Autor Wątek: HP Reverb opinie, wrażenia  (Przeczytany 50128 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #330 dnia: Listopada 22, 2019, 19:31:42 »
Gdyby tak można było sobie wejść gdzieś do salonu i przetestować różne modele gogli, ale nie można niestety i trzeba się opierać na wrażeniach innych. Teraz mam 2 pary gogli, boję się, że po zakupie Reverb miałbym 3 pary (słaby sweet spot, lipny tracking WMR). Index wydaje się najbardziej uniwersalny i optymalny ze wszystkiego co jest obecnie na rynku i to w nim kusi.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #331 dnia: Listopada 22, 2019, 19:36:50 »
A skąd bierzesz ten lipny tracking WMR w Reverbie? Przez 2 tyg. w różnych grach nie zgubiłem widoku ani razu przy słabym oświetleniu (lampka stojąca z tyłu, a nie jakaś mocna sufitowa, latam/gram jak już na dworze jest ciemno). To zdaje się jakieś opowieści dziwnej treści puszczane przez konkurencję jeszcze z czerwca?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #332 dnia: Listopada 22, 2019, 19:46:30 »
U mnie to samo - śledzenie rewelacyjne, zero problemów.
F-16C Block50 driver...

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #333 dnia: Listopada 22, 2019, 19:48:38 »
A skąd bierzesz ten lipny tracking WMR w Reverbie? Przez 2 tyg. w różnych grach nie zgubiłem widoku ani razu przy słabym oświetleniu (lampka stojąca z tyłu, a nie jakaś mocna sufitowa, latam/gram jak już na dworze jest ciemno). To zdaje się jakieś opowieści dziwnej treści puszczane przez konkurencję jeszcze z czerwca?

Nie mam na myśli sima, tutaj wiem, że jest ok, jedyny minus, że trochę płynie z czasem, ale na krześle też się człowiek wierci, wiec to nie ma większego znaczenia. Tracking kontrolerów jest do kitu i nie nadaje się do dynamicznych gierek. Piszę to na podstawie Samsunga, ale wszystkie WMRy mają ten sam system. WMRy gubią się, gdy kontrolery są poza polem widzenia kamer, co się przytrafia w wielu przypadkach powodując, że wiele gier jest niegrywalnych praktycznie z tym systemem. Przykładowo chyba wszystkie fpsy pod VR.
Dlatego teraz mam Vive - do wszystkich innych gierek + do dłuższych sesji i Samsunga pod symulatory do momentu aż mi oczy nie wypadną ;-) Gdyby taki Indeks zastąpił te 2 zestawy to już byłby sukces. Reverb już na starcie nie ma na to szans.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #334 dnia: Listopada 22, 2019, 20:37:30 »
Grałem w gry FPP, nie mówię, że jakoś długo i nie doświadczyłem tego, pewnie jakbym trzymał kontroler za plecami to może i bym zgubił coś, ale tak jak ma się jak przy normalnym użytkowaniu czyli albo z przodu, albo wzdłuż ciała to było ok (na stojąco czy siedząco). Zresztą nie wiem na ile kamera musi widzieć kontroler, a na ile przejmuje to jakiś soft i bezprzewodowe połączenie, bo przecież jak są włączone i stoją sobie np. gdzieś bardziej z boku na półce, to też jest ich zarys w goglach jak się tam spojrzy, pomimo, że to np. 16-ta lub 8-ma (nawet kątem oka). Na pewno śledzenie jest lepsze jeśli są zewnętrzne kamery, dwie po bokach, ale przyjemniej na teraz do swojego korzystania absolutnie żadnego dyskomfortu nie odnotowałem. 
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #335 dnia: Listopada 22, 2019, 21:11:51 »
A gdzie tam,  nic tam nie nadzorują, mają wbudowane żyroskopy i to wszystko. Poza zasięgiem kamer dalej potrafią określić prawidłowo kierunek, jeśli zgubią kamerę choć na chwilę, zamrażają się lub pokazują bzdurne położenie. Kamery patrzą w dół i mocno na boki, więc wzdłuż ciała tracking działa w miarę prawidłowo, o ile podczas manipulacji przy pasie, czyli np, zmieniając magazynek nie musisz spojrzeć w górę. Nieprawidłowo działa tracking bezpośrednio przy twarzy, lub gdy gra wymaga manipulowania przy głowie. Z oczywistych powodów jest też problem ze strzelaniem z łuku. To wszystko można wyeliminować odpowiednim postępowaniem, ale psuje to immersję. Na początku też tego nie zauważałem, dopiero po czasie zacząłem drążyć dlaczego coś tam mi nie wychodzi. Często też występują problemy z bluetooth, objawiają się tym, że kontrolery drżą i stają się mało precyzyjne, ale to można poprawić kupując odpowiedni bluetooth do pc. Ja trafiłem przy 3 sztuce i teraz jest ok.

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #336 dnia: Listopada 23, 2019, 22:49:04 »
Byłem dzisiaj u optyka i zmierzył mi IPD, wyszło 65mm. Dziwne trochę bo w Oculusie najlepszą ostrość mam na ustawieniu 60-61mm. Jest sens pakować się w Reverba z takim IPD?

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #337 dnia: Listopada 23, 2019, 23:03:29 »
Jak najbardziej tak.
F-16C Block50 driver...

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #338 dnia: Listopada 24, 2019, 01:43:30 »
Kupiony, ma przyjść we Wtorek. Zobaczymy...

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #339 dnia: Listopada 24, 2019, 01:51:36 »
Ja jestem mega zadowolony, a wcześniej miałem Pimaxa 4K, Odyssey Plus i Pimaxa 5K+. Reverb przeniósł mnie na zupełnie inny poziom świata VR. Wszystko jest o wiele wiele bardziej wyraźne i czytelne. Można by powiedzieć, że poziom obrazu w końcu jest do zaakceptowania :) W zasadzie jakość jest bardzo zbliżona do monitora HD. Do tego dobre kolory, brak SDE - to na prawdę fajne gogle. W tej cenie to najlepszy możliwy wybór :)
F-16C Block50 driver...

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #340 dnia: Listopada 24, 2019, 02:34:56 »
Kupiony, ma przyjść we Wtorek. Zobaczymy...
We wtorek? Gdzie zamawiałeś?


Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #342 dnia: Listopada 24, 2019, 13:03:02 »
Szkoda. Myślałem, że może w Polsce są już dostępne od ręki.
Wygląda na to, że przez dłuższy czas nie będzie dla nich żadnej sensownej alternatywy poza Pimaxem 8K, ale ze względu na cenę ten wariant dla  mnie odpada. Nie wierzę też, że Pimaxa 8k uciągnie sensownie jakikolwiek  sprzęt, już Reverb wydaje się mocno naciągany. Wiele opinii na forum ED wydają dość jednoznaczny werdykt. Nie ma żadnych szans na całkowite wyeliminowanie ghostingu, można go co najwyżej ograniczyć.  Waham się między Valve Index (dobry do wszystkiego, ale rozdzielczość bez szału) a zaryzykowaniem z Reverb i dalszym szarpaniem się z dwoma headsetami ;-) Reverb do symulatorów i stary Vive do reszty.

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #343 dnia: Listopada 24, 2019, 19:18:07 »
Szukaj jakiś gogli gdzie można ustawić około 60Hz.  Pozwoli Ci to wyeliminować ghosting.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #344 dnia: Listopada 24, 2019, 20:04:47 »
Szukaj jakiś gogli gdzie można ustawić około 60Hz.  Pozwoli Ci to wyeliminować ghosting.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka



W Reverbie da radę, w DCS obcina do 30, ale w IL-2 może być 60 faktycznie, nie próbowałem. Ten sim jest lepiej zoptymalizowany pod gogle.

webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl