Autor Wątek: HP Reverb opinie, wrażenia  (Przeczytany 49688 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #255 dnia: Listopada 09, 2019, 23:05:43 »
Masz błąd w konfigu

“renderTargetScale” : 2.0   - przez to niczego nie będzie wyświetlać, system ignoruje plik bo jest w nim  nie obsługiwany parametr.
Skasuj linię lub daj // przed


Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #256 dnia: Listopada 09, 2019, 23:06:43 »
Dokładnie tak jak piszesz. Nie działa Ci reprojekcja dlatego skaczą Ci fpsy. Ja mam stałe 45. Sprawdź czy masz wersje beta steam VR i WMR mixed reality for steamVR. Jak nie masz, to przełącz w steamie we właściwościach programów na beta public. Potem modyfikacja pliku i restart. Musi zaskoczyć.
F-16C Block50 driver...

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #257 dnia: Listopada 09, 2019, 23:16:13 »
JankeS, podrzuć mi na PM ten swój Plik default.vrsettings. Np tym https://www.sendspace.com/, nie musisz się logować. Dałem // ale dalej nie działa.
Zrobiłem kopiuj wklej z manuala ENG :/. Więc i błąd musi być w nim.

Betę oczywiście mam:

webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #258 dnia: Listopada 09, 2019, 23:19:44 »
Nie ma mnie przy kompie niestety :/ Odinstaluj WMR dla Steam i zainstaluj ponownie, albo spróbuj przełączyć z bety na zwykła i spowrotem. Ciekawe czy wykasowanie pliku i uruchomienie WMR nie przywróciłoby pliku na domyślnych ustawieniach?
F-16C Block50 driver...

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #259 dnia: Listopada 09, 2019, 23:22:33 »
JankeS, podrzuć mi na PM ten swój Plik default.vrsettings. Np tym https://www.sendspace.com/, nie musisz się logować. Dałem // ale dalej nie działa.
Zrobiłem kopiuj wklej z manuala ENG :/. Więc i błąd musi być w nim.

Betę oczywiście mam:

https://imgur.com/nV5sCTi


Ten na pewno działa:

{
    "driver_Holographic" : {
// Increase back buffer size so that larger superscale values do not get a resolution reduction
//“renderTargetScale” : 2.0
    },
    "driver_Holographic_Experimental" : {

        // Motion reprojection doubles framerate through motion vector extrapolation
        //     motionvector = force application to always run at half framerate with motion vector reprojection
        //     auto         = automatically use motion reprojection when the application can not maintain native framerate
         "motionReprojectionMode" : "auto",

        // Automatic motion reprojection indicator to display the mode currently selected
        //     green      = off because application can render at full framerate
        //     light blue = on because application is cpu bound
        //     dark blue  = on because application is gpu bound
        //     red        = off because application running at less than half framerate
        "motionReprojectionIndicatorEnabled" : true,

        // Motion indicator size and position in 0-1 space
        "motionReprojectionIndicatorSize" : 0.015,
        "motionReprojectionIndicatorXPosition" : 0.3125,
        "motionReprojectionIndicatorYPosition" : 0.3125,
       
        // Some people may experience increased discomfort such as nausea, motion sickness, dizziness,
        // disorientation, headache, fatigue, or eye strain when using thumbstick controls in Windows Mixed Reality.
        //
        // Setting thumbstickControlsMoveEnabled to true may cause application compatibility issues
        "thumbstickControlsTurnEnabled" : false, // true = use thumbsticks for artificial turn, false = default application thumbstick behavior
        "thumbstickControlsMoveEnabled" : false, // true = use thumbsticks for artificial move, false = default application thumbstick behavior
        "thumbstickControlsReversed" : false,
        "thumbstickTurnSmooth" : false,
        "thumbstickDeadzone" : 0.25,

        // During some transitions (typically entering Home), controller events start accumulate and the system has difficulties to catch up
        // Settings a mximum age for a contoller input allows ensuring that the events queue does not grow indefinitely
        "obsoleteStateMaxTimeInSeconds":  1.0
    },
    "NoInterEyeRotation" : {
        "battlezone_dx11.exe" : true,
        "battlezone_dx12.exe" : true,
        "DOOMVFRx64.exe" : true,
        "Fallout4VR.exe" : true
    }
}

Nie cytujemy obrazków. Mazak.
« Ostatnia zmiana: Listopada 10, 2019, 13:04:05 wysłana przez KosiMazaki »

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #260 dnia: Listopada 09, 2019, 23:44:03 »


Tu niby mam wł. Z tym kodem powyżej to StamVR crashuje.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #261 dnia: Listopada 10, 2019, 00:12:01 »
https://imgur.com/kO6t3Cd

Tu niby mam wł. Z tym kodem powyżej to StamVR crashuje.

Ciekawe, to kopiuj wklej działający plik. Nie używasz edytora z jakimś dziwnym kodowaniem?

Nie cytujemy obrazków. Mazak.
« Ostatnia zmiana: Listopada 10, 2019, 13:04:48 wysłana przez KosiMazaki »

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #262 dnia: Listopada 10, 2019, 00:47:27 »
Raczej "dziwnego" kodowania nie ma, próbowałem i notatnikiem i Notepad ++. Coś tam nie odczytuje jednak poprawnie (i jest to jakiś problem softowy), bo tak wszystko inne działa.
Jeszcze żeby się upewnić, przy korzystaniu z WMR idą Wam dwa programy w czasie korzystania, Mixed Reality Portal i Windows Mixed Reality for SteamVR?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #263 dnia: Listopada 10, 2019, 08:45:35 »
Te dwa programy działają razem. YoYo wieczorem będę mógł Ci podesłać swój plik jeśli nie uda Ci się wcześniej opanować tematu.
F-16C Block50 driver...

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #264 dnia: Listopada 10, 2019, 11:08:47 »
Oj widzę, że sporo zachodu z poustawianiem wszystkiego. Z Oculusem CV1 to bajka - podłączasz i działa...
Ryzen 7 5800x3d, Gainward 4080 Phoenix, 32 Gb RAM, Samsung 980 Pro 1Tb, 4 x SSD, Hotas Warthog, TrackIR 4, HP Reverb

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #265 dnia: Listopada 10, 2019, 12:21:57 »
Oj widzę, że sporo zachodu z poustawianiem wszystkiego. Z Oculusem CV1 to bajka - podłączasz i działa...

Ale tu w zasadzie też, natomiast soft jest beta i trzeba jedną rzecz skopiować, natomiast u mnie to nie działa. Może coś się softowo gryzie?
https://docs.microsoft.com/en-us/windows/mixed-reality/enthusiast-guide/using-steamvr-with-windows-mixed-reality .
Powinno być takie coś:



No ale u mnie nie działa.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #266 dnia: Listopada 10, 2019, 14:22:54 »
Napisałeś, że z tym plikiem Tobie crashuje. Co konkretnie? Jak się to objawia?  Normalnie nie powinno mieć to żadnego znaczenia, nawet jeśli ten plik zawiera błędy. SteamVR w takim przypadku go po prostu ignoruje, jeśli go nawet wyrzucisz, też powinien zadziałać, po prostu uruchomi domyślne wartości (takie jak są domyślnie w tym pliku)
Spróbuj go skasować, odinstalować steamVR i WMR for SteamVR i zainstalować ponownie, to chwila. Po tej operacji plik pojawi się ponownie i wtedy tylko usuń  //  przed "motionReprojectionIndicatorEnabled" : true,
nie edytując niczego innego.
Wcześniej sprawdź czy działa Tobie natywnie WMR prawidłowo, odpal jakąś gierkę z Microsoftowego sklepu, pełno tam jest tego za darmo.
No i jeszcze jedna sprawa SS ustawia się w SteamVR w 2 miejscach, ogólne i dla aplikacji. Ustawienia dla aplikacji są mnożnikiem ustawienia ogólnego, ustawienie ogólne w zakładce Obraz ustawiasz z automatu, lub ręcznie. DCS jest widoczny w zakładce aplikacje dopiero po uruchomieniu, może tam wbiłeś inną wartość niż 100%? 
SteamVR masz w wersji beta 1.8.20 (najnowsze) , WMR dla SteamVR też masz w wersji beta?


Oj widzę, że sporo zachodu z poustawianiem wszystkiego. Z Oculusem CV1 to bajka - podłączasz i działa...

No właśnie nie, WMR jest totalnie bezproblemowy, normalnie to wtykasz wtyczki i działa. Sam Windows już go obsługuje i instaluje automatycznie, doinstalowuje się tylko StemVR. To co przeżywa YoYo jest bardzo nietypowe :-)
« Ostatnia zmiana: Listopada 10, 2019, 14:33:29 wysłana przez gcze »

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #267 dnia: Listopada 10, 2019, 15:12:00 »
Tak wersja 1.8.20 beta. Ok reinstalacji nie probowalem. Sprawdze i dam znac. DCS do aplikacji nie dodawalem, dzialal na globalnych.
Co do innych gier dzialaja bez zarzutu, wszystko cacy.

Ps. Wrzucilem najnowsze stery NVidia. Wow. Polecam. Dodalo po 15-20 fps w VR DCS (wiec u mnie z 60-70 skoczylo na 80-90, naprawde niezle). Na motion reprojection nie pomogly jednak wiec to nie starsze stery.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #268 dnia: Listopada 10, 2019, 15:46:03 »
Ps. Wrzucilem najnowsze stery NVidia. Wow. Polecam. Dodalo po 15-20 fps w VR DCS (wiec u mnie z 60-70 skoczylo na 80-90, naprawde niezle). Na motion reprojection nie pomogly jednak wiec to nie starsze stery.
Ale zaraz, przy takiej ilości klatek to motion reprojection jest właściwie niepotrzebny, ba bez niego nawet powinno być lepiej. Większy minus to włączanie/wyłączanie motion reprojection niż non stop wyłączony, i lekki spadek klatek poniżej 90.
Nie przesadziłeś z tymi 80fps?  PD w DCS masz ustawione na 1 ? To ma największy wpływ na wydajność, chociaż najlepiej DCS wygląda przy PD 1.5 lub  SS 225% w DCS.  Niestety tego raczej nic nie uciągnie w sensownych ustawieniach. Spróbuj ustawić w DCS dla testu jakość na VR i zobacz, czy też klatkuje.

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #269 dnia: Listopada 10, 2019, 15:56:55 »
Jeśli sprzęt nie jest w stanie wyświetlić 90fps to włącza reprojekcje. Jeśli jest wyłączona to jeśli mamy nawet 89fps, a gogle działają na 90Hz to można zapomnieć o płynności. Reprojekcja WMR przy 45 fps’ach działa bardzo płynnie. W ogóle nie widać momentu kiedy się włącza lub wyłącza - no chyba ze spada poniżej 45 fps ale wtedy najzwyczajniej przestaje działać i od razu jest to odczuwalne. Reverb nie potrzebuje podbitego PD czy SS, wystarczy rozdzielczość zbliżona do natywnej i obraz jest super wyraźny.
F-16C Block50 driver...