Autor Wątek: Virtual Strike Fighter Squadron 313  (Przeczytany 6684 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Qba

  • VFA-313
  • *
Virtual Strike Fighter Squadron 313
« dnia: Grudnia 28, 2017, 02:29:19 »
Szanowni Forumowicze,

miło mi już oficjalnie ogłosić powstanie nowej eskadry DCS - Virtual Strike Fighter Squadron 313 (VFA-313). Od wielu miesięcy ostrzymy sobie zęby na nadchodzącego Horneta i związane z nim atrakcje. Powoli przygotowujemy sobie grunt pod nadchodzącą maszynę latając na F-5E, wymyślając mądre programy szkoleniowe i nudne regulaminy oraz zbierając ludzi mających tworzyć przyszłą elitę sceny DCS  :040:

Jest nas obecnie siedmiu, wywodzimy się z falconowej 13WELT i praktykowany tam "profesjonalny" styl symulatania chcemy kontynuować w VFA-313. Widzimy w DCS wielki potencjał na setki godzin świetnej zabawy online i wierzymy, że dzięki Szerszeniowi czeka nas masa podniebnych przygód w świetnym towarzystwie, obkupionych litrami wylanego potu podczas nocnych lądowań na lotniskowcu.

Potrafiących pływać symulotników zainteresowanych wstąpieniem w nasze szeregi zapraszamy to wypełnienia formularza. Dla osób, które nie są symulatorowymi weteranami jest to dobry czas na zebranie u nas doświadczenia bo samolocik F-5E Tiger jest maszyną prostą w obsłudze i po jego opanowaniu przesiadka na F/A-18C pójdzie sprawnie.

Serdecznie zapraszamy


www (beta): link
Facebook: www.facebook.com/vVFA313
YouTube: link




Virtual Strike Fighter Squadron 313

"Failure to remove TrackIR prior to ejection may cause injury. If unable to remove TrackIR, a proper ejection body position (head back against the seat headrest) reduces the chance of injury from the TrackIR."

Odp: Virtual Strike Fighter Squadron 313
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 21, 2018, 16:03:41 »
Z pamiętnika kadeta.
2018.02.20 - Trzeci dzień szkolenia, Blok 1, 2B. Nawigacja cz. 2.

Nieplanowane spotkanie na diskord'zie Qby i pytanie od niego w rodzaju "idziemy dalej ze szkoleniem?". Co prawda wstępnie planowałem samemu poćwiczyć, ale skoro C/O proponuje poświęcić swój cenny czas na szkolenie głąba to nie wypada odmówić. Coś jednak czułem, że będzie słabo.

Temat: odejście FYTTR THREE i podejście HI-TACAN Z.
Na początek Qba omówił chart'y i o dziwo mniej więcej załapałem o co chodzi. Wcześniej patrzyłem na takie "papiery" jak szpak na pięćdziesiąt groszy, odczytując co najwyżej kanał TACAN'a i kierunki pasów. "Nie taki diabeł straszny" – pomyślałem.

No dobra; chyba wiem o co chodzi. Kołujemy. Ja pierwszy, Qba drugi, Veron trzeci. Ledwo ruszyłem i od razu słyszę Qbę "eoon - airbreak'i, flapy". "Wtopa na starcie, a właściwie to jeszcze przed - zaczyna się obiecująco..." - pomyślałem.
Startujemy z 03L, nabieramy wysokości, ustalamy prędkość przelotową na 300knots, osiągamy 5800ft, kręcę w lewo i wyrównuję.
- Równam - rzucam
- Dlaczego? - pyta Qba
- Bo mamy 5800 feet - zadowolony z siebie odpowiadam
- 5800 to wysokość minimalna czy maksymalna?  - pyta Qba
- Minimalna, kreska u dołu, to minimalna. - odpowiadam
- A punkt FYTTR na jakiej wysokości masz minąć?
- No..., na 14.000.
- To co robimy?
- Wznosimy się dalej... - już mniej zadowolony z siebie odpowiadam
Chcecie to wierzcie, chcecie to nie wierzcie, ale ma znaczenie czy kreska jest u dołu, czy u góry oraz na jakiej wysokości jest docelowy punkt.

Jeszcze nie zdążyła drgnąć krecha od dewiacji do 269, a już słyszę Qbę "speed check". "270, już przyspieszam" - odpowiadam. Dałbym sobie głowę uciąć, że sekundę temu było 300 - pomyślałem.
Skręcamy w prawo na 269. 20 mila, 30, 33. Dobra, FYTTR osiągnięty przy około 15.000.
"To teraz przejdź w kneeboard'zie na HI-TACAN Z" - podpowiada Qba. "Spoko" - pomyślałem. Bach, bach, "chwila moment" znalazłem chart, ustawiłem kurs 177. W czasie tej "chwilki" zrobiło się z 33 do coś ponad 50 mil od Nellis. "Skręcam w prawo" rzuciłem jednocześnie próbując uzmysłowić sobie jak bardzo powinienem kręcić. "Powinniśmy się kierować gdzieś na północny-wschód, 30 może 60, a może 90..." - błyskawicznie analizuję. Z moich "błyskawicznych" przemyśleń wyrywa mnie głos Qby - "speed check". "380 ... 90" - odpowiadam, "już zwalniam" - dodaję lekko zdezorientowany. "Jakim cudem 390 jak przed chwilą było 300..." - myślę.

Lecimy mniej więcej w kierunku ARCOE na około 18.000.
Horyzont, HSI, wysokość, prędkość, VVI, horyzont, HSI, wysokość, prędkość, VVI... - omiatam przyrządy wzrokiem. "No teraz będzie wzorcowo, jak po szynach: 300 i 18.000" - myślę.
"Eoon - zrobisz fotkę" - słyszę głoś Verona. "Co u licha" i instynktownie odwracam się lekko w lewo a tu mi czarny tygrys do kokpitu się ładuję. Podejrzewam, że zaniepokojony niepewnością w moim głosie Veron chciał sprawdzić naocznie, jak bardzo jestem blady lub czy nie topię się w kokpicie we własnym pocie. Dobra, załapałem; fota - screenshot. Odwracam się w lewo, lekko kadruję, naciskam PrtScn. Słabo, prawie cały ekran to tekst z czatu. Jeszcze raz; obrót, PrtScn. Chyba może być - później się zobaczy.

Horyzont, HSI, wysokość, prędkość... ożeż ty! Tysiąc stóp niżej, prędkość 400 i w tym momencie słyszę Qbę "speed check". Do głowy przychodzi mi tylko jedno wyjaśnienie tej sytuacji (no bo ja przecież miałem lecieć "jak po szynach"!!!) -  trzeci na lotach szkoleniowych jest po to, żeby rozpraszać ;-).

Jesteśmy przy ARCOE, wchodzimy w lewo w holding. "Odejdź trochę na prawo od 177, przy drugim skręcie w lewo będziesz od razu na radialu" - podpowiada Qba.
Horyzont, HSI, wysokość, prędkość, VVI, horyzont, HSI, wysokość, prędkość, VVI...
Wychodzimy z holdingu. Horyzont, HSI... "jest nieźle" - uśmiecham się duchu.
Horyzont, HSI, wysokość, prędkość, VVI, horyzont, HSI, wysokość, prędkość, VVI...
- Jakie masz wskazania na HSI? - pyta Qba
- 177 - odpowiadam pewnym głosem
- Pytam o to ile masz mil do Nellis, a nie jakim kursem lecisz - uszczegóławia Qba, zaczynając chyba powoli godzić się z faktem, że ze mną nie będzie łatwo
- 18 - odpowiadam
- A ile powinno być?
- 21... - odpowiadam zdegustowany swoimi poczynaniami
"Jest nieźle" przeszło do historii kolejny raz…

Tak było… No może nie do końca tak, ale mniej więcej tak to zapamiętałem ;-).

Offline Qba

  • VFA-313
  • *
Odp: Virtual Strike Fighter Squadron 313
« Odpowiedź #2 dnia: Września 08, 2019, 17:31:29 »
Drodzy piloci morskich suszarek,

w VFA-313 dobiega powoli końca proces szkolenia dwóch obecnych kadetów. Tym samym rozpoczynamy poszukiwania kolejnych chętnych do wstąpienia w nasze szeregi. Dla tych co nas za bardzo nie kojarzą krótkie przypomnienie
  • Operujemy na myśliwcu F/A-18C Hornet
  • Latamy przede wszystkim w ramach społeczności Gildia.org na misjach HRP
  • Do latania podchodzimy na zdrowej wirtualnej "spinie" - przestrzegamy procedur, zasad prawidłowej komunikacji radiowej, traktujemy DCS jak symulator, nie jak strzelankę - "Don't play a game, fly the Sim."
  • Bardzo lubimy Carrier Ops, każde lądowanie jest oceniane a co dwa miesiące każdy pilot musi zaliczyć tzw. Carrier Cual.
  • W minionym "roku szkolnym" 2018/2019 wykonaliśmy ponad 300 lotów z czego 70 w tzw. misjach Combat.
  • Nowych kadetów czeka kilkumiesięczny okres intensywnego szkolenia zakończony egzaminem.


Zatem, przyszłych asów zapraszamy do odwiedzenia naszej strony www vfa313.pl oraz wypełnienia formularza zgłoszeniowego.

Virtual Strike Fighter Squadron 313

"Failure to remove TrackIR prior to ejection may cause injury. If unable to remove TrackIR, a proper ejection body position (head back against the seat headrest) reduces the chance of injury from the TrackIR."

Offline Qba

  • VFA-313
  • *
Odp: Virtual Strike Fighter Squadron 313
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 01, 2020, 16:59:43 »
Podbijam. Rekrutacja 2020 otwarta. Od zeszłorocznego postu raczej nic się nie zmieniło. Formularz zgłoszeniowy na vfa313.pl/rekrutacja.

Virtual Strike Fighter Squadron 313

"Failure to remove TrackIR prior to ejection may cause injury. If unable to remove TrackIR, a proper ejection body position (head back against the seat headrest) reduces the chance of injury from the TrackIR."

Offline Qba

  • VFA-313
  • *
Odp: Virtual Strike Fighter Squadron 313
« Odpowiedź #4 dnia: Września 28, 2021, 23:58:35 »
Jak co roku o tej porze szukamy nowych kadetów. Szczegóły i formularz zgłoszeniowy: vfa313.pl/rekrutacja


Virtual Strike Fighter Squadron 313

"Failure to remove TrackIR prior to ejection may cause injury. If unable to remove TrackIR, a proper ejection body position (head back against the seat headrest) reduces the chance of injury from the TrackIR."

Offline Qba

  • VFA-313
  • *
Odp: Virtual Strike Fighter Squadron 313
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 21, 2022, 00:48:36 »
Znowu my
  • Cały czas mamy fajne naszywki
  • Wciąż uwielbiamy tańce nad lotniskowcem (szczególnie w nocy)
  • Nieprzerwanie latamy najbardziej wszechstronnym myśliwcem na odpowiednim poziomie wirtualnej spinki
  • Niestrudzenie szukamy nowych kandydatów i szkolimy kadetów

Jeżeli czujesz, że w tych wyreżyserowanych DCS-owych misjach i kampaniach czegoś (kogoś) Ci brakuje, to warto wejść na wyższy poziom i zacząć latać online. Na przykład z VFA-313.
vfa313.pl/rekrutacja


Virtual Strike Fighter Squadron 313

"Failure to remove TrackIR prior to ejection may cause injury. If unable to remove TrackIR, a proper ejection body position (head back against the seat headrest) reduces the chance of injury from the TrackIR."