Autor Wątek: HP Reverb opinie, wrażenia  (Przeczytany 49727 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

qrdl_logos

  • Gość
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #465 dnia: Grudnia 05, 2019, 07:20:57 »
Sokolus, WHY, WHY?!

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #466 dnia: Grudnia 05, 2019, 07:54:06 »
Co nie podpasowalo sokolus? Nie mozesz oddac po prostu?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #467 dnia: Grudnia 05, 2019, 08:14:14 »
A więc tak - potestowałem sprzęt dziś w nocy i niestety nie gra mi kila rzeczy. Po pierwsze wydajność - niestety mój komp nie pozwala na płynną grę, ciągle pojawiają się jakieś szarpnięcia, przycięcia itp. Po drugie przy świetle jakie mam w pokoju wieczorem/ w nocy (czyli przez większość czasu grając), gubi mi śledzenie. Po trzecie sweet spot i aberracja chromatyczna na brzegach  - w CV1 zupełnie tego nie ma, obraz jest bardziej jednorodny (choć oczywiście dużo mniej ostry - tutaj Reverb to klasa). Miałem też dziwne wrażenie, że całość wygląda bardziej płasko, jest mniej 3d, ewentualnie skala obrazu była inna niż mam w CV1 (choć to mocno subiektywne odczucie). Kabel rzeczywiście pancerny, złotą malinę temu, kto to wymyślił. Najważniejszy jednak jest parametr odpowiadający za szeroko rozumianą 'płynność'. Tutaj nawet przy 45 klatkach i reprojekcji, przesuwając głowę miałem lekkie rozmycie i dopiero jak zatrzymywałem ruch obraz robił się ostry. Jedak w lataniu mało kiedy trzymam głowę w jednym miejscu. Odpaliłem za to Assetto Corsa i gra wygląda rewelacyjnie. Pięknie, ostro, płynnie. Niestety gogle potrzebuję głównie do latania. I teraz mam problem - czy zostać na CV1, czy spróbować Rift S. Szkoda, bo pokładałem w Reverbie duże nadzieje, niestety nie mam ochoty na wymianę całego kompa w tym momencie.
Ryzen 7 5800x3d, Gainward 4080 Phoenix, 32 Gb RAM, Samsung 980 Pro 1Tb, 4 x SSD, Hotas Warthog, TrackIR 4, HP Reverb

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #468 dnia: Grudnia 05, 2019, 08:17:50 »
Czyli 1080Ti to jednak za malo dla simow?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #469 dnia: Grudnia 05, 2019, 08:26:01 »
A zjechałeś z PD na 1.0 i w Steam VR 108%? To co opisujesz u mnie w ogóle nie występuje. Reprojekcja działa rewelacyjnie, obraz jest ostry przez cały czas kiedy się rozglądam na lewo i prawo.
F-16C Block50 driver...

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #470 dnia: Grudnia 05, 2019, 08:49:05 »
Czyli 1080Ti to jednak za malo dla simow?
Raczej procesor. Ja mam taki sam, chociaż mój chodzi na 4.5GHz. IL2 jak i DCS lubią dużo Hz, szczególnie na jednym rdzeniu.

Sokolus zrobiłeś to o czym gcze napisał? http://il2forum.pl/index.php?topic=19331.msg385277#msg385277. U mnie reprojekcja działała nie gorzej niż w CV1

Rift S sobie odpuść, problemy ze śledzeniem będziesz miał takie same. Do grania przy zgaszonym świetle nadają się jedynie gogle z latarniami. Na razie jedynie Index spełnia to i inne wymagania.

Apropos skali obrazu to miałem wrażenie że jak ruszam głową w Reverbie to zmienia się lekko geometria obiektów 3D. Coś jak efekt rybiego oka, ale bardzo delikatny. Dziwnie to wyglądało. Możliwe że to wina niezgrania mojego IPD z natywnym 64mm.

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #471 dnia: Grudnia 05, 2019, 10:24:46 »
. Po trzecie sweet spot i aberracja chromatyczna na brzegach  - w CV1 zupełnie tego nie ma, obraz jest bardziej jednorodny (choć oczywiście dużo mniej ostry - tutaj Reverb to klasa). Miałem też dziwne wrażenie, że całość wygląda bardziej płasko, jest mniej 3d, ewentualnie skala obrazu była inna niż mam w CV1

To raczej magia wmr, miałem to samo w samsungu o. Ustawiłem go pod siebie, wymieniłem face plate na vrcover, trochę się to poprawiło i z czasem się przyzwyczaiłem. Tylko Reverba nie da się ustawić. Z przycinaniem upewnij się czy na pewno w dcs masz pd na 1 !! i ss w OpenVR ok 100%.

@Shaitan  to magia wmr, nie ipd. Jak wyżej. Da się przyzwyczaić w simach, ale psuje to immersję.


Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Grudnia 05, 2019, 10:39:17 wysłana przez gcze »

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #472 dnia: Grudnia 05, 2019, 10:39:29 »
to magia wmr, nie ipd. Jak wyżej. Da się przyzwyczaić w simach, ale psuje to immersję.

Serio? Ci co uważają że Reverb to najlepsze gogle na świecie też mają ten efekt? Zaczynam odnosić wrażenie że pozytywne opinie o Reverbie mają tylko ludzie dla których Reverb to pierwszy kontakt z VR albo wcześniej mieli do czynienia z Pimaxami i innymi cudami zbudowanymi w garażu za domem.

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #473 dnia: Grudnia 05, 2019, 10:42:11 »
Pimax też zniekształca i to ponoć dużo mocniej. Nie miałem tego ani w dk2, ani w vive.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka


Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #474 dnia: Grudnia 05, 2019, 11:13:58 »
Pimax zniekształca jak wszystkie gogle, tylko tam gdzie oko już praktycznie nie sięga :) A soczewki są ogromne. Reverb i inne 110FOV gogle to nic tam nie wyświetlają. Masz czarną dziurę. Czarną dziurę tam gdzie w Pimax jest jeszcze długo bez zniekształceń. Sweetspot widzę, że jest zupełnie słaby w Reverbie widząc recenzje ludzi od CV1, a te gogle miałem. Też mam wrażenie, że to są gogle tylko dla tych, którzy stawiają rozdzielczość ponad wszystko inne, a jest ponad co stawiać, bo ważnych czynników jest kilka, jeśli nie nawet kilkanaście.

Myślę, że na forum powinien być wątek o porównaniu różnych gogli i tego typu dyskusje powinny być tam, bo wiele różnych urządzeń miesza się w tym wątku.
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #475 dnia: Grudnia 05, 2019, 11:17:17 »
Reverb to akurat moje czwarte gogle - i ja żadnej magii WMR nie zauważyłem - może to kwestie indywidualne, osadzenie oczu czy IPD. Jedyne co zauważyłem to mały sweetspot, ale po chwili używania można się do tego przyzwyczaić. Reszta dla mnie jest ok - reprojekcja bezbłędna, super płynność przy bardzo dobrej jakości obrazu.
F-16C Block50 driver...

Offline raiven

  • VFA-313
  • *
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #476 dnia: Grudnia 05, 2019, 11:22:45 »
(...) niestety mój komp nie pozwala na płynną grę...
A zjechałeś z PD na 1.0 i w Steam VR 108%? ...
Mam podobną sytuację 1080Ti, CV1, ale procka 9700K. Zastanawia mnie czy rzeczywiście zmniejszyłeś PD i Steam VR. Byłoby fajnie jakbyś sprawdził u siebie jak to działa. Możesz spróbować też obniżać Steam VR do momentu w którym będzie miał podobną wydajność jak na CV1. Teoretycznie jak zejdziesz w Steam VR do takiej samej rozdzielczości jak na CV1 to powinno być tak samo płynnie.
Druga opcja, możesz spróbować obniżyć coś w ustawieniach DCS. Tam PD 1.0 SS i MSA na 0. Może tekstury? Chyba mimo wszystko lepiej oglądać film hd na TV 4K niż odwrotnie :) Chociaż ta aberracja, też mnie odstrasza.
Jeżeli masz wrażenie że coś jest bardziej płaskie to możliwe, że trzeba poprawić IPD.

Sam mam dylemat, czy kupić czy nie. Zamówione są w xkomie, ale kiedy będą to nie wiadomo :/ a jakbym wiedział że nie ma sensu to bym chyba wziął rift s (już skończyła się przecena :P)

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #477 dnia: Grudnia 05, 2019, 11:27:42 »
Reverb to akurat moje czwarte gogle - i ja żadnej magii WMR nie zauważyłem - może to kwestie indywidualne, osadzenie oczu czy IPD. Jedyne co zauważyłem to mały sweetspot, ale po chwili używania można się do tego przyzwyczaić. Reszta dla mnie jest ok - reprojekcja bezbłędna, super płynność przy bardzo dobrej jakości obrazu.
Może masz po prostu małą wrażliwość na te zniekształcenia, tym bardziej, że jak sam przyznałeś, Twoje ipd nie jest optymalne dla tych gogli, więc sorry, czarów nie ma :-) Sam Microsoft się to tego przyznał, że niby unikalna technika renderowania bla bla i tak ma być ;-)  Jakoś nie wydaje mi się, że przypadkowo w Oculusie i Vive tego nie ma i tam akurat moje oczy pasują.
Każda optyka gogli zniekształca bardzo mocno obraz, sęk w tym aby tak go renderować, by te zniekształcenia optyki zostały skorygowane. Microsoftowi to po prostu nie wyszło.
Ehh, a i tak się nie powstrzymam i pewnie je kupię :-)

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #478 dnia: Grudnia 05, 2019, 11:31:40 »
Jak już tutaj wspominałem, miałem okazję wypróbować praktycznie wszystkie liczące się na rynku konsumenckim konstrukcje. Yoyo też niejedno miał na głowie, wliczając moje Rift i Rift S.

Problem większej ostrości w środku niż na brzegach występuje praktycznie we wszystkich goglach. Nie widać go tylko w starszych konstrukcjach, gdzie obraz jest w każdą stronę jednorodnie kiepski, ale po przesiadce z CV1 na S też to dostrzegłem. Człowiek się do tego w miarę szybko przyzwyczaja, no ale nie wtedy gdy gogle po jednym dniu idą na śmietnik.

Różnica IPD rzędu 2mm jest jeszcze w normie. Sweet spot będzie trochę przesunięty, co da się zauważyć przy patrzeniu na boki (jedno oko szybciej gubi ostrość). Dopiero powyżej 4-5mm zaczynają się poważne problemy. Co do skali i efektu 3D, mam wrażenie, że SteamVR (albo WMR) trochę inaczej interpretują skalę niż Oculus, przynajmniej w DCS. Ale to tylko teoria, musiałbym mieć gogle różnych systemów obok siebie do porównania żeby to stwierdzić na sto procent.

Cóż, ludzie mają różną budowę anatomiczną, nie tylko rozstaw źrenic, ale też głębokość osadzenia oczu, mniejszą lub większą asymetrię, kształt łuku brwiowego, czoła, nosa, zanim jeszcze w ogóle dojdziemy do indywidualnych preferencji dotyczących obrazu, postrzegania 3D, odporności na chorobę lokomocyjną itd. Gogle VR wymagają indywidualnego podejścia. Jest to sprzęt, który najlepiej przetestować przed zakupem albo po prostu liczyć się z tym, że nam nie przypasują, mimo dobrych opinii w internecie.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #479 dnia: Grudnia 05, 2019, 11:37:07 »

Różnica IPD rzędu 2mm jest jeszcze w normie. Sweet spot będzie trochę przesunięty, co da się zauważyć przy patrzeniu na boki (jedno oko szybciej gubi ostrość). Dopiero powyżej 4-5mm zaczynają się poważne problemy. Co do skali i efektu 3D, mam wrażenie, że SteamVR (albo WMR) trochę inaczej interpretują skalę niż Oculus, przynajmniej w DCS. Ale to tylko teoria, musiałbym mieć gogle różnych systemów obok siebie do porównania żeby to stwierdzić na sto procent.
No właśnie, a udało wam się może znaleźć informacje, bądź zmierzyć jaki jest faktycznie domyślny fizyczny IPD w tych goglach? Internety podają 63 lub 64.