Autor Wątek: IFF  (Przeczytany 3616 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

IFF
« dnia: Marca 01, 2019, 19:52:48 »
Weszła nowa aktualizacja i pojawiło się w niej coś takiego.

•IFF was improved: possibility to interrogate target on RDR page with no radar lock

Czy może ktoś z kolegów więcej o tym napisać? Chuck niestety nie aktualizuje swej instrukcji.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Offline Qba

  • VFA-313
  • *
Odp: IFF
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 01, 2019, 20:13:41 »
Weszła nowa aktualizacja i pojawiło się w niej coś takiego.

•IFF was improved: possibility to interrogate target on RDR page with no radar lock

Czy może ktoś z kolegów więcej o tym napisać? Chuck niestety nie aktualizuje swej instrukcji.
Najeżdżasz kursorem radaru na cel i naciskasz Sensor Control Switch - Depress. Na SA page kontakt zmieni się z żółtego na czerwony (hostile) lub zielony (friendly).

Virtual Strike Fighter Squadron 313

"Failure to remove TrackIR prior to ejection may cause injury. If unable to remove TrackIR, a proper ejection body position (head back against the seat headrest) reduces the chance of injury from the TrackIR."

Odp: IFF
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 01, 2019, 20:15:37 »
A to jeszcze trzeba włączyć to na HSI. Jakiś filmik widziałem, ale jeszcze nie przerabiałem włączenia tego ustrojstwa. Na filmiku wiele jest pokazane, czy wystarczy zwyczajnie włączyć D/L?
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Offline Qba

  • VFA-313
  • *
Odp: IFF
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 01, 2019, 20:19:45 »
Nie HSI tylko SA - po prawej na środku na DDI TAC.

DL musi być generalnie włączony na UFC, żeby działał ale nie wiem czy jest niezbędny do robienia zapytań IFF.

Virtual Strike Fighter Squadron 313

"Failure to remove TrackIR prior to ejection may cause injury. If unable to remove TrackIR, a proper ejection body position (head back against the seat headrest) reduces the chance of injury from the TrackIR."

Odp: IFF
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 01, 2019, 20:25:44 »
Faktycznie, troszkę mnie zamotał, wybierając ten punk trasy na początku. Jednak bez AWACS-a i tak nie będzie nic widoczne na SA, chyba że inny Hornet wyśledzi cel, czy wystarczy, że będzie cel widoczny na mym radarze?

Tak czy siak kupa zabawy, jest co dłubać :)
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: IFF
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 01, 2019, 20:51:55 »
Wags to całkiem dobrze wytłumaczył na ostatnim nagraniu na youtube, to pewnie ten filmik widziałeś. :)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: IFF
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 01, 2019, 20:57:10 »
Jak ktoś zna dobrze angielski, to pewnie tak. Jednak jak ktoś zna go tak jak ja (niestety), to już gorzej. Wags często coś dodaje, tłumaczy dodatkowo i troszkę się gubię.  :-[
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: IFF
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 01, 2019, 21:59:36 »
W takim razie pytaj, pomożemy w miarę możliwości. :)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline Marcin_B

  • *
  • MABO
Odp: IFF
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 02, 2019, 00:33:33 »
Czym przesuwa się kursor na IFF?
Znalazłem: sensor control switch do tyłu :)
« Ostatnia zmiana: Marca 02, 2019, 00:42:18 wysłana przez Marcin_B »

Odp: IFF
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 02, 2019, 00:42:49 »
Nie ma czegoś takiego jak kursor na IFF. W ogóle IFF to tylko system rozpoznania swój-obcy. Jeżeli chcesz wysłać zapytanie o identyfikację, to na ekranie RADARU najeżdżasz na cel, i wtedy naciskasz Sensor Switch Depress (czy coś podobnie brzmiącego) i na stronie SA kontakt odpowiednio się oznacza (jak jest na czerwono to wróg, to najważniejsze).

Offline Marcin_B

  • *
  • MABO
Odp: IFF
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 02, 2019, 01:43:39 »
Na ekranie SA też można przesuwać kursor - niezależnie od radaru.

Odp: IFF
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 02, 2019, 10:53:23 »
Jeśli uczynisz ten ekran aktywnym, to będziesz przesuwał tam kursor-bramkę, tym samym co bramkę radaru.

U mnie jednak  ta identyfikacja celu po naciśnięciu "Sensor Switch Depress " działa tak sobie lub wcale. Możliwe, że dlatego, że cele często chowały się w górach i były to starsze maszyny (Mig-19, F-5), a może z powodu gry sieciowej.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Odp: IFF
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 16, 2019, 07:55:11 »
No to namieszali teraz, skasowali uproszczony IFF a nowy nadal nie jest ukończony. 
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Odp: IFF
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 21, 2022, 20:19:01 »
No wracam do tematu IFF. Mam dwa pytania.
1. Misja z użyciem AWACS. Włączone na UFC D/L, ON, IFF na DDI: AZ/EL --> L+S i AUTO.
Co prawda pojawiają się czerwone HAFU ale potrafią zniknąć, a tym bardziej sojusznicze, których często nie widzę w ogóle. Od czego to zależy? Czy to normalne?
2. Tryb A2A --> ACM --> Aim-9. Cel zalokowany STT.  Na HUD, w okręgu Aim-9 najpierw IN LAR (co to znaczy?), potem pokazuje się SHOOT i czasem FRENDLIY i to jest ok, ale zdarzyło się, że odpaliłem, a FRENDLIY ukazało się po 3 sekundach - za późno... Trafiony swój :(
Jak sprawdzić czy to wróg czy swój podczas namierzania Aim-9 w ACM?
Drodzy moi... proszę o wsparcie nowego pilota F-18 :)

Odp: IFF
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwca 28, 2022, 07:42:48 »
IN LAR  oznacza to samo co SHOOT w sensie zasięgu do celu. Tylko IN LAR dotyczy obiektów sojuszniczych lub nieznanych a SHOOT odnosi się do wrogich.
AWACS nie jest wróżką, zwłaszcza jak lata się po górkach i dolinach, zbiera dane ze swego radaru i maszyn sojuszniczych.  Cały szkopuł w tym, że cel należy zawsze prześwietlić, mimo włączonych trybów AUTO, by mieć pewność do kogo się strzela. Zwłaszcza jak w pobliży latają inne sojusznicze maszyny. Co zajmuje troszkę czasu. Cel też jest oznaczany kwadratem dla swoich i nieznanych na HUD i rombem dla wrogich celów. To nie jest tak uproszczone jak w maszynach FC3, bo tam jest to zero-jedynkowe. A swoją drogą w trybie multi, zdarzają się błędy.
ACM to tryb automatyczny do walki na mały dystans. Radar  lockuje cel i następuje sprawdzenie celu,  mimo że  na radarze cel widoczny jest jako wrogi. Zobacz na filmiku https://www.youtube.com/watch?v=pZw28dD-Q3o, cel jest złapany, jest zaznaczony na HUD wpierw kwadratem, po potwierdzeniu zmienia się dopiero oznaczenie na romb.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 28, 2022, 09:07:09 wysłana przez KosiMazaki »
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)