Autor Wątek: Thrustmaster F/A-18C Grip HOTAS  (Przeczytany 3331 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Thrustmaster F/A-18C Grip HOTAS
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwca 14, 2019, 22:33:44 »
Ale jaja, w życiu bym nie pomyślał. Czyli ten grip jest od F-16, a nie A-10.  Czyli jednak jest 1 do 1, tylko samolot nie ten ;-)

Offline macieksoft

  • Trolle
  • *
Odp: Thrustmaster F/A-18C Grip HOTAS
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwca 14, 2019, 23:07:40 »
Bez przesady, tak to właśnie wygląda w F-16:
A-10 faktycznie nie ma dźwigni NWS, ale to można zdemontować. A kształt przycisków czasem różni się w zależności od serii.
Ta dźwignia w F-16 nie jest od NWSa tylko od (chwilowego) rozłączania autopilota, omija także komendy fly-up (od TFR i chyba także od AUTO-GCAS). Od NWS jest przycisk, podobnie jak w A-10C.

Cytuj
Czyli ten grip jest od F-16, a nie A-10.
Z tego co czytałem nie jest :-P
F-16 nie posiada funkcji wciśnięcia w dół przycisku od CMS. A-10C ma 5 funkcji hata od CMS (lewo, prawo, przód, tył oraz centralnie w dół), F-16 ma tylko 4 funkcje (lewo, prawo, przód, tył).

Wychodzi na to że to taka kaczka krzyżówka ;-)

Cytuj
Pozwolę sobie wtrącić do dyskusji.
Skoro 1:1 jest nieergonomiczne, to czy oryginał także? Oglądałem filmik na YT z "narzekaniem". Czy w takim razie, w realnym lotnictwie projektują całość nieergonomicznie?
Skąd ta różnica?
Różnica stąd że w realu sticka masz między nogami :-P
Generalnie ręka opiera się o udo i nie trzeba żadnego "spocznika" dla dłoni na spodzie sticka jak w F-16 (gdzie stick jest po prawej stronie).
« Ostatnia zmiana: Czerwca 14, 2019, 23:16:08 wysłana przez macieksoft »

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Thrustmaster F/A-18C Grip HOTAS
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwca 14, 2019, 23:30:01 »
Ta dźwignia w F-16 nie jest od NWSa tylko od (chwilowego) rozłączania autopilota, omija także komendy fly-up (od TFR i chyba także od AUTO-GCAS). Od NWS jest przycisk, podobnie jak w A-10C.
Wiem do czego to służy, chyba chciałem napisać "obok NWS".

Różnica stąd że w realu sticka masz między nogami :-P
Generalnie ręka opiera się o udo i nie trzeba żadnego "spocznika" dla dłoni na spodzie sticka jak w F-16 (gdzie stick jest po prawej stronie).

Nie ma reguły. W A-10 też jest podpórka choć drążek centralnie zamontowany, w F-5 też, w MiGach jest (i to regulowana). Ale fakt, ten uchwyt od Horneta kiepsko nadaje się na biurko.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline macieksoft

  • Trolle
  • *
Odp: Thrustmaster F/A-18C Grip HOTAS
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwca 15, 2019, 13:17:10 »
Ale w A-10 nie masz FBW. Tam drąg jest na dosyć długim kiju który w dodatku ma spory zakres ruchów.
F/A-18C nie wiem czy nie ma przypadkiem force sensingu, w każdym razie nie ma ani tak długiego kija ani tak dużego zakresu ruchów.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Thrustmaster F/A-18C Grip HOTAS
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwca 15, 2019, 13:48:02 »
W Eurofighterze kijek jest krótki, pośrodku, z FBW, a i tak dali podpórkę. W starych Harrierach drąg miał podpókę, w drugiej generacji nie. W F-15 nie ma podpórki, w F-14 jest.
Tak jak pisałem, to nie jest regułą, zależy jak kto zaprojektuje.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Thrustmaster F/A-18C Grip HOTAS
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwca 24, 2019, 12:45:15 »
Zauważ, że brak też podstawki pod brzeg dłoni. W realu pilot może siedzieć tutaj w takiej pozycji, że to mu może nie przeszkadzać (nisko wyciągnięta dłoń). Ja osobiście opieram dłoń na podstawce. W A-10C ona jest, tutaj jej nie ma. Miałem kiedyś joystick bez podstawki, różnica w zmęczeniu dłoni jest kolosalna.

Właśnie o to chodzi. Jeśli ktoś ma joystick po środku, np. na podłodze to nie będzie miał potrzeby używania podstawki i dłoń inaczej się ułoży. Ten uchwyt był zaprojektowany dla takiej pozycji drążka jak w F-15, F/A-18 i Harrier, one używają go w rzeczywistości i wtedy jest bardzo komfortowy, powstał na podstawie badań nad ergonomią prowadzonych w USAF.

Uchwyt Warthoga został zaprojektowany dla pozycji dłoni jak w F-16 - z boku i wysoko, podobnie jak większość ludzi używa joysticków w grze, a potem tylko zaadoptowany dla A-10C.

I własnie w takich, różnych od siebie pozycjach, te dwa uchwyty są najwygodniejsze. "Hornet" nisko między kolanami, a "Warthog" z boku i wyżej np. na biurku. Chociaż Warthog jest bardziej uniwersalny.

Odp: Thrustmaster F/A-18C Grip HOTAS
« Odpowiedź #21 dnia: Lipca 15, 2019, 20:34:15 »
Mnie bardziej ciekawi, możliwość zamiany drąga w czasie gry. Latam Prosiakiem i  Szerszeniem, raz tym, raz tamtym w czasie jednej misji.  Czy jak będę się chciał przesiadać się z maszyny na maszynę a też wymienić drąg, to będę musiał wyłączać grę, joystick z gniazda USB, czy będę to mógł robić na "gorąco"?  Jeśli  nie na "gorąco", to robi się to troszkę upierdliwe.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Odp: Thrustmaster F/A-18C Grip HOTAS
« Odpowiedź #22 dnia: Lipca 15, 2019, 20:43:13 »
DCS od dłuższego czasu jest Plug&Play, więc myślę że zmiana wajchy nie będzie działać i będzie konieczne odłączenie i podłączenie joy'a na nowo, ale na pewno nie będzie trzeba wychodzić z DCSa.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Thrustmaster F/A-18C Grip HOTAS
« Odpowiedź #23 dnia: Lipca 15, 2019, 20:46:17 »
Podłączenie joysticka jest czysto elektryczne, więc jak najbardziej można zmienić uchwyt bez odłączania joya. Przynajmniej tak to działa z wajchą od VPC.

"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

sunrrrise

  • Gość
Odp: Thrustmaster F/A-18C Grip HOTAS
« Odpowiedź #25 dnia: Marca 13, 2021, 23:46:16 »
Taka anegdotka. Przyszedł do mnie TM Hornet prosto z Amazon.de. Trzeci już. Pierwszy z Niemiec, drugi z Wrocławia, trzeci z Francji, więc to raczej różna seria. Każdy jeden był lub jest walnięty - w pierwszym "kleił" się "castle switch" w dwóch pozycjach, w drugim nie działał trym LWD, w trzecim znowu "castle switch" się klei, tym razem w trzech pozycjach. Lubię Thrustmastera, ale QC to im strasznie spadło.

Nie wiem czy odsyłać po raz trzeci, bo pewnie znów coś będzie spieprzone. Chyba muszę go samemu naprawić, to w końcu głupi przełącznik.
« Ostatnia zmiana: Marca 14, 2021, 17:39:22 wysłana przez KosiMazaki »

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Thrustmaster F/A-18C Grip HOTAS
« Odpowiedź #26 dnia: Marca 14, 2021, 17:39:32 »
Czyli wszystko po staremu :D.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Thrustmaster F/A-18C Grip HOTAS
« Odpowiedź #27 dnia: Marca 14, 2021, 19:24:38 »
A mnie się KosiMazaki dziwił..., że dopiero trzecia para TM odpaliła?!
Powodzenia!
« Ostatnia zmiana: Marca 14, 2021, 19:41:43 wysłana przez KosiMazaki »
Pozdrawiam.