Autor Wątek: HP Reverb opinie, wrażenia  (Przeczytany 49880 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #480 dnia: Grudnia 05, 2019, 11:37:58 »
Nie wiem być może - ale tak jak wcześniej do gogli przyzwyczajałem się około dwóch tygodni (ciągłe ustawianie wszystkiego, regulacja gogli na twarzy itp.) tak Reverb najszybciej mi podszedł. Faktycznie zniekształcenie mniejsze czy większe jest w każdych goglach na brzegach, ale po co patrzyć na brzegi na siłę? Obraz stereoskopowych jest tylko w pewnej części bliskiej środka - później widzi już jedno oko w drugim jest ciemność. Reverb w części stereoskopowej nie ma żadnych zniekształceń. Co do uczucia płaskości? Totalna bzdura - wszystko jest jak najbardziej na swoim miejscu, nie ma mowy o psuciu immersji. Największym zabójcą immersji jest słaba rozdzielczość i SDE, teraz dopiero zdałem sobie z tego sprawę mając taką jakość obrazu do dyspozycji.
F-16C Block50 driver...

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #481 dnia: Grudnia 05, 2019, 11:44:12 »
Faktycznie zniekształcenie mniejsze czy większe jest w każdych goglach na brzegach, ale po co patrzyć na brzegi na siłę?
No i widzisz, wyjaśniło się. Widzenie peryferyjne. Przez te zniekształcenia ma się wrażenie patrzenia przez lornetkę, co mi psuje immersję, nawet jak patrze na wprost. Widocznie różni ludzie mają różną percepcje widzenia peryferyjnego i tutaj cała tajemnica.  Natomiast faktycznie w simach jakoś najmniej mi to przeszkadza, gorzej w "room scale",

qrdl_logos

  • Gość
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #482 dnia: Grudnia 05, 2019, 11:48:39 »
Zdajecie sobie Panowie sprawę, że się nigdy nie dogadacie, ponieważ traktujecie subiektywne wrażenia jako obiektywny parametr klasyfikacji poszczególnych okularów? W piękny metodologicznie sposób mieszacie wrażenia z parametrami ilościowymi  :evil:.
Nazwy poszczególnych okularów zastąpcie nazwami typu "korniszon", "kwaszony" etc. i wyjdzie też z sensem :-).

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #483 dnia: Grudnia 05, 2019, 11:55:30 »
Faktycznie zniekształcenie mniejsze czy większe jest w każdych goglach na brzegach, ale po co patrzyć na brzegi na siłę?

W moim przypadku zniekształcenia były własnie w sweetspocie i nie tylko w grach ale nawet w Mixed Reality Portal.

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #484 dnia: Grudnia 05, 2019, 11:58:01 »
W moim przypadku zniekształcenia były własnie w sweetspocie i nie tylko w grach ale nawet w Mixed Reality Portal.

To bardzo dziwne. U mnie to wygląda naprawdę dobrze.
F-16C Block50 driver...

Offline raiven

  • VFA-313
  • *
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #485 dnia: Grudnia 05, 2019, 12:46:33 »
Może po prostu zniekształceń nie widzą ludzie, którzy nie mieli Oculusa. W oculusie nie ma zniekształceń wszystko jest 1:1, takie jest moje subiektywne odczucie. A może ludzie którzy mieli inne gogle tam zawsze występowały zniekształcenia, są przyzwyczajeni i zwyczajnie to ignorują.
Tutaj będą ludzie za i przeciw. Ja chcę tylko wiedzieć czy z moim sprzętem jest sens czekać, kupić i sprawdzić, czy od razu szukać innych gogli.

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #486 dnia: Grudnia 05, 2019, 12:56:41 »
Na forum ED jest paręnaście jeśli nie kilkadziesiąt osób, które przeszły z CV1 na Reverb i nie pamietam abym czytał coś o zniekształceniach w Reverb...   
F-16C Block50 driver...

Offline raiven

  • VFA-313
  • *
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #487 dnia: Grudnia 05, 2019, 13:05:11 »
To nie mam pojęcia czemu widzą zniekształcenia.

Dla mnie nie jest problemem oświetlenie pokoju, mam nadzieje. Więc ten problem, jeżeli można rozwiązać nie brałbym pod uwagę, bo to już są indywidualne preferencje. Ale wydajność sprzętu i sweet spot już tak. Proszę o testy na 1080ti :D
Jeszcze przyszło mi do głowy, że można sprawdzić w programie np. Hwmonitor(oculus debug tool i pewnie wmr też ma coś takiego) jakie jest zużycie cpu i gpu na poszczególnych core'ach. To też by był dowód czy to problem procka czy gpu.

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #488 dnia: Grudnia 05, 2019, 13:15:46 »
U mnie w WMR na SS generującym podobną ilość pixeli co Reverb, na lotnisku z dużą ilością obiektów, klęka procek i5 8600K kręcony do 4,7GHz. Dzieje się to bez względu na ustawienie detali w VR. Coś czuję, że na tym poziomie w DCSie, to głównie procek jest barierą stabilnych FPSów.

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #489 dnia: Grudnia 05, 2019, 13:31:02 »
Raiven w razie co zawsze możesz zwrócić gogle bez podawania przyczyny, najlepiej samemu sobie wszystko posprawdzać.
F-16C Block50 driver...

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #490 dnia: Grudnia 05, 2019, 14:15:06 »
Wszystko poustawiałem tak jak radziliście. Dziś zrobiłem drugie podejście do tematu i dalej bez zadowalającego efektu. Dla odmiany wkładam na głowę CV 1 i wszystko hula jak powinno. Ja też widzę efekt rybiego oka w Reverbie, nawet płaskie menu główne w DCS 'pływa'. Jak nie znajdzie się kupiec to zwarcam do HP.
Ryzen 7 5800x3d, Gainward 4080 Phoenix, 32 Gb RAM, Samsung 980 Pro 1Tb, 4 x SSD, Hotas Warthog, TrackIR 4, HP Reverb

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #491 dnia: Grudnia 05, 2019, 14:34:37 »
Gogle zamówione, pojawiła się  oferta na alle w cenie x-kom i też na FV :-).
Jeśli będzie tylko tak źle jak w Samsungu O, to jakoś to strawię  na rzecz rozdzielczości. Jeśli będzie gorzej to oddam (sprzedawca zgodził się na zwrot przy zakupie na FV)
Sprzedawca bardzo solidny, kupiłem od niego tak mniej więcej wagon PCetów i zawsze było dokładnie tak jak obiecał, więc się skusiłem.
Ważne, że  przetestuję i nie będzie mnie to już dręczyło.

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #492 dnia: Grudnia 05, 2019, 15:01:20 »
Jak taki solidny to podeślj linka na PM. Chętnie sam się przekonam o co takie halo.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #493 dnia: Grudnia 05, 2019, 20:43:38 »
Jestem w... kropce. Reverb nie daje mi spokoju, jak tylko mam chwilkę siadam, ustawiam, kombinuję, i powiem szczerze, że... zaczynam się z nim dogadywać. Rozwiązałem problem płynności, obniżając powoli detale i patrząc na efekty. O dziwo DCS nawet na dosyć niskich ustawieniach wygląda nieźle. Reprojekcja działa, i co się z niej dowiedziałem to to, że raczej procek (6700k@4.4) jest węższym gardłem. Efekt rybiego oka oraz sweet spot przy płynnym obrazie, po jakimś czasie zaczynają umykać uwadze. Czytelne kokpity są super, miło jest zobaczyć wreszcie napisy np. w Mirage 2000 (mistrzowie małych literek). Walczę z myślami co zrobić - czy sprzedać Reverba i zostać przy CV1, czy zostawić oba, a za jakiś czas zmienić bebechy kompa. Odpaliłem dziś ścigałkę Assetto Corsa i wygląda, i działa obłędnie. Ił-2 GB jest lepiej zoptymalizowany od DCS i to widać od razu. Tam nie trzeba aż tak schodzić z detali. 1080ti jest wg mnie minimum jeśli chodzi o Reverba. Trzeba liczyć na to, że pojawią się kolejne serie kart grafiki, które ułatwią żywot symulotnika-VR-owca. Przy tych ilościach pikseli potrzebna jest cała para w kotle. Zastanawiam się jak piękny będzie kokpit Mi-24 w Reverbie. Nie wiem co robić.
Ryzen 7 5800x3d, Gainward 4080 Phoenix, 32 Gb RAM, Samsung 980 Pro 1Tb, 4 x SSD, Hotas Warthog, TrackIR 4, HP Reverb

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #494 dnia: Grudnia 05, 2019, 20:51:55 »
Ja bym go zostawił na Twoim miejscu. Jeśli już zacząłeś się z nim dogadywać, to z czasem będzie tylko lepiej. Prawdopodobnie przez długi czas nie będzie dla niego sensownej alternatywy w simach.