Autor Wątek: Oculus Rift S  (Przeczytany 8043 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #15 dnia: Maja 23, 2019, 00:25:57 »
Wrażenia użytkownika Odyssey+ po przesiadce na Rift S. https://www.reddit.com/r/hoggit/comments/brrtsb/my_oculus_rift_s_experience/

Bardzo dziwne te wrażenia. Ja mam Samsunga O bez + i prawdę mówiąc trackingu nie gubi tak jak to opisuje w tekście. Mapy zegary itp mogę swobodnie odczytywać, ale trzeba wiedzieć o pewnym  ustawieniu w Samsungu. Nie wiedzieć czemu, fabrycznie jest tam przycięty upscaling co ma ogromny wpływ na czytelność tekstu. Sam filtr anty sde w + też nie jest bez wpływu na ostrość dlatego wybrałem starego Odysseya. Wydajnościowo na pewno lepszy jest Oculus w to akurat wierzę. Inni już sporo nadgonili w tej dziedzinie ale na pewno Rift jest na prowadzeniu.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #16 dnia: Maja 23, 2019, 08:43:05 »
Brzmi ciekawie "S", pytanka:

- FC, ktoś testował? Jak z rozwarstwianiem się obrazu przy śmigle i celowniku (czyli też i w BoX)?
- odświeżanie 40/80, czy w DCS trzyma 80? Bo jak trzyma 40 to szału ni ma.
- mamy podwójne samoloty przeciwnika w BoX albo DCS ;D ?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #17 dnia: Maja 23, 2019, 09:32:32 »
Jest tak samo jak w starym Rifcie, czyli po ostatniej dużej aktualizacji sterowników lepiej, niż gdy miałeś okazję to u mnie testować. Ale nadal da się zauważyć gdy FPS spada poniżej 80.
DCS oczywiście trzyma 40 a nie 80, chyba że gapisz się w puste niebo. Różnicy między 40 a 45 żadnej nie widzę.
Podwójne samoloty, patrz pkt. 1


Czy ja dobrze czytam Sameone'a - za dwa tysie jest sprzęt, który ma pewne wady, ale generalnie jest bardziej niż dobry, czy też wystarczający? To w sumie dobra wiadomość, bałem się, że VR to zobaczę na emeryturze...

Jest to pierwszy headset, który mogę polecić komuś, kto nie jest entuzjastą nowinek a po prostu chce podłączyć do kompa coś, co działa praktycznie od razu.

Tylko dwie gwiazdki:
* IPD jest nie do przeskoczenia. Optimum to 63.5mm, Oculus podaje że okienko tolerancji to +-2mm, ja mam 67mm i tak jak pisałem jeszcze się mieszczę bez większych problemów, choć nie jest idealnie. Ale już widać że ludzie z IPD rzędu 59mm albo 70mm piszą, że będą zwracać bo nie widzą wyraźnie. A inni z tym samym IPD piszą, że dla nich jest ok. Kwestia mocno indywidualna, więc jeśli mamy IPD spoza zakresu, koniecznie przetestować przed zakupem.
* Sporo osób zauważa, chwilowe śnieżenie trwające ułamek sekundy (https://www.reddit.com/r/oculus/comments/brkclu/rift_s_occasional_static/). Sam też to widziałem raz czy dwa. Support pisze, żeby sprawdzić połączenia, ale chyba lepiej wstrzymać się chwilę z zakupem, żeby nie okazało się, że pierwsza partia ma jakiś sprzętowy bubel czy coś.

No i FOV nadal kiepski.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #18 dnia: Maja 23, 2019, 10:09:19 »
Brzmi ciekawie "S", pytanka:

- FC, ktoś testował? Jak z rozwarstwianiem się obrazu przy śmigle i celowniku (czyli też i w BoX)?
- odświeżanie 40/80, czy w DCS trzyma 80? Bo jak trzyma 40 to szału ni ma.
- mamy podwójne samoloty przeciwnika w BoX albo DCS ;D ?

Wszystkie Oculusy jadą na tym samym ATW/ASW, więc będzie podobnie ze wszystkimi plusami minusami tych technologii. Na pewno wydajnościowo jest słabiej niż w CV1 bo tutaj cudów nie ma, jest rozdzielczość, musi być wolniej. Oczywiście przy proporcjonalnych ustawieniach, jeśli będą ustawione w taki sposób, że upscaling będzie sumarycznie w tej samej rozdzielczości to i wydajność będzie taka sama. Tylko takie ustawienie jest oczywiście bez sensu. Nie po to się ma lepszą rozdzielczość gogli, żeby lecieć na gorszych ustawieniach.
Oculus upscaling dobiera automatycznie, żeby zrobić to ręcznie trzeba grzebać w konsoli dev.  Generalnie jest problem, żeby rzetelnie porównywać gogle. Ciężko  wszystko  ustawić tak samo w tym samym środowisku i porównać.
Dlatego odczucia mogą być tak różne, niekoniecznie zgodne z rzeczywistością. Nie każdy wie co, jak i po co się ustawia.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #19 dnia: Maja 23, 2019, 11:15:48 »
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #20 dnia: Maja 23, 2019, 11:57:48 »
Jeszcze jedno porównanie z O+, mniej entuzjastyczne: https://www.reddit.com/r/hoggit/comments/bruf8y/rift_s_vs_o_first_hand_experience_with_both/
O, jednak ktoś zauważył, że OLEDy w VR są lepsze i LCDki pcha się z oszczędności, dorabiając do tego sztucznie filozofię ;-)

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #21 dnia: Maja 23, 2019, 12:10:08 »
Szkoda tylko, że wszystkie OLEDy w headsetach, chyba poza PSVR, to matryce pentile, które w VR są zdecydowanie gorsze, ale pcha się je z oszczędności, dorabiając do tego sztucznie filozofię ;)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #22 dnia: Maja 23, 2019, 12:44:57 »
Hehe dokładnie ;) Poza barwami w niczym chyba lepsze nie są.
F-16C Block50 driver...

Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #23 dnia: Maja 23, 2019, 12:58:27 »
Szkoda tylko, że wszystkie OLEDy w headsetach, chyba poza PSVR, to matryce pentile, które w VR są zdecydowanie gorsze, ale pcha się je z oszczędności, dorabiając do tego sztucznie filozofię ;)
A jaką rozdzielczość ma PSVR? Ja bym stawiał raczej na ograniczenia technologiczne i problemy z trwałością, ale masz rację, im więcej pikseli tym lepiej w VR.
Natomiast "z oszczędności" tutaj troszkę nie pasuje, nie sądzisz? ;-)  Szczególnie niesamowicie się oszczędza kupując np. OLEDową wersję Pimax 5k. Złodzieje, jak tam można za taką fatalną matrycę pentile tak kasować :-)

Moim zdaniem Samsung O+ to jednak półka wyżej od RiftS. Oculus poszedł w masówkę kosztem jakości i tyle. Gorsze wyświetlacze, brak regulacji IPD, marne słuchawki, to coś co zawsze odróżniało tanie produkty VR od tych dobrych. Ciekawe ile Facebook wydał kasy na wciśnięcie ludziom kitu, że to dobre rozwiązania ;-)
Ciekaw jestem porównań tanich WMR do tego cudu Oculusa, bo to bardziej adekwatne zestawienie i podobna specyfikacja (Lenovo, HP)

Hehe dokładnie ;) Poza barwami w niczym chyba lepsze nie są.

Poziom czerni, barwy, nasycenie, to faktycznie pomijalne drobiazgi w urządzeniach, które służą właśnie do ich reprodukcji ;-)

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #24 dnia: Maja 23, 2019, 13:35:00 »
Natomiast "z oszczędności" tutaj troszkę nie pasuje, nie sądzisz? ;-)  Szczególnie niesamowicie się oszczędza kupując np. OLEDową wersję Pimax 5k. Złodzieje, jak tam można za taką fatalną matrycę pentile tak kasować :-)

No a teraz pomyśl ile by kosztowała wersja z matrycą RGB. O to mi chodzi pisząc o pchaniu pentile z oszczędności, a nie o relatywny koszt względem ekranów LCD.

Wcale nie neguję, że Rift S to budżetowe rozwiązanie. Tylko VR rozwija się na tyle dynamicznie, że tegoroczne budżetowe rozwiązania doganiają zeszłoroczny high-end, a 2-3 letnie produkty zostają w tyle. Coś jak rynek telefonów komórkowych w czasach pierwszych generacji iPhone i SGS.

Odyssey+ to też żadna wyższa półka, może wśród headsetów WMR, tylko WMR jako całość jest pomyślane właśnie jako budżetowe rozwiązanie, z maksymalnie uproszczonym systemem śledzenia i kontrolerami. Co go wyróżnia to ekran i optyka, ale przyjęte rozwiązania akurat pod nasze wymagania do symulatorów się nie sprawdzają, bo filtr anti-SDE tylko pogarsza ostrość, a pentile nie pomaga. No i promo na O+ za 300$ już nieaktualne. :)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #25 dnia: Maja 23, 2019, 13:51:05 »
No a teraz pomyśl ile by kosztowała wersja z matrycą RGB. O to mi chodzi pisząc o pchaniu pentile z oszczędności, a nie o relatywny koszt względem ekranów LCD.
Jasne, pytanie czy taka matryca jest w ogóle możliwa do wykonania (rozmiar/rozdzielczość)

Odyssey+ to też żadna wyższa półka, może wśród headsetów WMR, tylko WMR jako całość jest pomyślane właśnie jako budżetowe rozwiązanie, z maksymalnie uproszczonym systemem śledzenia i kontrolerami. Co go wyróżnia to ekran i optyka, ale przyjęte rozwiązania akurat pod nasze wymagania do symulatorów się nie sprawdzają, bo filtr anti-SDE tylko pogarsza ostrość, a pentile nie pomaga. No i promo na O+ za 300$ już nieaktualne. :)
Tak to jest wyższe półka jakościowa, biorąc pod uwagę jakość zastosowanych komponentów i przyjęte rozwiązania. Sam system WMR jest beznadziejny i wady Samsunga Odyssey wynikają z WMR, nie jakości samego produktu.  Tyle, że RotflS właśnie replikuje te wady.

Ja mam O bez + i na szczęście nie mam problemu z gorszą ostrością, a kupiłem go za mniej niż 1k jako używkę w US (i to w pełni legalnie już z podatkami). Kiedy zaczął się owczy pęd na O+  zwykłe O pojawiły się za grosze na ebay :-)

Niestety O i O+ mają problem w DCS, Microsoft nie ogarnia swoich własnych WMR i jest kłopot ze sterami. W wielu grach pojawia się problem z przesunięciem obrazu w tym dotyczy to DCS niestety.
Niby jest dodana możliwość regulowania tego ręcznie , ale mi nie udało się tego idealnie ustawić.

I to może być główna siła tego paździerzowego RiftaS, standaryzacja, świetne stery i dopracowane ATW/ASW

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #26 dnia: Maja 23, 2019, 13:58:55 »
Poziom czerni, barwy, nasycenie, to faktycznie pomijalne drobiazgi w urządzeniach, które służą właśnie do ich reprodukcji ;-)

Stają się drobiazgami jeśli w grę wchodzi wyrazistość obrazu. Co po prawdziwej czerni i pięknie nasyconych kolorach jeśli obraz jest nie ostry? Miałem Odyssey Plus i barwy na prawdę robiły wrażenie, ale po założeniu Pimaxa 5K+ wszystko zrobiło się bardzo wyraziste. Odyssey w tej jednej chwili skończył swoją karierę razem ze swoim poziomem czerni, barwami i nasyceniem. Gdybym miał do wyboru Odyssey Plus lub Rift S bez zastanowienia wybrałbym Rift S.
F-16C Block50 driver...

Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #27 dnia: Maja 23, 2019, 14:27:52 »
Stają się drobiazgami jeśli w grę wchodzi wyrazistość obrazu. Co po prawdziwej czerni i pięknie nasyconych kolorach jeśli obraz jest nie ostry? Miałem Odyssey Plus i barwy na prawdę robiły wrażenie, ale po założeniu Pimaxa 5K+ wszystko zrobiło się bardzo wyraziste. Odyssey w tej jednej chwili skończył swoją karierę razem ze swoim poziomem czerni, barwami i nasyceniem. Gdybym miał do wyboru Odyssey Plus lub Rift S bez zastanowienia wybrałbym Rift S.
A moim zdaniem to wybór między dżumą i cholerą. Mam nadzieję, że oba te produkty szybko pójdą do piachu i ktoś w końcu wypuści coś normalnego.  Obraz ostry i wyrazisty bez regulacji IPD, taaa jasne. Pewnie jeszcze sweet spot jest super.

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #28 dnia: Maja 23, 2019, 14:40:50 »
Używałem Pimaxa 4K, który nie miał fizycznej regulacji IPD i nie było z tym żadnego problemu (mam IPD 68). Każdy by chciał gogle bez SDE, z OLEDami, szerokim FOV i dużą rozdzielczością ale jak widać póki co trzeba jeszcze na to poczekać. Ja czekam na Reverb bo brak fizycznej regulacji IPD w ogóle mi nie przeszkadza. Ciekawi mnie czy da się zrezygnować z dużego FOV w zamian za lepszą rozdzielczość... Czas pokaże.
F-16C Block50 driver...

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #29 dnia: Maja 23, 2019, 14:49:06 »
Tak to jest wyższe półka jakościowa, biorąc pod uwagę jakość zastosowanych komponentów i przyjęte rozwiązania. Sam system WMR jest beznadziejny i wady Samsunga Odyssey wynikają z WMR, nie jakości samego produktu.  Tyle, że RotflS właśnie replikuje te wady.

Produkt to całość, razem ze sterami, wsparciem producenta, peryferiami i co tam jeszcze. Jeśli producent pakuje jeden element wysokiej klasy, ale reszta jest kiepska, to produkt jest kiepski i tyle. Samsung przecież nie wspiął się na wyżyny pracując nad Odyssey. Wzięli gotowy system WMR od Microsoftu, ze wszystkimi zaletami i wadami (głównie wadami, poza ceną), zapakowali do środka swój ekran (to akurat umieją robić), za to nie popisali się z obudową i jej ergonomią, bo prawie każdy na to narzeka. Przykleili swoją metkę, wycenili wyżej niż konkurencja i na koniec stwierdzili, że nie chce im się tracić zasobów na dystrybucję w Europie.

Rift S nie replikuje wad Samsunga, mimo że wygląda podobnie. Tam gdzie WMR ma dwie kamery do śledzenia pozycji, Rift ma pięć i widać, że dużo pracy poszło w dopracowanie algorytmów śledzenia, bo działa praktycznie bezbłędnie. Halo ma tą jedną cechę wspólną, że jest z plastiku, poza tym to zupełnie inna konstrukcja. Większość użytkowników chwali Rifta za komfort, odwrotnie jak Samsunga, i dla mnie osobiście S'ka dużo wygodniejsza niż CV1.

Mam nadzieję, że oba te produkty szybko pójdą do piachu i ktoś w końcu wypuści coś normalnego.  Obraz ostry i wyrazisty bez regulacji IPD, taaa jasne. Pewnie jeszcze sweet spot jest super.

Obraz jest ostry i wyraźny(*), pisałem o tym w poprzednich postach, ale jak nie chcesz przyjąć tego do wiadomości to nie, twój problem.

Jeśli ma być ostro i z regulacją IPD to zostaje Valve Index, tylko trzeba poczekać co najmniej do sierpnia i wyłożyć na stół 2,5 raza tyle co za Oculusa. Ewentualnie poczekać kolejne pół roku, w Q3 ma się ukazać nowe HTC i pewnie kolejne headsety WMR porównywalne z HP Reverb.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"