewek można zlikwidować poniekąd MSAA=x2-x4 ale i tak nie jest idealnie, zawsze to występuje, nawet jak dałem opcję DSR i rozdzielczość 4K bez wygładzania. Podniesienie jednak MSAA więcej niż OFF to z kolei pojawienie się delikatnego stutter i spadek na klatkach. Na pewno działa za to SMAA i FXAA (np. z ReShade). Wydaje mi się, że najlepiej chodzi sam DCS przy MSAA=off i SMAA i FXAA na On, ale z ustawieniami dość agresywnymi + potem nakłądka na wyostrzenie tekstur. Z tym mienieniem się trzeba będzie się chyba przyzwyczaić.



Tu też przykłady z MSAA=off i SMAA i FXAA=On.



Tu ten agresywniejszy profil dla ReShade, MSAA=off, ale przy tej rozdzielczości o jakiej piszę (lub wyższej): https://www.sendspace.com/file/nobhur (AmbientLight, LumaSharpen, FXAA, SMAA, Tonemap). Warto też przestawić ReShade w opcjach na Performance mode, 1-2 fps więcej ;>.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 14, 2018, 13:19:05 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: Opcja Deferred Shading w DCS 2, a MSAA
« Odpowiedź #18 dnia: Kwietnia 14, 2018, 12:53:46 »
Niestety, je nie mogę zdzierżyć tego migotania wszystkiego dookoła po wyłączeniu MSAA. Latam więc na x4 lub x8.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Opcja Deferred Shading w DCS 2, a MSAA
« Odpowiedź #19 dnia: Kwietnia 14, 2018, 13:20:28 »
Niestety, je nie mogę zdzierżyć tego migotania wszystkiego dookoła po wyłączeniu MSAA. Latam więc na x4 lub x8.

Ponoć między x4, a x8 nie ma optycznej różnicy (ale może to zależy od rozdzielczości monitora). U mnie przy x8 pojawia się już stutter na Kaukazie mocno widoczny.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: Opcja Deferred Shading w DCS 2, a MSAA
« Odpowiedź #20 dnia: Kwietnia 14, 2018, 14:29:36 »
No tak. Ale ty masz Monitor 2K 144 Hz, a uzyskanie tych 144 fps przy wysokich ustawieniach to niestety wyzwanie. Ja mam Full HD i jest OK. Coś za coś :).

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Opcja Deferred Shading w DCS 2, a MSAA
« Odpowiedź #21 dnia: Kwietnia 15, 2018, 00:22:57 »
A jeszcze z ciekawostek, nie warto dawać AF=x16. Lepiej (opcje) dać AF=8 albo nawet 4. Czym mniej, tym lepiej wygląda horyzont, bardziej staje się zamazany, ale przez to mniej się mieni (shimeruje, a co). Wydaje mi się, że działa pod sterownikami opcja Sparse Grid Supersampling (dałem x2). Wpływ na fps znikomy, a pomaga jeśli mamy MSAA=off i FXAA/SMAA=on też z oddalonymi budynkami i mieniącymi się drzewkami.

Po co dali w ogóle opcję DS=off? Przecież to wygląda gorzej niż żałośnie:



To już 1.5.8 wyglądał lepiej. I te drzewa, z kolorem jak wstawione na siłę z innego tytułu. Jedyne co FPS ma dobre.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl