Autor Wątek: HP Reverb opinie, wrażenia  (Przeczytany 49717 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #270 dnia: Listopada 10, 2019, 16:54:21 »
No dobrze, kto z Was ma konfigurację zbliżoną do mojej, i napisze, czy wogóle jest sens zabierać się za Reverba?
Ryzen 7 5800x3d, Gainward 4080 Phoenix, 32 Gb RAM, Samsung 980 Pro 1Tb, 4 x SSD, Hotas Warthog, TrackIR 4, HP Reverb

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #271 dnia: Listopada 10, 2019, 17:00:55 »
Jeśli sprzęt nie jest w stanie wyświetlić 90fps to włącza reprojekcje. Jeśli jest wyłączona to jeśli mamy nawet 89fps, a gogle działają na 90Hz to można zapomnieć o płynności. Reprojekcja WMR przy 45 fps’ach działa bardzo płynnie. W ogóle nie widać momentu kiedy się włącza lub wyłącza - no chyba ze spada poniżej 45 fps ale wtedy najzwyczajniej przestaje działać i od razu jest to odczuwalne. Reverb nie potrzebuje podbitego PD czy SS, wystarczy rozdzielczość zbliżona do natywnej i obraz jest super wyraźny.

Może jest wyraźny, ale nie wierzę, że po podbiciu PD lub SS nie jest lepiej. Na pewno jest, chyba że ponownie w WMR pojawił się stary, dziwaczny błąd, czyli sztywny limit powyżej którego SS po prostu nie działa.
Żeby to obejść wbijało się właśnie w pliku “renderTargetScale” : 2.0  który obecnie nie działa, bo jest już zaimplementowany przez MS na stałe i ten parametr jest ignorowany (niestety z całym plikiem konfiguracyjnym). Kto wie, może coś znowu tak skopali.
 Przy 45 FPSach to reprojekcja działa non stop, a nie się włącza i wyłącza. Wyłączy się dopiero przy 90fps, lub poniżej 45. Oczywiście, fajnie, jest super płynnie, niestety kosztem różnych anomalii w animacji. Przy wartościach bliskich 45fps pojawiają się rozjechane tekstury i podwójne sylwetki samolotów, co mnie strasznie irytuje. Poniżej 45fps zaczyna się ostre klatkowanie, reprojekcja wtedy się wyłącza. W sumie w DCS nie jest nawet potrzebny wskaźnik w goglach, wystarczy licznik w grze, pokazuje poniżej 45fps, reprojekcja na bank w WMR nie działa.
Piszesz, że u Ciebie jest non stop 45fps, a czy czasem nie wymusiłeś jej "na sztywno" czyli true, zamiast auto?  Moim zdaniem reprojekcję, każdy musi ustawić pod siebie, jej działanie jest bardzo indywidualnie odbierane i zależy też od tego jak się lata. W "podziwianiu" okolicy najlepiej sprawdzi się reprojekcja w wydaniu Vive, jest bardzo agresywna i potrafi z jednej klatki zrobić 3, WMR  z jednej robi 2. Ostre nawalanie, dużo ruchu i samolotów w powietrzu, im mniej reprojekcji tym lepiej.  W Vive majestatyczne bujanie się po okolicy jest płynne nawet przy 30fps, dopiero poniżej 30 się wyłącza i zaczyna się "slide show"

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #272 dnia: Listopada 10, 2019, 17:12:39 »
Oczywiście, że reprojekcja na auto. Wiadomo, ze jeśli gogle pracują na 90Hz a ilość klatek wyświetlanych wynosi 45 to reprojekcja działa cały czas. Nie mam wymuszonych 45 fps bo czasem przełącza się na 90. Załącza się jeśli spada poniżej 90, a wyłącza poniżej 45. Ustawienia WMR przerobiłem wzdłuż i wszerz na Samsungu Oddysey Plus. Teraz już wiedziałem co i gdzie w trawie piszczy. Wtedy również przełączałam target rendering scale na 2.0, wiem ze teraz już nie trzeba tego edytować. Co do rozdzielczości to Reverb nie wymaga podbicia, oczywiście można - nawet sprawdzałem między 100 a 150 procent, ale różnica była dla mnie ledwie widoczna. Zostawiłem na 108% i jestem bardzo zadowolony z jakości obrazu - lekka przepaść między tym co widziałem, a oferuje Reverb. Reprojekcja czasem wprowadza jakieś anomalia w wyświetlanym obrazie ale są ta dosłownie „migniecia” - natomiast płynność ruchu wynagradza wszystko. W/g mnie działa to bardzo dobrze.
F-16C Block50 driver...

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #273 dnia: Listopada 10, 2019, 17:18:57 »
Na szybko - solved! Udało się z plikiem innego gracza: https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=4080029&postcount=3941 .
Czyli faktycznie coś u mnie z kodowaniem/zapisem. Działa aż miło, stałe 45, a czasem 90 FPS nawet (wyżej, woda, patrzenie w niebo itp.). Chodzi miodnie, bez żadnego stuttera ;D. Jest zapas duży FPS, więc mogę dowalić większe ustawienia (a mam wysokie/średnie, nie VR więc jest z czego schodzić). Może popróbuję więcej niż ustawienia skalowania 100%, bo na wydajność nie narzekam (a nie ma mam żadnego VR shader mod czy coś). Bombowo.
« Ostatnia zmiana: Listopada 10, 2019, 17:26:15 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #274 dnia: Listopada 10, 2019, 17:21:51 »
No i super! Również jestem oczarowany jak to pięknie działa na Reverbach :)
F-16C Block50 driver...

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #275 dnia: Listopada 10, 2019, 18:21:29 »
W iłku 45 lub 90 FPS :) (a jak kabina P-38 świetnie wygląda). Wszystko stabilnie, żadnego ghostingu, artefaktów na śmigle czy coś, świetna zabawa w Flying Circus, w DCS lot na Mi-8 tuż nad ziemią z 250 km/h na budziku robi też robotę. Czekać na rydwana tylko. ;D
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #276 dnia: Listopada 10, 2019, 18:25:58 »
No to piszcie jak to jest na tych 4k. Widać już jak na monitorku kokpit czy jeszcze trzeba poczekac na 8k ( taki mniej czytelny jak np F-14)? Co z kontaktami dalej i ich rozpoznawaniem?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #277 dnia: Listopada 10, 2019, 18:36:52 »
Według mnie Reverb dorównuje jakością obrazu monitorowi HD. Kokpit wyglada bosko, rozpoznawalność celów dużo lepsza.
F-16C Block50 driver...

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #278 dnia: Listopada 10, 2019, 18:41:48 »
A wydajność?
Ryzen 7 5800x3d, Gainward 4080 Phoenix, 32 Gb RAM, Samsung 980 Pro 1Tb, 4 x SSD, Hotas Warthog, TrackIR 4, HP Reverb

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #279 dnia: Listopada 10, 2019, 18:47:03 »
Taka sama jak w innych goglach - tu po prostu ustawiasz rozdzielczość natywna i wyglada super.
F-16C Block50 driver...

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #280 dnia: Listopada 10, 2019, 18:53:30 »
Przy 130% dalej 45 klatek (2508x2460), a wygląda dużo wyraźniej jeszcze. Trzeba by poszukać optymalnych ustawień. W DCS wciąż 1.0.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #281 dnia: Listopada 10, 2019, 19:00:15 »
Świetna wiadomość! Czyli 4k to będzie mały przełom. Widzę, że wydajnościowo też daje radę. To super wiadomość. Liczę, że Pimax 8kx też będzie w stanie się napędzić 1080ti lub 2080ti w natywnej rozdziałce. Świetnie, że nie ma konieczności korzystania już z SS.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #282 dnia: Listopada 10, 2019, 19:14:37 »
Świetna wiadomość! Czyli 4k to będzie mały przełom. Widzę, że wydajnościowo też daje radę. To super wiadomość. Liczę, że Pimax 8kx też będzie w stanie się napędzić 1080ti lub 2080ti w natywnej rozdziałce. Świetnie, że nie ma konieczności korzystania już z SS.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Tutaj bym się z optymizmem tak nie rozpędzał. Wydajność nie zależy od gogli (pomijając stery oczywiście), a od faktycznie renderowanej rozdzielczości. Ustawia się rozdzielczość na max tego co jest w stanie wycisnąć sprzęt.  GTX1080Ti oscyluje trochę powyżej natywnej rozdzielczości REVERBa. Nie ma znaczenie czy masz Podpięte Vive, Oculusa czy cokolwiek innego.  8K to już raczej nic co jest obecnie na rynku nie uciągnie, ale pewnie za 2,3lata będzie to już osiągalne. VR rozwija się chyba szybciej niż to przewidywano i to jest bardzo dobra wiadomość :-) Szkoda, że z tą regulacją IPD jest taka lipa. Ja boję się zaryzykować, a sprawdzić nie za bardzo mam gdzie.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #283 dnia: Listopada 10, 2019, 19:26:49 »
A jak zmierzyć sobie to IPD? W sumie nie grzebałem, mam 64 ustawione (default w WMR).
Ps. przy 130% jednak juz pojawia się ghosting w IL-2 (widać motion reprojection nie wyrabia), chociaż trzyma te 45 klatek (ustawienia high i wygładzanie x2) i nie jest on jakiś mega duży ale za to obraz jest super (ktoś polecał takie ustawienia dla DCS'a właśnie).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #284 dnia: Listopada 10, 2019, 19:36:00 »
A jak zmierzyć sobie to IPD? W sumie nie grzebałem, mam 64 ustawione (default w WMR).
Ps. przy 130% jednak juz pojawia się ghosting w IL-2 (widać motion reprojection nie wyrabia), chociaż trzyma te 45 klatek (ustawienia high i wygładzanie x2) i nie jest on jakiś mega duży ale za to obraz jest super (ktoś polecał takie ustawienia dla DCS'a właśnie).
To IPD ustawiane softwearowo  odpowiada za "skalę świata". Jeśli ustawisz źle, obiekty będą wydawały się za małe lub za duże, będziesz miał też problemy z oszacowaniem prawidłowej odległości. DCS ma to zrypane po całości, na szczęście można sobie to tam ręcznie wymusić. Ja mam w DCS ustawione zupełnie inne IPD niż faktycznie mam.
Ustawiasz po prostu takie IPD przy którym wszystko ma prawidłowy rozmiar. Teoretycznie powinno się to pokrywać z faktycznym IPD Twoich oczu, w praktyce jest z tym różnie.
Zmierzyć najlepiej u optyka, albo z linijką przy lustrze. Patrzysz raz jednym, raz drugim okiem przed siebie i sprawdzasz na miarce po odległości źrednic. Tak oczywiście nigdy tego idealnie nie zmierzysz.